Odcinek południowej obwodnicy Warszawy dostępny!
W nocy ze środy na czwartek 31 lipca/ 1 sierpnia został otwarty długo wyczekiwany odcinek obwodnicy stolicy. Dla ruchu otwarty zostanie fragment Konotopa – Aleja Krakowska.
Odcinek południowej obwodnicy Warszawy dostępny |
fot. Bilfinger Infrastructure S.A. |
Kolejny, odcinek od Al. Krakowskiej łączący z POW II, będzie dostępny z końcem sierpnia, po uzyskaniu finalnych odbiorów. Głównym wykonawcą inwestycji jest Bilfinger Infrastructure S.A.
To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców południowych oraz zachodnich dzielnic Warszawy i podwarszawskich miejscowości. POW to strategiczny projekt infrastrukturalny dla Warszawy, który wpisuje się w rozwój krajowego systemu dróg ekspresowych i autostrad. Odcinek łączący węzeł Konotopa (końcowy fragment zachodniej części autostrady A2) z węzłem Lotnisko realizuje konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure, Mosty Łódź i Intercor.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji docelowo około 10,5 kilometrowy odcinek, narazie jest to 7 kilometrów. Trasa składa się z 3 pasów w każdą stronę. Wybudowanych zostało 24 obiektów mostowych. Wykonano 3 przejść dla zwierząt. Trasa jest zabezpieczona 97 km barierek ochronnych typu stalowo-linowego. Kierowcy będą mogli poruszać się z prędkością 100 i 80 km/h.
Budowa POW w liczbach (jednocześnie zakres robót oddawanych do użytkowania – około 75%):
Roboty drogowe:
- Konstrukcja drogi to 2 dwie jezdnie, ~10,5 km długości;
- Zlokalizowano 3 węzły drogowe (Al. Jerozolimskie, Opacz, Al. Krakowska);
- Nawierzchnie bitumiczne 700 000 m2 i (400 000 mg);
- Roboty ziemne 3 300 000 m3;
- Podbudowa z kruszywa 760 000 m2;
- Wzmocnienie podłoża 560 000 m2;
- Bariery drogowe 97 km;
- Ekrany akustyczne 18 km;
Roboty mostowe:
24 obiekty inżynierskie, w tym:
- 20 wiaduktów (o długościach 16,8m do 395m, o łącznej powierzchni 56 970m2;
- 2 tunele (170 m, 63,10 m);
- 2 kładki dla pieszych (43,50 m; 63,00 m);
Roboty branżowe:
- Sieci wodociągowe w zakresie średnic 63 – 1000mm o łącznej długości 4339 m;
- Sieci kanalizacji sanitarnej w zakresie średnic 90 – 800 mm o łącznej długości 1 300 m;
- Sieci kanalizacji deszczowej w zakresie średnic 150 – 1800 mm o łącznej długości 36 000 m;
- Sieci gazociągowe w zakresie średnic 40 – 400 mm o łącznej długości 5200 m;
- Przebudowa urządzeń energetycznych –WN 110 o łącznej długości 793 m i WN 220 L=1 380 m;
- Przebudowa urządzeń energetycznych – linie NN i SN kablowe o łącznej długości 40 000 m i napowietrzne L=1 500 m;
- Urządzenia energetyczne oświetleniowe – linie kablowe o łącznej długości 86 500 m;
- Instalacje teletechniczne – kanalizacja 55 000 m, światłowody 65 000 m i kable miedziane 17 000 m;
- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu – bariery 97 300 m, oznakowanie poziome na powierzchni 43 000 m2 i oznakowanie pionowe w postaci znaków i konstrukcji bramowych o łącznej ilości 2 000 szt.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: