Od 31 stycznia znika ważny obowiązek. Każdy kierowca zaoszczędzi ponad 100 złotych!
W 2022 roku polskich kierowców czeka wiele zmian. Część z nich, jak na przykład wyższe mandaty, kierowcy odczują w swoich portfelach. Na szczęście część nowych przepisów pozwoli kierowcom nieco zaoszczędzić.
Do tej pory kupując samochód, niezależnie od tego, czy używany, czy nowy, kierowca miał obowiązek go zarejestrować lub przerejestrować w urzędzie. Miał na to 30 dni i musiał to zrobić nawet wtedy, gdy samochód był zarejestrowany w Polsce. Kierowca podczas wizyty w urzędzie zabierał ze sobą poprzednie tablice rejestracyjne i wyrabiał nowe. To kosztowało zazwyczaj 180,50 złotych.
31 stycznia zniknie konieczności wymiany tablic rejestracyjnych przy przerejestrowaniu pojazdu, jeśli był on już zarejestrowany na terytorium Polski. To oznacza, że dotychczasowe „blachy” będzie można pozostawić nawet jeśli kupimy zarejestrowane już w Polsce auto po drugiej stronie kraju, ale pod pewnymi warunkami – dotychczasowe numery będą mogły zostać zachowane, o ile tablice są czytelne, a ich wzór jest zgodny z obecnie obowiązującym.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Do tej pory wraz z rejestracją samochodu, kierowca musiał przykleić nalepkę w dolnym rogu na przedniej szybie. 4 września 2022 roku wstrzymane zostanie wydawanie nalepek kontrolnych na szybę przez urzędy. Dzięki temu kierowcy zaoszczędzą 18,50 złotych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Polak - 6 stycznia 2022
No cóż Polskie dziennikarstwo to już nawet nie żenada to dno wodorosty i pięćdziesiąt metrów mułu, niestety dziennikarstwo umarło teraz jak banda iskariotów zdradzacie Polskę i Polaków