
Obniżka cen na stacjach paliw. Jak bardzo zmiany będą odczuwalne przez kierowców?
Rząd zdecydował się na obniżenie stawek akcyzy na paliwo od 20 grudnia 2021 roku. Zapowiadano obniżki, sięgające nawet 30 gr/l paliwa. Jak jest w rzeczywistości?
Polski rząd zdecydował się na obniżenie podatków na paliwa, nazywając to „tarczą antyinflacyjną”. Od 20 grudnia kierowcy mogą się spodziewać istotnych spadków cen paliw, ale niestety tylko na okres kilku miesięcy.
Od 20 grudnia bieżącego roku do 20 maja przyszłego roku paliwa mają mieć najniższą dopuszczalną w Unii Europejskiej akcyzę, a od 1 stycznia 2022 roku do końca maja 2022 roku mają być zwolnione z podatku od sprzedaży detalicznej. Zdaniem premiera, zabiegi te mają obniżyć cenę paliw o 20-30 gr na litrze, co przy rocznym przebiegu 12 000 kilometrów i spalaniu 7 l/100 km, da nam jakieś 105 złotych oszczędności, czyli trochę ponad 20 złotych miesięcznie.
W tygodniu poprzedzającym wprowadzenie „tarczy antyinflacyjnej”, średnia cena detaliczna benzyny Pb 98 wynosiła 6,29 zł, Pb 95 – 5,97 zł, a olej napędowy kosztował 5,99 zł.

Obniżka cen na stacjach paliw. Jak jest w rzeczywistości?
Ceny na stacjach paliw rzeczywiście spadły, ale na razie tylko na stacjach należących do państwa. Kupujący paliwo na Orlenie zapłacą około 30 gr mniej za litr. Na pozostałych stacjach – bez zmian.
Kupujący paliwo na stacjach Orlen z pewnością dostrzegą też ulotki, mówiące o tym dlaczego płacimy więcej i jak na tle europejskich krajów kształtują się ceny benzyny w Polsce.
Czy pozostałe stacje należące do dużych sieci, jak Shell, BP czy Circle K zmniejszą ceny? Na to trzeba będzie poczekać, ponieważ zmiana na stacjach paliw to zjawisko rozciągnięte w czasie. Dr Jakub Bogucki, analityk rynku paliw z portalu e-petrol.pl, twierdzi, że obniżka cen:
Zacznie być odczuwalna wraz z wejściem w życie przypisów, a więc bliżej świąt. I tu rzeczywiście skala sięgające 20 gr na litrze jest prawdopodobna – o ile nie zobaczymy drastycznych skoków w górę na rynku naftowym, a na to się nie zanosi.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
alicja - 20 grudnia 2021
Każda obniżka jest dobrze odbierana przez potencjalnego klienta, dzięki temu wszystko będzie nieco tańsze. Dobrze ze Obajtek wpłynął na rzad aby akcyza zostałą obniżona.