![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2Fe7de5f2f75bc176b02c6249407f229b1b2bcf554-scaled.jpg)
Nowy Peugeot 208 zaskakuje nie tylko wyglądem
Nowy Peugeot 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupy PSA, określanej skrótem CMP. Przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala zastosowanie silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.
Dostępny od samego początku elektryczny napęd nowego Peugeota e-208 zapewnia moc 136 KM oraz moment obrotowy 260 Nm. Przyspieszenie tej wersji od 0 do 100 km/h trwa 8,1 s. Do wyboru są trzy tryby jazdy – eco (zapewniający maksymalny zasięg), normal (dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania) oraz sport (ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy). Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora.
Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh i pozwala na przejechanie do 340 km (według normy WLTP) Baterie mają 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowają minimum 70% pojemności. Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora z klasycznego gniazda domowego (czas 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up Legrand), ze stacji Wall Box (pełne naładowanie w 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW) oraz z publicznej stacji ładowania (przy ładowarce 100 kW naładowanie akumulatora do 80% trwa 30 minut).
Benzynowe wersje nowego 208 napędzają silniki 3-cylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l – PureTech 75 (z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach), PureTech 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8) i PureTech 130 (z automatyczną skrzynią EAT8). Silnik wysokoprężny to 4-cylindrowa jednostki o pojemności skokowej 1.5 BlueHDi 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach).
Nowy Peugeot 208 jest dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji. Ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia oraz szerokie błotniki. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować.
Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa. Tył nowego 208 został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.
Nowe 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego Fractal i wyposażony jest w nową generację systemu Peugeot i-Cockpit. Wykorzystuje on ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach marki. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.
Nowy Peugeot 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: