Nowy Peugeot 2008 będzie również w elektrycznej wersji

Peugeot w myśl zasady "Precz z monotonią!" wprowadza do gamy swoich samochodów całkiem nowy model 2008, także w wersji elektrycznej. Sprawdzamy, ile można przejechać na pełnym ładowaniu i jakie nowości czekają nas w mniejszym bracie 3008!

Nowy Peugeot 2008 zaskakuje odważną, nowoczesną stylistyką. Crossovera zbudowano na nowej platformie, która pozwoli dodać do oferty wersję czysto elektryczną. e-2008 na jednym ładowaniu przejedzie do 310 km.

Wyważone linie i ogólne proporcje nadwozia są typowe dla SUV-a, z cofniętą przednią szybą i poziomą maską. Muskularne nadwozie z mocno zarysowanymi nadkolami budzi poczucie stabilności i bezpieczeństwa.

Duże koła o średnicy 690 mm, wypełniają całe nadkola i podkreślają solidność samochodu. 18-calowe obręcze kół mają nakładane wstawki, które zapewniają podwójną korzyść – ułatwiają personalizację i znacznie zmniejszają masę (o 4 kg łącznie dla wszystkich kół).
Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem Black Diamond i tylny słupek z serigrafią w wersjach GT Line i GT dobitnie świadczą o wyższej klasie i elegancji tego modelu.

Świecące w dzień i w nocy diody znajdą się w wyposażeniu wszystkich wersji, jeśli chodzi o tylne światła. W przednich reflektorach będą dostępne w wyższych wersjach.

Długość nadwozia 4,30 m i rozstaw osi 2,60 m umożliwiły również wygospodarowanie bagażnika o komfortowej pojemności 434 l (zgodnie z normą VDA 210), i to niezależnie od silnika, nawet w wersji z napędem w 100% elektrycznym! 

Wykorzystano najnowszą wydajną platformę modułową CMP (Common Modular Platform), przystosowaną do różnych rodzajów napędu. Użytkownik może wybrać rodzaj silnika w zależności od potrzeb i sposobu korzystania z samochodu: 100% elektryczny, benzynowy lub wysokoprężny.

Silnik w e-2008 o natychmiast osiąganej mocy 100 kW (136 KM) oraz momencie obrotowym 260 Nm zapewnia dużą przyjemność w codziennym użytkowaniu w każdej sytuacji. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności 50kWh zapewnia zasięg do 310 km zgodnie z nowym protokołem WLTP. Ma 8-letnią gwarancję lub do przebiegu 160 tys. km na 70% pojemności ładowania.

Oferta silników benzynowych wykorzystuje 3-cylindrowy blok o pojemności 1,2 l, zgodny z normą Euro 6d:
– PureTech 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
– PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8;
– PureTech 155 KM S&S z automatyczną skrzynią EAT8 (wyłącznie w wersji GT).

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 l (zgodną z normą Euro 6d-temp w momencie debiutu rynkowego) w dwóch wersjach mocy:
– BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– BlueHDi 130 KM S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Świetny mural!

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze