
Nowy Passat także może mieć reflektory LED Matrix
Reflektory LED Matrix (IQ.LIGHT) pozwalają na m.in. interaktywne sterowanie strumieniem światła, przez co jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.
W reflektorach LED IQ.LIGHT światła drogowe i mijania powstają jako wynik działania dwóch systemów projekcyjnych. Wewnętrzny moduł składa się z siedmiu diod LED zapewniających podstawowe oświetlenie; pięć kolejnych diod wytwarza dodatkowe światło. Moduł zewnętrzny to interaktywny reflektor matrycowy, zwany także modułem pikselowym. Światło emitują w nim 32 diody, z których każdą można włączać osobno i które umieszczono na specjalnej płytce. Tworzą one diodową matrycę. Światło kierunkowskazów, do jazdy dziennej oraz postojowe także jest emitowane przez diody.
LED-y kierunkowskazów – rozbłyskujące kolejno od środka ku krawędziom reflektora – tworzą wąski pas w jego górnej części. W zewnętrznej części pod obudową reflektora znajduje się logo IQ. LIGHT, dzięki któremu można poznać, że są to reflektory matrycowe.
Za pośrednictwem Dynamic Light Assist kierowca uruchamia automatyczne światła drogowe, popychając w tym celu do przodu dźwigienkę po lewej stronie kierownicy. Cała reszta, a więc światła mijania, funkcja zapobiegająca oślepianiu innych uczestników ruchu, światła do jazdy w mieście czy też te używane na autostradzie uruchamiają się automatycznie.
Diody LED zastosowano już w podstawowej wersji nowego Passata. W seryjnym reflektorze światła mijania i drogowe, a także te do jazdy dziennej i postojowe są realizowane przez diody emitujące jasne białe światło. Światła przeciwmgłowe i te umieszczone w zderzaku i doświetlające zakręty także zawierają elementy technologii LED.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze: