Nowy tor Blister Berg – konkurencja dla Nurburgringu
Stary poligon NATO po prawie 20 latach zmieni swoje przeznaczenie. Czy luksusowy tor Blister Berg będzie kolejnym miejscem do testów sportowych aut?
{{ gallery_old(471) }}
Las Teuteborg w centralnych Niemczech przez lata był składem amunicji na potrzeby przebywającej tam armii Brytyjskiej. 80 hektarów zagospodarowanej ziemi z wybudowanymi magazynami stało się inspiracją dla twórców, pragnących przemiany na tej pozostałości zimnej wojny w coś bardziej stosownego dla pokojowych czasów. Teraz Teuteborg zyska nową jakośc, ponieważ ruszyła tam właśnie budowa najbardziej nowoczesnego toru Europy – Blister Berg.
Głównym projektantem toru jest Herman Tilke, któremu zawdzięczamy między innymi słynne trasy Formuły 1 w Abu Dhabi czy Shanghaju. Konsultantem projektu jest Walter Röhrl, kierowca testowy Porsche i słynny w Niemczech rajdowiec, a fundatorem Blister Berg Marcus Graf von Oeynhausen-Sierstorpf. Wspólnymi siłami i z pomocą inwestorów stworzą tor o długości 4,3 kilometra, który może zostać podzielony na dwa pomniejsze tory według uznania przyszłych użytkowników. Znajdzie się także cos dla amatorów offroadu, gdyż Blister Berg będzie miało do dyspozycji także trasy testowe dla SUVów. Odremontowane magazyny zamienią się w hale samochodowe, garaże i luksusowe hotele.
Głównym celem Blister Berg będzie konkurowanie z Nurburgringiem i Spa-Francorchamp w testach aut sportowych. Wśród lasów Teuteborg producenci będą mogli dysponować torem bez obaw, że zdjęcia ich samochodów wyciekną do mediów przed czasem.
Blister Berg można już rezerwować na rok 2012 i jak znamy niemieckich konstruktorów, jest to całkiem realny czas ukończenia przedsięwzięcia. Szkoda, że w Polsce póki co nie mamy co marzyć o tak nowoczesnych torach.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: