
Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!
Na 125-letnią historię Skody składa się wiele legendarnych modeli - dziś przedstawimy wam w jubileuszowej retrospektywie kultowe samochody, które cieszą się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie.
Po sukcesach rowerów Slavia i motocykli Laurin&Klement pierwszym samochodem powstałym w miejscowości Mladá Boleslav był L&K Voiturette z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h.
Laurin&Klement S
Produkcja modelu Laurin&Klement w serii S trwała aż 14 lat. W tym czasie powstało aż 2000 egzemplarzy tego pojazdu. Częściowo dzięki serii S Laurin&Klement szybko stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Cesarstwie Austro-Węgierskim. W 1913 roku L&K Sg pojawił się w dziesięciu podstawowych wersjach designu nadwozia, w tym w wersji „Doktor” lub „Dama” w stylu coupé lub w wersji użytkowej „Progress”.
L&K/Skoda 110
W 1925 roku firma Laurin&Klement połączyła siły z jednym z największych koncernów maszynowych i zbrojeniowych w Europie Środkowej, pilzneńskim gigantem Skody. Model przejściowy L&K/Skoda 110 był dostępny wraz z całą serią modyfikacji, w tym w wersji z nadwoziem Soft Top i Hard Top. Zasada „dwóch samochodów w jednym” mogła zostać wprowadzona dzięki oryginalnej modułowej konstrukcji z wyjmowaną tylną częścią, dzięki czemu samochód osobowy można było przekształcić w praktyczny dwuosobowy samochód dostawczy z płaską podłogą. Opcja ta sprawiała, że auto świetnie sprawdzało się w pracy, jak i podczas weekendowych rodzinnych wycieczek.
Skoda Superb
Nazwa Superb pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Wyprodukowany w 1934 r. pierwszy Superb Š 640 posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Ponadto wyposażenie obejmowało odbiornik radiowy i panele z drewna różanego oddzielające przestrzeń kierowcy od strefy zarezerwowanej dla pasażerów tego prestiżowego modelu: polityków, dyplomatów i biznesmenów. Jednym z nabywców była m.in.: słynna, innowacyjna firma obuwnicza Bata z siedzibą w Zlinie, która produkowała również opony o tej samej nazwie, stosowane w pojazdach Skody.
Skoda Popular Monte Carlo
W styczniu 1936 r. Skoda Popular zajęła drugie miejsce w swojej kategorii w wymagającym rajdzie Monte Carlo. Po tym sukcesie marka zaoferowała klientom limitowaną edycję modeli inspirowanych samochodem rajdowym o nadwoziu typu roadster oraz coupé, dając tym samym początek usportowionej serii Monte Carlo. Oprócz postępowych rozwiązań technicznych skoda Popular Monte Carlo zdobyła serca klientów elegancką aerodynamiczną linią nadwozia.
Najnowsze
-
Zarządca A4 rusza z inwestycjami. Chce wydać pół miliarda złotych
Z myślą o bezpieczeństwie użytkowników A4 Katowice-Kraków - z początkiem marca rozpoczynają się prace na trasie. Spółka Stalexport Autostrada Małopolska zamierza prowadzić prace bez większego wpływu na przepustowość trasy, z utrzymaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku jazdy. -
Julia Angelard ze świetnym występem w wyścigach kartingowych
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
Zostaw komentarz: