14
2
Trzecia generacja Range Rovera Sport będzie hybrydą plug-in, a za dwa lata na drogi wyjedzie w wersji w 100% elektrycznej. Zwolennicy tradycyjnych jednostek spalinowych nie mają jednak powodów do obaw.
Jak zapewnia brytyjski producent, trzecia generacja Ranger Rovera Sport jest najbardziej jak do tej pory pożądaną, technologicznie zaawansowaną i sprawną wersją. Samochód korzysta z najbardziej zaawansowanej kombinacji technologii nadwozia, jakie kiedykolwiek zastosowano w Land Roverze.
Nowy Range Rover Sport ma szereg nowych funkcji zwiększających wygodę, możliwych dzięki uproszczonemu wzornictwu, a jednocześnie zapewniających poczucie nowoczesnego luksusu. Zapewniają to intuicyjne detale, które ułatwiają życie właścicielom, takie jak chowane zewnętrzne klamki drzwi, które wysuwają się automatycznie po odblokowaniu pojazdu. Dzięki czujnikowi zbliżeniowemu funkcja Approach Unlock wykrywa kluczyk po danej stronie pojazdu i odblokowuje klamki, zapewniając szybki i łatwy dostęp, natomiast funkcja Walkaway Locking automatycznie blokuje pojazd, gdy inteligentny kluczyk opuszcza strefę wykrywania. Funkcja Elegant Arrival automatycznie obniża wysokość nadwozia za pomocą zawieszenia pneumatycznego, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie nie wymaga wysiłku.
W samochodzie debiutuje między innymi system Adaptive Off-Road Cruise Control, który pomaga kierowcom nawigować w trudnym terenie, utrzymując stały postęp zgodnie z warunkami podłoża. Kierowcy mogą wybierać spośród czterech ustawień, a system inteligentnie dostosowuje prędkość, co pozwala człowiekowi skupić się na prowadzeniu pojazdu.
Signature Sound jest najbardziej zaawansowanym i potężnym systemem audio, jaki kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze Sport, obejmujący aż do 29 głośników, w tym cztery umieszczone w zagłówkach. System infotainment Pivi Pro posiada ekran dotykowy o przekątnej 13,1 cala. Kontrolując wszystko od nawigacji do multimediów, system uczy się zwyczajów użytkownika. Amazon Alexa stwarza możliwość kontrolowania różnych ustawień i funkcji przy użyciu naturalnych komend głosowych.
Gama układów napędowych nowego Range Rovera Sport obejmuje dwie sześciocylindrowe hybrydy typu plug-in, których całkowicie elektryczny zasięg wynosi aż do 113 kilometrów. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in łączy w sobie osiągi 3-litrowego silnika benzynowego R6 Ingenium z silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW i akumulatorem o pojemności 38,2 kWh.
Dostępne są dwie wersje hybrydy elektrycznej: P510e oraz P440e. Obie hybrydy typu plug-in oferują typowe dla Range Rovera Sport osiągi:
Silnik V8 Twin Turbo o mocy 530 KM zapewnia osiągi samochodu sportowego, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy przy użyciu funkcji Dynamic Launch. W ofercie Range Rovera Sport znajdą się również silniki benzynowe oraz wysokoprężne Ingenium w technologii mild hybrid, podczas gdy napęd w pełni elektryczny będzie dostępny w roku 2024.
Hybryda typu plug-in
Benzyna
Diesel
Ceny nowego Range Rovera Sport zaczynają się od 482 200 złotych za wariant D250 SE.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców.Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców.Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców.Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców.Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: