Odbieramy nasze Renault Clio Grandtour!
Do redakcji trafił na test długodystansowy samochód, który będziemy użytkować przez najbliższe cztery miesiące, przybliżając wady i zalety jego eksploatacji.
Podczas odbioru zwróciłyśmy szczególną uwagę na przebieg – okazało się, że testowy Renault Clio Grandtour przejechał bez nas jedynie 9 kilometrów! |
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl |
Auto podczas odbioru miało na liczniku dokładnie 9 kilometrów przebiegu, co oznacza, że redakcja Motocaina.pl będzie mieć okazję przyjrzeć się dokładnie jego eksploatacji praktycznie od nowości. Renault trafiło do nas w najlepszym możliwym momencie roku, czyli w przededniu lata.
Jest w nim wszystko, co nam potrzebne!
Najprzyjemniejsze miesiące sezonu spędzimy w towarzystwie Renault Clio Grandtour w wersji Dynamique Energy Dci 90 Stop&Start, którego podstawowa odmiana zaczyna się od ceny w salonie 65 050 złotych (najtańsza wersja tego auta to odmiana Authentique z silnikiem 1,2 l. o mocy 70 KM, którą można kupić już od 43 950 złotych!). Otrzymujemy za to pełnoprawne kombi z czołowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, stabilizacją jazdy ESP, przydatną funkcją wspomagania ruszania pod górę (idealne na wiaduktach, wzniesieniach), tempomatem, klimatyzacją, piękną linią świateł dziennych LED, regulowanymi elektrycznie szybami z przodu i lusterkami bocznymi.
Fotel kierowcy jest regulowany również na wysokość, zatem nawet niskie panie mogą swobodnie ustawić go w dogodnej pozycji, czyli z dobrą widocznością i wygodą obsługi poszczególnych elementów kokpitu. Także kierownica jest regulowana zarówno na wysokość (w pionie), jak i na głębokość, przez co dobranie idealnego położenia fotela w stosunku do kierownicy trwa dosłownie moment. Potem pozostaje cieszyć się komfortową podróżą.
W standardzie wersji Dynamique znajdziemy też multimedialny system Media Nav z 7-calowym, wyraźnym ekranem dotykowym pełnym przeróżnych, ciekawych funkcji, o których napiszemy już niebawem. Za dobry odsłuch muzyczny dba radioodtwarzacz z czterema głośnikami o mocy 20 Wat, a dodatkowo zamontowano specjalny system Bass Refleks, który – jak sama nazwa wskazuje – podbija nieco niskie tony. Do kompletu mamy nawigację, bluetooth, wejścia usb i Jack.
W razie, jak nam przyjdzie do głowy potraktować Clio Grandtour jak auto dostawcze, będziemy testować jego pakowność przy możliwości złożenia tylnej kanapy w stosunku 1/3-2/3.
Samochód prezentuje się wybitnie ciekawie, nie tylko ze względu na swój urodziwy kształt karoserii, ale także całkiem ładny wzór kołpaków, skrywających stalowe, 16-calowe obręcze (wzór Fairway).
Test długodystansowy Renault Clio Grandtour Dynamique Energy Dci 90 Stop&Start czas zacząć! |
fot. Jan Zagrodzki, janzagrodzki.com |
Gratisy i niedrogie gadżety
Renault dorzuca gratis klientom do wersji Dynamique pakiet Premium, w którego skład wchodzą: radar cofania, tylne szyby regulowane elektrycznie i wybitnie przydatne w miastach – składane elektrycznie lusterka. No i czego chcieć więcej? Ano kolejnego gratisu, czyli pakietu Klimat Plus. Tutaj znajdziemy automatyczną klimatyzację i przyciemniane tylne szyby – docenią to rodzice przewożący z tyłu swoje maleństwa. Takie prezenty to chyba każdy lubi!
Jak się chce jeszcze nieco podkręcić elegancki wygląd samochodu, to warto zainwestować 600 złotych w Pakiet Look – na karoserii pojawią się chromowane elementy i podkreślająca subtelne nadwozie lśniąca czerń nad progami, wokół szyb i lusterek bocznych. Testowe Clio Grandtour zostało polakierowane na uroczą, metalizowaną barwą „czerwony flamme” (1900 złotych). Dzięki takiemu zestawowi przymiotów zewnętrznych naszego Renault, samochód zwraca uwagę wielu osób i bardzo im przypada do gustu.
Karta grzechu warta 😉
Szybko zdążyłyśmy przyzwyczaić się do dobrego – nasze Clio Grandtour Dynamique jest wyposażone standardowo w wyjątkowo praktyczne rozwiązanie: kartę hands free, dzięki której otwieranie i uruchamianie auta odbywa się bez konieczności wkładania jej do czytnika – wystarczy mieć ją w kieszeni. Po oddaleniu się od samochodu drzwi blokują się automatycznie, zatem nie musimy szukać kluczyków do jego zamknięcia. Gdy podchodzimy obciążone zakupami, wystarczy nacisnąć przycisk na klamce drzwi i Clio otwarte! To naprawdę wygodne, praktyczne i sprytne rozwiązanie, które sprawia, że szybciej jesteśmy w stanie zająć miejsce za kierownicą (warte uwagi podczas deszczowej aury, lub w zimie), czy dostać się do bagażnika, niż wówczas, gdy trzeba np. odstawić torby na ziemię (często brudną), poszukać („gdzie to ja je schowałam?”) kluczyków w torebce czy kieszeniach i w efekcie tkwić często kilka minut pod własnym samochodem, w otoczeniu zakupów i prezentując lekko zdezorientowaną minę.
Przeczytaj też: Sesja zdjęciowa Renault Clio Grandtour – tutaj. Renault Clio Grandtour – na mazurskich ścieżkach – czytaj tutaj. Pierwsza jazda Renault Clio 2013 – tutaj. Test Renault Clio R.S. 200 EDC na torze Guadix – tutaj. Technologie w Renault Clio R.S. 200 EDC – tutaj. |
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 90 KM – dane techniczne
(wersja Dynamique Energy Dci 90 Stop&Start)
Pojemność silnika: 1461 cm3
Liczba cylindrów / zaworów: 4 / 8
Norma emisji spalin: Euro 5
Rodzaj zasilania: diesel
Typ silnika: turbodoładowany, wtrysk bezpośredni z common rail
Moc maks. KM / obr./min.: 90 KM przy 4000
Moment obrotowy NM / obr./min: 220 przy 1750
Prędkość maksymalna: 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km (s): 11,7
Zużycie (miasto / poza miastem / mieszany): 41, / 3,3 / 3,6 (dane producenta)
Pojemność bagażnika (dm3): 443
Cena: od 65 050 złotych (najtańsza wersja tego auta zaczyna się od 43 950 złotych)
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: