Agnieszka Serafinowicz

Nowy silnik hybrydowy Peugeot – najpierw trafi do modeli 3008 i 5008

Spis treści

Peugeot zaprezentował nowy układ napędowy dla swoich modeli. Nowy silnik hybrydowy z instalacją 48 V ma zastąpić obecne w aktualnej gamie modeli francuskiej marki auta z silnikiem PureTech 130 EAT8. Na początek, jeszcze w tym roku (w drugiej połowie) nowa jednostka hybrydowa trafi pod maski Peugeota 3008 i 5008, później silnik ten pojawi się również w gamie modeli: 208, 2008, 308, 308 SW i 408.

Peugeot 3008 otrzyma nowy silnik hybrydowy
Nowy silnik hybrydowy najpierw trafi do modelu 3008 (na zdjęciu) i 5008 (fot. Peugeot)

Nowy silnik hybrydowy Peugeot – co to za jednostka?

System Peugeot 48 V Hybrid składa się z nowego silnika spalinowego PureTech o mocy 136 KM, połączonego z nową 6-biegową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną (wyposażoną w silnik elektryczny) skrzynią biegów oraz nowym, ładowanym podczas jazdy akumulatorem trakcyjnym jednostki elektrycznej w skrzyni biegów. Takie rozwiązanie ma zapewniać dodatkowy moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika spalinowego. Zdaniem producenta nowe rozwiązanie obniży zużycie paliwa nawet o 15%. W trybie jazdy miejskiej SUV segmentu C wyposażony w nowy silnik hybrydowy może zdaniem producenta przez ponad 50% czasu działać w 100% bezemisyjnym trybie elektrycznym.

nowy silnik hybrydowy Peugeot

Nowy silnik hybrydowy Peugeot – o ile mniej pali?

Peugeot pochwalił się również danymi pokazującymi na jakie oszczędności będą mogli liczyć kierowcy, którzy zdecydują się na przyszły model z nowym napędem hybrydowym. Oszczędności uzyskuje się przede wszystkim w mieście, gdzie zużycie powinno być o 2,5 l/100 km niższe w stosunku do jednostki spalinowej PureTech 130 łączonej ze skrzynią EAT8. W trasie zysk jest mniejszy i wg francuskiej marki wynosi 0,7 l/100 km. Natomiast na autostradzie zużycie paliwa powinno pozostać na takim samym poziomie, co w wersji spalinowej. Jednocześnie gdy poziom naładowania akumulatora na to pozwala, nowy silnik hybrydowy umożliwia ruszanie, manewrowanie i jazdę z małą prędkością w dużym natężeniu ruchu w trybie 100% elektrycznym. Niestety, nie podano na jakim dystansie taka jazda jest możliwa.

nowy silnik hybrydowy Peugeot

Nowy silnik hybrydowy Peugeot – jaka moc?

Zmodernizowana spalinowa jednostka 1.2 PureTech 136 KM ma moc… 136 KM (100 kW) przy 5000 obr./min. oraz 230 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min. Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi, wbudowany w skrzynię biegów, rozwija moc szczytową 21 kW (28 KM) i moment obrotowy 55 Nm. Podczas zwalniania jednostka elektryczna pełni rolę generatora prądu, którym ładowany jest akumulator trakcyjny silnika elektrycznego. Akumulator ten nie jest szczególnie duży, co jest zresztą typowe dla instalacji hybrydowych 48 V. Umieszczona pod przednim siedzeniem bateria (dzięki czemu nie wpływa na przestronność kabiny i bagażnika) ma pojemność 898 Wh brutto (pojemność dostępna to 432 kWh). Gwarancja na akumulator to 8 lat lub 160 tys. km przebiegu, zależnie od tego, co nastąpi pierwsze.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze