Nowy samochód za 173 zł miesięcznie! To nie reklama, tylko nowy program socjalny
Dobrze czytacie. Za tak śmiesznie małe pieniądze, będzie można jeździć własnym samochodem. Co prawda nowy program socjalny wystartował we Francji i dotyczy tylko aut elektrycznych, ale zdecydowanie jest to bezprecedensowa sytuacja w historii motoryzacji.
Spis treści
- Leasing socjalny na samochód we Francji
- Kto może skorzystać z leasingu socjalnego na samochód?
- Jakie samochody można mieć w leasingu socjalnym?
Leasing socjalny na samochód we Francji
Niezwykle korzystny program pozwalający na korzystanie z nowego samochodu elektrycznego, ogłosił właśnie prezydent Emmanuel Macron. Spełnił tym samym jedną ze swoich obietnic wyborczych z 2022 roku, kiedy to obiecywał sprawić, by elektomobilność była dostępna dla każdego.
Sam program jest niezwykle korzystny i samochód można mieć już za 40 euro miesięcznie (czyli około 173 zł), ale dostępne są też droższe opcje, dla osób potrzebujących większego samochodu. Co byście powiedzieli na przykład na Teslę Model Y za 650 zł miesięcznie?
Kto może skorzystać z leasingu socjalnego na samochód?
Trzeba przyznać, że rozmach francuskiego programu jest naprawdę duży. Według szacunków władz, kryteria pozwalające na skorzystanie z socjalnego leasingu spełnia 4-5 mln obywateli. Zapowiada się więc poważne obciążenie dla budżetu państwa.
Aby skorzystać z nowego programu trzeba:
- być obywatelem Francji
- mieć ukończone 18 lat
- mieszkać dalej niż 15 km od miejsca pracy
- przejeżdżać ponad 8 tys. km rocznie
- roczny dochód gospodarstwa domowego nie może przekraczać 15,4 tys. euro na osobę (66,8 tys. zł)
Umowy zawierane są przynajmniej na trzy lata, ale pozwalają na odstąpienie od nich w przypadku utraty pracy, orzeczenia niepełnosprawności lub śmierci leasingobiorcy.
Jakie samochody można mieć w leasingu socjalnym?
Założeniem nowego programu we Francji jest przyspieszenie elektrycznej transformacji i pobudzenie rynku, ale także zwiększenie konkurencyjności wobec chińskich producentów. Oferują oni samochody znacznie tańsze, niż europejscy producenci, co staje się coraz poważniejszym problemem.
Elektromobilność w Polsce to póki co żart. Od ponad roku wspólnota walczy z właścicielami elektryków
W ramach leasingu socjalnego można więc kupować tylko auta produkowane w Europie, co prowadzi czasami do zaskakujących efektów. Przykładowo za auto europejskie uznawana jest Tesla Model Y, ponieważ powstaje w fabryce pod Berlinem. Z kolei Dacia Spring, a więc auto należące do koncernu Renault, produkowana jest w Chinach, więc nie spełnia warunków programu.
- Renault Twingo E-Tech – 40 euro (173 zł)
- Citroen e-C3 – 54 euro (234 zł)
- Fiat 500e – 89 euro (386 zł)
- Opel Corsa-e – 94 euro (408 zł)
- Peugeot E-208 – 99 euro (430 zł)
- Renault Megane E-Tech – 150 euro (651 zł)
- Tesla Model Y – 150 euro (650 zł)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: