Nowy Rolls-Royce Ghost debiutuje! To luksusowy samochód zaprojektowany zgodnie z zasadą „im mniej, tym lepiej”
Po ponad 10 latach pojawia się druga generacja Rolls-Royce Ghosta, bestsellera luksusowej marki. Brytyjska marka zaprezentowała udoskonalony samochód, który znacznie różni się od swojego poprzednika. Nowy Ghost jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem marki Rolls-Royce. Odzwierciedla założenia projektowe filozofii „Post Opulent” odrzucającej nadmiar i przepych.
Nowy Ghost jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem marki Rolls-Royce. Odzwierciedla założenia projektowe filozofii „Post Opulent” odrzucającej nadmiar i przepych.
Został zbudowany na sztywnej aluminiowej platformie, nowatorskiej konstrukcji marki Rolls-Royce. Posiada napęd na cztery skrętne koła, który zapewnia niezrównaną stabilność na drodze i precyzję prowadzenia oraz pierwszy na świecie układ zawieszenia Planar, który zwiększa zwrotność i lekkość prowadzenia.
Napędzany jest flagowym, podwójnie doładowanym silnikiem V12 o pojemności 6,75 litra o mocy 571 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 850 Nm.
Elektrycznie otwierane i zamykane drzwi mają ułatwić wsiadanie i wysiadanie. A perfekcyjnie zestrojone, zgodnie z „przepisem na spokój”, częstotliwości drgań elementów wnętrza sprawiają, że w kabinie panuje idealna cisza. Dodatkowo delikatnie podświetlona osłona grilla Pantheon akcentuje kultowe elementy nadwozia. A podświetloną odświetloną tablicę rozdzielcza, którą zdobi logotyp modelu Ghost, otacza ponad 850 gwiazd.
W 2009 roku firma Rolls-Royce ogłosiła, że planuje rozszerzyć swoją gamę o nowy model, diametralnie inny niż flagowy Phantom. Ten samochód został błyskawicznie dostrzeżony przez nową grupę klientów, których fascynowało konsekwentne dążenie marki do perfekcji w designie, technologii i wykonawstwie i chcieli dołączyć do świata Rolls-Royce’a, ale byli zainteresowani bardziej minimalistycznym i oszczędnym w formie autem.
Pierwszy model Ghosta, zaprojektowany z myślą o oczekiwaniach docelowej grupy klientów, cieszył się ogromną popularnością. W ciągu pierwszych 10 lat od jego premiery rynkowej stał się najlepiej sprzedającym się modelem w 116-letniej historii marki. Ten sukces nie tylko umożliwił marce zwiększenie produkcji i dokonanie inwestycji w rozbudowę fabryki, ale sprawił także, że Rolls-Royce stał się prawdziwie międzynarodową marką.
Ghost jest na rynku od ponad dekady. W tym czasie specjaliści marki, którzy zajmują się badaniem potrzeb nabywców dóbr luksusowych nie próżnowali – zbierali cenne informacje na temat nowych wzorców zachowań, pytali się właścicieli modeli Ghost, w jaki sposób użytkują swoje samochody, jakie elementy wyposażenia zamówili i jak postrzegają markę Rolls-Royce. Były to dla marki bardzo cenne informacje:
Ponieważ model Ghost wyróżnia się wzorcową dynamiką jazdy, jego nabywcy szybko przekonali się, że samochody marki Rolls-Royce nie muszą być zawsze kierowane przez szofera i mogą zapewnić im także zupełnie inne emocje na drodze. Wielu klientów ze Stanów Zjednoczonych i niektórych krajów Europy siadało za kierownicą tego modelu niedługo po jego premierze. Klientów z Azji interesowały bardziej technologie zapewniające łączność ze światem, wykorzystywane w celach zawodowych i dla rozrywki.
Na wszystkich rynkach klienci, którzy składali w salonach zamówienia na Ghosta, pytali się przedstawicieli marki o doświadczenia z jazdy, nawet, jeśli zamawiali wersję z długim nadwoziem. W weekendy, samochód będący na co dzień narzędziem ich pracy nabierał bardziej kameralnego charakteru – klienci przesiadali się na fotel kierowcy, żeby podjechać do restauracji lub wybrać się na kilkudniowy wypad do letniego domu w towarzystwie rodziny lub przyjaciół. Wszyscy doceniali osobowość modelu, co odzwierciedla popularność żywszej palety kolorów oraz wiele spersonalizowanych elementów wyposażenia wnętrza umieszczonych na linii wzroku kierowcy.
Ponieważ właściciele modelu Ghost oczekiwali od swojego samochodu znacznie więcej, Rolls-Royce postanowił połączyć swoją oryginalną architekturę z takimi technologiami, jak napęd na 4 koła czy układ czterech kół skrętnych, aby nowy model zyskał zupełnie inną, bardziej wyrazistą osobowość. Zespół projektantów analizował nowe trendy, które zadecydowały ostatecznie o estetyce nowego modelu Ghost.
Kwintesencją trendu, który nazwano wewnętrznie „Post Opulence”, jest minimalizm i oszczędna forma, podkreślone przez staranny dobór niezwykłych materiałów wykończeniowych i ich odpowiednią oprawę. Wzornictwo nie może dominować, musi być przemyślane i nie rzucać się w oczy. Nowa filozofia jest całkowitym zaprzeczeniem „miernokracji premium”, popularnego terminu wśród znawców mody, który odwołuje się do produktów wykorzystujących tanie, efekciarskie zabiegi, np. duże, przeskalowane logo, lub w świecie motoryzacji rzucające się w oczy przeszycia i inne sztuczki, aby stworzyć iluzję luksusu, prezentując przeciętnej jakości produkty w bogatym opakowaniu.
Efektem wszystkich tych prac jest nowy model Ghost. Jest to samochód, który idealnie wpisuje się w potrzeby swoich docelowych klientów. Jest perfekcyjny w swojej prostocie, ale jednocześnie luksusowy i zaprojektowany zgodnie z zasadą „im mniej, tym lepiej”.
Przeczytaj też: Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
samochód dla Kowalskiej!?