Nowy VW ID.7 Tourer – Passat kombi przyszłości?
Nowy VW ID.7 Tourer to wielkie, elektryczne kombi z Wolfsburga i zarazem jeden z pierwszych samochodów w tym segmencie na rynku. Co wyjątkowego znajdziemy w nowym "pasku w kombi"?
VW Passat kombi to jedno z aut, które zmotoryzowało współczesną Polskę. Napewno ktoś z Was miał lub przynajmniej zna kogoś, kto jeździł Passatem B5 z legendarnym silnikiem 1.9 TDI. Czasy jednak się zmieniają i nagle diesle stały się passe, a ich miejsce zajmują elektryki.
Taki też jest nowy VW ID.7 Tourer – czyli nowa interpretacja Volkswagena w nadwoziu kombi średniej klasy w wersji elektrycznej.
W nowym VW ID.7 Tourer kluczowy jest bagażnik
Producent deklaruje, że wewnątrz znajdzie się mnóstwo miejsca, zarówno dla piątki pasażerów, jak również ich bagaży. Samochód zapewnia 605 l bagażu, a gdy samochodem podróżują dwie osoby możliwości przewozowe rosną aż do 1714 litrów. Wówczas w bagażniku zmieszczą się przedmioty mierzące blisko 2 metry długości.
Przy jednocześnie dużych wymiarach, auto jest bardzo dopracowane pod względem aerodynamicznym, w VW ID.7 Tourer współczynnik Cx wynosi, zależnie od wersji, ok. 0,24, co przekłada się na duży zasięg nawet 687 km.
VW ID.7 Tourer występuje w dwóch wariantach silnikowych
Nowe elektryczne kombi Volkswagena zostanie wprowadzone na rynek europejski w dwóch odmianach: jako ID.7 Tourer Pro oraz ID.7 Tourer Pro S. Każda z wersji otrzyma silnik o mocy 286 KM i napęd na tylne koła. Źródłem energii w tej pierwszej wersji będzie akumulator o pojemności netto 77 kWh, a w ID.7 Tourer Pro S zastosowano nowy akumulator o pojemności netto 86 kWh.
Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym akumulator o pojemności 77 kWh można ładować z mocą do 175 kW, a akumulator o pojemności 86 kWh – do 200 kW. Obie wersje nadwoziowe ID.7 będą produkowane (równolegle z SUV-em ID.4) w najnowocześniejszej niemieckiej fabryce samochodów elektrycznych Volkswagena w Emden.
Po raz pierwszy wykorzystano tutaj ChatGPT
Nowy Volkswagen ID.7 Tourer oferuje bogate wyposażenie standardowe, a na pokładzie znajdziemy m.in.:
- przednie i tylne światła LED
- bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access,
- siatka oddzielająca bagażnik od kabiny,
- oświetlenie ambientowe w 10 kolorach,
- podgrzewana wielofunkcyjna kierownica,
- system nawigacji Discover Pro Max,
- ulepszony wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością,
- system kamer cofania,
- trójstrefowa automatyczna klimatyzacja Climatronic
- podgrzewane przednie fotele.
ID.7 Tourer będzie korzystał z systemu głosowego IDA nie tylko umożliwia sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, lecz także znajdzie odpowiedzi na konkretne pytania z różnych dziedzin, korzystając z dostępu do internetowych baz danych, a ponadto zaoferuje integrację z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem ChatGPT (będzie on dostępny jako aktualizacja w późniejszym czasie).
Nowością na pokładzie jest także opcjonalna aplikacja Wellness. Umożliwia ona dostosowanie różnych funkcji pojazdu za pomocą wstępnie skonfigurowanych programów w celu poprawy samopoczucia podczas podróży lub przerw. Ponadto ID.7 Tourer Pro wyróżnia się więc bogatym wyposażeniem standardowym, w tym wieloma systemami wspomagającymi kierowcę.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: