Nowy Range Rover Sport – hybryda plug-in, silnik V8 i diesel. Każdy znajdzie coś dla siebie
Trzecia generacja Range Rovera Sport będzie hybrydą plug-in, a za dwa lata na drogi wyjedzie w wersji w 100% elektrycznej. Zwolennicy tradycyjnych jednostek spalinowych nie mają jednak powodów do obaw.
Jak zapewnia brytyjski producent, trzecia generacja Ranger Rovera Sport jest najbardziej jak do tej pory pożądaną, technologicznie zaawansowaną i sprawną wersją. Samochód korzysta z najbardziej zaawansowanej kombinacji technologii nadwozia, jakie kiedykolwiek zastosowano w Land Roverze.
Nowy Range Rover Sport ma szereg nowych funkcji zwiększających wygodę, możliwych dzięki uproszczonemu wzornictwu, a jednocześnie zapewniających poczucie nowoczesnego luksusu. Zapewniają to intuicyjne detale, które ułatwiają życie właścicielom, takie jak chowane zewnętrzne klamki drzwi, które wysuwają się automatycznie po odblokowaniu pojazdu. Dzięki czujnikowi zbliżeniowemu funkcja Approach Unlock wykrywa kluczyk po danej stronie pojazdu i odblokowuje klamki, zapewniając szybki i łatwy dostęp, natomiast funkcja Walkaway Locking automatycznie blokuje pojazd, gdy inteligentny kluczyk opuszcza strefę wykrywania. Funkcja Elegant Arrival automatycznie obniża wysokość nadwozia za pomocą zawieszenia pneumatycznego, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie nie wymaga wysiłku.
W samochodzie debiutuje między innymi system Adaptive Off-Road Cruise Control, który pomaga kierowcom nawigować w trudnym terenie, utrzymując stały postęp zgodnie z warunkami podłoża. Kierowcy mogą wybierać spośród czterech ustawień, a system inteligentnie dostosowuje prędkość, co pozwala człowiekowi skupić się na prowadzeniu pojazdu.
Signature Sound jest najbardziej zaawansowanym i potężnym systemem audio, jaki kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze Sport, obejmujący aż do 29 głośników, w tym cztery umieszczone w zagłówkach. System infotainment Pivi Pro posiada ekran dotykowy o przekątnej 13,1 cala. Kontrolując wszystko od nawigacji do multimediów, system uczy się zwyczajów użytkownika. Amazon Alexa stwarza możliwość kontrolowania różnych ustawień i funkcji przy użyciu naturalnych komend głosowych.
Range Rover Sport – gama jednostek napędowych
Gama układów napędowych nowego Range Rovera Sport obejmuje dwie sześciocylindrowe hybrydy typu plug-in, których całkowicie elektryczny zasięg wynosi aż do 113 kilometrów. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in łączy w sobie osiągi 3-litrowego silnika benzynowego R6 Ingenium z silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW i akumulatorem o pojemności 38,2 kWh.
Dostępne są dwie wersje hybrydy elektrycznej: P510e oraz P440e. Obie hybrydy typu plug-in oferują typowe dla Range Rovera Sport osiągi:
- P510e jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 242 km/h. Łączna moc układu to 510 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.
- P440e, dzięki łącznej mocy 440 KM i momentowi obrotowemu 620 Nm, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,8 sekundy.
Silnik V8 Twin Turbo o mocy 530 KM zapewnia osiągi samochodu sportowego, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy przy użyciu funkcji Dynamic Launch. W ofercie Range Rovera Sport znajdą się również silniki benzynowe oraz wysokoprężne Ingenium w technologii mild hybrid, podczas gdy napęd w pełni elektryczny będzie dostępny w roku 2024.
Pełna gama silników obejmuje wersje:
Hybryda typu plug-in
- P510e, 3.0-l 6-cylindrowy, PHEV, 700 Nm momentu obrotowego przy 1500–5000 rpm
- P440e, 3.0-l 6-cylindrowy, PHEV, 620 Nm momentu obrotowego przy 1500–5000 rpm
Benzyna
- P400, 400KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 550 Nm momentu obrotowego przy 2000–5000 rpm
- P530, 530KM 4.4-l Twin Turbo V8, 750 Nm momentu obrotowego przy 1800–4600 rpm
Diesel
- D250, 249KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 600 Nm momentu obrotowego przy 1250–2250 rpm
- D300, 300KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 650 Nm momentu obrotowego przy 1500–2,500 rpm
- D350, 350KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 700 Nm momentu obrotowego przy 1,500–3,000 rpm
Range Rover Sport – cena w Polsce
Ceny nowego Range Rovera Sport zaczynają się od 482 200 złotych za wariant D250 SE.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: