Nowy Wrangler i Grand Cherokee na siedemdziesięciolecie Jeepa
Najpopularniejsze auta terenowe Jeepa otrzymały lepsze silniki i bogatsze wyposażenie.
![]() |
fot. Jeep
|
Jeep Wrangler jest jednym z tych aut, których wygląd zewnętrzny nie zmienił się prawie w ogóle od momentu wyprodukowania pierwszego modelu. Jednak nie stanowi to przeszkody dla koncernu Jeepa, który do klasycznej, kanciastej i nie tracącej na popularności sylwetki samochodu montuje coraz to nowszą technologię. Teraz Wrangler posiada silnik V6 Pentastar o mocy 284 koni mechanicznych i momencie obrotowym w wysokości 347 niutonometrów. Dodatkowo jednostka o pojemności 3,8 litra jest bardziej ekonomiczna, a przyspieszenie do setki wynosi 8,1 sekundy. Całkiem nieźle jak na taki mało aerodynamiczne auto.
Dodatkowo teraz producenci Jeepa zadbali o komfort – Wrangler jest cichszy i lepiej wyposażony. Wersja benzynowa tak samo jak i diesel wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów. Dla koneserów Jeep proponuje specjalną, limitowaną wersję Arctic z czarnymi, siedemnastocalowymi felgami i symbolami stopy Yeti na karoserii.
Także Grand Cherokee zyskał mocniejszy silnik w nowej, sportowej wersji SRT8. Czterystusiedemdziesięciokonny silnik HEMI V8 rozpędza auto do setki w zaledwie 4,8 sekund, czyniąc z Grand Cherokee najszybszego Jeepa, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany.
Ceny za Jeepa Wranglera zaczynają się od 145 tysięcy złotych. Choć cena za nowego, 6,4-litrowego Grand Cherokee nie jest jeszcze ustalona, trzeba się liczyć z kwotą nie mniejszą niż 300 tysięcy. W końcu to auto to stuprocentowa limuzyna o właściwościach terenowych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: