Nowy tor Blister Berg – konkurencja dla Nurburgringu
Stary poligon NATO po prawie 20 latach zmieni swoje przeznaczenie. Czy luksusowy tor Blister Berg będzie kolejnym miejscem do testów sportowych aut?
{{ gallery_old(471) }}
Las Teuteborg w centralnych Niemczech przez lata był składem amunicji na potrzeby przebywającej tam armii Brytyjskiej. 80 hektarów zagospodarowanej ziemi z wybudowanymi magazynami stało się inspiracją dla twórców, pragnących przemiany na tej pozostałości zimnej wojny w coś bardziej stosownego dla pokojowych czasów. Teraz Teuteborg zyska nową jakośc, ponieważ ruszyła tam właśnie budowa najbardziej nowoczesnego toru Europy – Blister Berg.
Głównym projektantem toru jest Herman Tilke, któremu zawdzięczamy między innymi słynne trasy Formuły 1 w Abu Dhabi czy Shanghaju. Konsultantem projektu jest Walter Röhrl, kierowca testowy Porsche i słynny w Niemczech rajdowiec, a fundatorem Blister Berg Marcus Graf von Oeynhausen-Sierstorpf. Wspólnymi siłami i z pomocą inwestorów stworzą tor o długości 4,3 kilometra, który może zostać podzielony na dwa pomniejsze tory według uznania przyszłych użytkowników. Znajdzie się także cos dla amatorów offroadu, gdyż Blister Berg będzie miało do dyspozycji także trasy testowe dla SUVów. Odremontowane magazyny zamienią się w hale samochodowe, garaże i luksusowe hotele.
Głównym celem Blister Berg będzie konkurowanie z Nurburgringiem i Spa-Francorchamp w testach aut sportowych. Wśród lasów Teuteborg producenci będą mogli dysponować torem bez obaw, że zdjęcia ich samochodów wyciekną do mediów przed czasem.
Blister Berg można już rezerwować na rok 2012 i jak znamy niemieckich konstruktorów, jest to całkiem realny czas ukończenia przedsięwzięcia. Szkoda, że w Polsce póki co nie mamy co marzyć o tak nowoczesnych torach.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: