Nowy Volkswagen Golf zwycięzcą „Car of the Year 2013”
Nowy Golf został europejskim „Samochodem Roku 2013”. Ta nagroda jest uznawana za jedno z najważniejszych wyróżnień w branży motoryzacyjnej.
Plebiscyt „Car of the Year” jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych plebiscytów w Europie. Corocznie, od 1964 roku, wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Jury, składające się z 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów, wybrało w eliminacjach osiem finałowych samochodów, które w ubiegłych miesiącach były dokładnie porównywane, testowane i oceniane między innymi pod kątem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, prowadzenia, funkcjonalności, designu i innowacyjności.
W 50. plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf, zdobywając 414 punktów, wyraźnie zdeklasował siedmiu rywali: auto, które znalazło się na drugim miejscu, zdobyło 212 punktów. Wcześniej tę prestiżową nagrodę otrzymały już dwa modele Volkswagena: Golf w roku 1992 i Polo w 2010 roku.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Najpopularniejszy samochód Europy jest wyposażony w wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo: seryjny hamulec multikolizyjny, który po zderzeniu automatycznie przyhamowuje pojazd, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash i system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist.
Oprócz głównej nagrody w plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf zdobył również inne wyróżnienia: został wybrany „Najlepszym samochodem 2013” („Die besten Autos 2013”), otrzymał tytuł „Auto Trophy 2012” oraz tytuł najbardziej wszechstronnego auta magazynu „Top Gear”. Samochód został doceniony również w Polsce. W jednym z największych plebiscytów motoryzacyjnych w naszym kraju („Auto Lider”) Golf został wybrany kompaktowym samochodem roku.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: