Nowy Peugeot 308 – wyjątkowo drapieżna trzecia generacja, z bogatą gamą jednostek napędowych
Oto Peugeot 308 trzeciej generacji w całej okazałości. To pierwszy model francuskiej marki z nowym logotypem, który... naprawdę może się podobać. Stylistycznie prezentuje się ciekawie i wyróżnia się bardzo szeroką gamą napędową, gdzie wbrew współczesnym trendom wciąż znajdziemy diesla.
Stylistycznie nowy Peugeot 308 prezentuje się naprawdę ciekawie i odważnie. Główna w tym zasługa świateł z pionowymi „kłami” (dobrze znanymi z innych modeli marki) i sporej atrapy chłodnicy, na której prezentuje się nowe logo marki.
Nowa generacja Peugeota 308 jest znacznie większa od poprzedniej. Samochód jest dłuższy, szerszy i niższy. Nadwozie mierzy 4367 mm długości, 1859 mm szerokości i 1441 mm wysokości. Rozstaw osi wzrósł aż o 5,5 cm. Dzięki tym zmianom kabina ma być bardziej przestronna. Bagażnik, jak wyliczył producent, ma mieć 412 litrów pojemności, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1323 litrów.
Przeczytaj też: Lew w nowej odsłonie! Peugeot prezentuje nowe logo
Peugeot 308 wyróżnia się bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Samochód będzie można również kupić z dieslem 1.5 o mocy 130 KM.
W ofercie francuskiego producenta są również hybrydy plug-in. Na ichnapęd składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i akumulator o pojemności 12,4 kWh. W sumie układ ma wytwarzać 180 lub 225 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy Peugeot 308 na samym prądzie ma przejechać 60 kilometrów.
Trzecia generacja Peugeota 308 oferuje cały szereg systemów wparcia kierowcy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, drugi poziom jazdy autonomicznej, czyli wspieranie kierowcy podczas jazdy autostradą, czy automatyczne zatrzymywanie się i ruszanie w korku, kamerę 360 stopni czy monitorowanie ruchu poprzecznego.
Przeczytaj też: Peugeot 3008 po liftingu – pierwsza jazda. Milutki kotek pod maską groźnego lwa
Pierwsze egzemplarze Peugeota 308 trafią do salonów w drugiej połowie roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: