36
1
W tym roku mija 50 lat odkąd z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy VW Golf, samochód, który zmotoryzował Europę. Nowy VW Golf niewiele różni się od poprzednika, choć wszystko ma robić jeszcze lepiej i wydajniej. Czy samochód jeszcze ma szansę na zdominowanie rynku?
Legendarny model z Wolfsburga stracił już koronę najpopularniejszego auta w Europie. Nawet we własnej rodzinie został zdominowany przez bardziej popularny dziś rodzaj nadwozia – SUVa, a konkretnie VW T-Roca. Nowy VW Golf jest taki jak się wszyscy spodziewają – bez fajerwerków i rewolucji, ale przecież o to w praktycznym kompakcie chodzi. Co nowego znajdziemy w nowej odsłonie Golfa?
Nowy Golfa ma wyróżniać się bardziej agresywnym przodem, przypominającym odmianę GTI (która również debiutuje). Po raz pierwszy w Golfie logo jest podświetlane, a auto zyskało nowe matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, których elementem są światła drogowe o zasięgu nawet pół kilometra. Nowy wygląd mają również tylne światła LED IQ.LIGHT 3D w obu wersjach nadwozia – hatchback i kombi.
Zmiany też pojawiły się we wnętrzu – nowy VW Golf zyskał odświeżony kokpit i systemem infotainment. Środkowy element to 12,9-calowy ekran, który jest centrum zarządzania – pozwala sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją. Co ciekawe, na prośbę wielu klientów na koło kierownicy wróciły tradycyjne przyciski, a nie jak do tej pory dotykowe ikony, które były niepraktyczne.
Na pokładzie znajdziemy system infotainment nowej generacji z szybkim procesorem. Ma być obsługiwany intuicyjnie, a w opcji znajdzie się inteligentny asystent głosowy IDA, zintegrowany z ChatGPT – podobnie jak to dzieje się w Skodzie i niedługo we wszystkich autach grupy VAG.
Z „IDĄ” będziesz mógł porozmawiać i wydać jej komendy. System obsłuży klimatyzację,
telefon czy system nawigacji, ale także przekaże informacje online ze wszystkich możliwych dziedzin – od prognozy pogody po pytania z wiedzy ogólnej. W przyszłości Golf będzie miał na pokładzie najnowszą generację systemu infotainment. Zintegruje on oparty na sztucznej inteligencji chatbocie ChatGPT z asystentem głosowym IDA.
„Golf jest sercem marki Volkswagen już od pół wieku, oferując przystępną cenowo mobilność na najwyższym poziomie technicznym. To jest dokładnie to, na czym opieramy się teraz na nowym etapie ewolucji – z jeszcze wyższą wydajnością, komfortem i jakością oraz nową koncepcją obsługi. W nowym Golfie można znaleźć to, co najlepsze” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen.
Manewrowanie nowym Golfem ma ułatwić ulepszony system Park Assist Plus. Podczas przejeżdżania obok miejsca parkingowego wykrywa on, czy miejsce jest wystarczająco duże i może rozpocząć procedurę parkowania. System przejmuje kierowanie pojazdem, a także przyspieszanie i hamowanie. Co więcej, po raz pierwszy pojawi się asystent parkowania Park Assist Pro, umożliwiający kierowcy wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego za pomocą smartfona.
W gamie silnikowej zmodernizowanego Golfa znajdzie się układ plug-in hybrid, który umożliwi przejechanie do ok. 100 km tylko na silniku elektrycznym, a dodatkowo wyposażony w funkcję szybkiego ładowania prądem stałym.
Z kolei wydajne silniki mild hybrid są świetnym wyborem dla kierowców, którzy nie dysponują dostępem do gniazdka w miejscu parkowania. W sumie do wyboru będzie dziewięć różnych odmian – miękka hybryda eTSI, hybryda plug-in (eHybrid i GTE), turbodoładowane silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI). Golf GTI stał się jeszcze bardziej sportowy dzięki mocy zwiększonej w porównaniu do poprzednika.
Nowy Volkswagen Golf 2024 | Moc | Skrzynia biegów |
1.5 eTSI (miękka hybryda) | 115 KM | 7-biegowa DSG |
1.5 eTSI (miękka hybryda) | 150 KM | 7-biegowa DSG |
1.5 eHybrid (plug-in) | 204 KM | 6-biegowa eDSG |
1.5 GTE (plug-in) | 272 KM | 6-biegowa eDSG |
Benzynowy 1.5 TSI | 115 KM | 6-biegowa manualna |
Benzynowy 1.5 TSI | 150 KM | 6-biegowa manualna |
Benzynowy 2.0 TSI (Golf GTI) | 265 KM | 7-biegowa DSG |
Diesel 2.0 TDI | 115 KM | 6-biegowa manualna |
Diesel 2.0 TDI | 150 KM | 7-biegowa DSG |
Samochód będzie dostępny w jednej z czterech wersji wyposażenia – Golf, Life, Style oraz R-Line. GTI oraz GTE to odrębne pozycje. Bazowa wersja nazwana po prostu Golf, otrzyma m.in. automatyczną klimatyzację, światła LED, tempomat, kierownicę wielofunkcyjną, asystenta parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, czy łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Life jest bogatszy o komfortowe fotele z podparciem lędźwiowym, lusterka zewnętrzne z funkcją pamięci, ładowarkę indukcyjną telefonu, trójkolorowe oświetlenie wnętrza, skórzaną kierownicę, adaptacyjny tempomat, chromowane dodatki i 16-calowe felgi aluminiowe.
Style dodatkowo otrzyma podświetlane logo VW z przodu, 17-calowe alufelgi, kamerę cofania, sportowe elektryczne fotele oraz podświetlenie ambiente. Odmiana R-Line oznacza bardziej sportowy i agresywny charakter, zarówno na zewnątrz jak i w środku.
Volkswagen Golf w nowej odsłonie zadebiutuje w lipcu 2024 roku. Obecnie najtańszy Golf w ofercie kosztuje co najmniej 124 590 zł. Bliżej premiery poznamy zapewne ceny nowego wcielenia Golfa, trzeba się spodziewać podwyżek cen.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskichMotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskichMotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskichMotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskichMotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze: