Nowy VW ID.7 zaprezentowany! Co wyróżnia pierwszą elektryczną limuzynę Volkswagena? Dane techniczne, galeria
Nowy VW ID.7 w końcu zadebiutował. To największe i najbardziej komfortowe auto w gamie elektrycznych VW ID. Model zastąpi Passata sedana, którego przyszła generacja już nie powstanie.
Spis treści
- Nowy VW ID.7 – krok ku elektromobilnej dominacji
- Nowy VW ID.7 – nowe auto, nowy napęd
- Nowy VW ID.7 – spory zasięg, dwa warianty akumulatorów
- Nowy VW ID.7 – dużo przestrzeni, imponujących ekran multimediów
- Nowy VW ID.7 – galeria
Nowy VW ID.7 wreszcie pokazany! Volkswagen oficjalnie, już bez kamuflażu, w pełni zaprezentował najnowszy model z gamy ID. VW ID.7 jest nie tylko największym autem zbudowanym na bardzo elastycznej, jak się okazuje, platformie MEB, ale też pierwszą, w pełni elektryczną limuzyną marki z Wolfsburga. Jest też najdłuższym autem w gamie ID., we wnętrzu nie brakuje nowoczesnej techniki, a na koła trafia moc z najnowszego, autorskiego silnika elektrycznego Volkswagena. Oto co już wiemy o VW ID.7.
Nowy VW ID.7 – krok ku elektromobilnej dominacji
Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe, takimi oto słowami ogłosił nowy model: „Wraz z wprowadzeniem modelu ID.7 robimy kolejny krok w naszej elektrycznej ofensywie. Limuzyna oferuje wysoki poziom komfortu i duży zasięg. Już do 2026 roku będziemy oferować najszerszą gamę elektrycznych aut spośród wszystkich producentów w Europie – od miejskiego samochodu za mniej niż 25 000 euro aż do ID.7 – flagowego modelu w rodzinie ID. Naszym celem jest osiągnięcie do 2030 roku udziału samochodów elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie na poziomie 80 procent. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkował na Starym Kontynencie wyłącznie pojazdy elektryczne”
Nowy VW ID.7 – nowe auto, nowy napęd
Choć Volkswagen nie zdradził szczegółów technicznych układu napędowego nowego ID.7, to wiemy, że za generowanie mocy trafiającej na koła tego samochodu odpowiada najnowszy, opracowany już autorsko przez specjalistów z Volkswagena (a nie zamawiany u zewnętrznych dostawców) nowy silnik elektryczny APP550. Jednostka ta sukcesywnie ma trafiać „pod maskę” wielu modeli z serii ID, ale to właśnie w ID.7 silnik ten będzie pracował od początku. Moc generowana przez jeden motor APP550 to konkretne 286 KM i aż 545 Nm momentu obrotowego. Danych na temat wydajności, przyspieszenia czy prędkości maksymalnej producent nie ujawnił.
Nowy VW ID.7 – spory zasięg, dwa warianty akumulatorów
Volkswagen chwali się, że nowy VW ID.7 będzie w stanie bez doładowywania się na trasie pokonać dystans nawet do 700 km. Imponujący rezultat, ale trzeba pamiętać, że to wynik laboratoryjny (wg WLTP), w praktyce wiele będzie zależeć od stylu jazdy kierowcy. Do wyboru będą dwa warianty pojemności akumulatorów: 77 kWh (82 kWh brutto) i 86 kWh (91 kWh brutto) w wersji ID.7 Pro S. Oczywiście 700 km ewentualnie pokonamy wybierając odmianę z większą baterią. Maksymalna moc ładowania wynosi 200 kW.
Nowy VW ID.7 – dużo przestrzeni, imponujących ekran multimediów
Auto jest przestronne, ale trudno by było inaczej przy prawie 3-metrowym rozstawie osi. Bagażnik ma pojemność 532 l (nieco mniej niż w VW Arteonie). Jest wyższe od Passata i Arteona, co wynika z faktu, że aby zmieścić akumulatory w podłodze, nadwozie trzeba było trochę podnieść. Kokpit wyróżniają zauważalnie wyższej jakości materiały niż w pozostałych modelach z serii ID. W konsoli centralnej imponuje duży ekran dotykowy o przekątnej aż 15 cali. Sterowanie klimatyzacją a nawet nawiewami również z poziomu tego ekranu. Za to przed kierowcą wyświetlacz jest jeszcze mniejszy niż w pozostałych modelach ID, ale w tym kierowcy rekompensuje to przestrzeń informacyjna dużego ekranu HUD na przedniej szybie.
Nowy VW ID.7 to auto komfortowe, producent obiecuje fotele z wykrywaniem wilgoci i pomiarem temperatury, a także dopasowaniem ogrzewania do preferencji każdej osoby, będą też masaże w fotelach. Dobra wiadomość jest też taka, że irytujące w obsłudze, zwłaszcza nocą, dotykowe pola regulacji głośności czy temperatury są w ID.7 podświetlane. Cena? Jeszcze nieujawniona, w Europie model trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. W Motocainie jesteśmy ciekawi ile naprawdę przejedzie w realnych warunkach ID.7.
Nowy VW ID.7 – galeria
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: