Nowy Opel Vivaro – ma 3 rodzaje napędu i więcej stylu. Znamy jego ceny w Polsce
Nowy Opel Vivaro oferuje aż trzy rodzaje napędu, nowoczesny design, a także nowe systemy informacyjno-rozrywkowe. Ile kosztuje nowy dostawczak Opla?
Spis treści
- Nowy Opel Vivaro to już nie toporny dostawczak
- Nowy Opel Vivaro ma aż 18 systemów wspomagania kierowcy
- Opel Vivaro oferuje aż trzy rodzaje napędu
- Nowy Opel Vivaro – ceny w Polsce
Nowy Opel Vivaro został wyposażony w pas przedni marki Opel Vizor, który płynnie łączy się w jedną całość z dostępnymi jako opcja reflektorami LED. Dzięki temu rozwiązaniu wygląda bardzo nowocześnie i nie tak topornie, jak przystało na samochód dostawczy. Ponadto nowy Vivaro posiada łącznie 18 nowoczesnych systemów wspomagania, w tym dostępny wkrótce Dynamic surround Vision.
W środku, pasażerowie Opla Vivaro mają do dyspozycji nowy kokpit: nowe systemy informacyjno-rozrywkowe oparte na platformie Snapdragon Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami i bezprzewodową łącznością ze smartfonem.
Nowy Opel Vivaro to już nie toporny dostawczak
Nowy Vivaro, podobnie jak jego mniejszy brat Opel Combo – wyróżnia się charakterystycznym pasem przednim o nazwie Opel Vizor, co nadaje autu się atrakcyjnego i nowoczesnego wyglądu. Dodatkowego efektu dodają reflektory w technologii LED.
Nowoczesność zawitała także do wnętrza i teraz samochód bardziej zbliżył się do osobówki. System informacyjno-rozrywkowy i nawigacyjny obsługuje teraz 10-calowy wyświetlacza dotykowy, umieszczonym nad konsolą środkową. Wykorzystuje on zintegrowaną platformę Snapdragon Cockpit, oferując najnowocześniejsze funkcje graficzne oraz multimedialne. System można obsługiwać za pomocą smartfona, łącząc się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Nowy Opel Vivaro ma aż 18 systemów wspomagania kierowcy
Szczególnie przydatny, zwłaszcza w furgonach, jest nowy system Dynamic Surround Vision. System składa się z dwóch kamer, jednej umieszczonej nad tylnymi drzwiami i drugiej pod lusterkiem bocznym po stronie pasażera. Oba obrazy – widok z tyłu podczas jazdy oraz (po aktywacji za pomocą kierunkowskazu) z bocznego martwego pola – są wyświetlane w nowym cyfrowym lusterku wstecznym o wysokiej rozdzielczości. W porównaniu z tradycyjnymi lusterkami, system zapewnia lepszą widoczność, umożliwiając kierowcy bezpieczniejsze wykonywanie manewrów.
Dodatkowo w nowym Vivaro znajdziemy:
- system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego,
- adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go,
- asystent utrzymania pasa,
- system wykrywania zmęczenia kierowcy,
- funkcję kontroli stabilności przyczepy,
- system wspomagający parkowanie/manewrowanie „flank guard”.
Ponadto powiększono schowki umieszczone wokół deski rozdzielczej i konsoli środkowej, ułatwiając tym samym przechowywanie przedmiotów codziennego użytku. Dzięki temu nowy Vivaro jest wszechstronnym „koniem roboczym” i transporterem, który oferuje również komfort jazdy porównywalny z samochodem osobowym.
Opel Vivaro oferuje aż trzy rodzaje napędu
Nowego Opla Vivaro może napędzać jeden z trzech wariantów napędu: diesel, silnik elektryczny lub napęd wodorowy, choć ten ostatni jest wciąż w fazie testów.
Nowy Opel Vivaro Electric jest dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Wersja z większą baterią oferuje zasięg do 350 km (wg. WLTP). Auto posiada układ hamulcowy z funkcją rekuperacji, czyli odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Do wyboru są trzy poziomy hamowania regeneracyjnego, w zależności od żądanego odzysku energii.
Ładowanie elektrycznego Vivaro można naładować, używając ładowarki pokładowej o mocy 11 kW.
Aby naładować baterię od 5 do 80 procent pojemności akumulatora 100-kilowatową ładowarką potrzeba kilku chwil, w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh zajmuje to około 38 minut i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.
Nowy Opel Vivaro Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM. Maksymalny moment obrotowy 260 Nm jest dostępny, dzięki czemu bezemisyjny van jest bardzo żwawy. Maksymalnie może pojechać 130 km/h. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Power.
Vivaro Electric może posłużyć także jako źródło zasilania dla innych urządzeń elektrycznych. Działa to za pośrednictwem e Power Take-off Unit – wysokonapięciowej przystawki odbioru mocy (początkowo o napięciu 400 V), którą można podłączyć do pojazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie są wymagane żadne dodatkowe akumulatory czy generatory. Ponadto, przy wysokości około 1,90 metra, Vivaro Electric może parkować na podziemnych parkingach, a dzięki praktycznej konstrukcji umieszczonego pod podłogą akumulatora, samochód ten oferuje pełną wszechstronność w zakresie wykorzystania przestrzeni i pojemności bagażnika.
Opel w przyszłości planuje wprowadzić do oferty model Vivaro HYDROGEN. Pojazd z ogniwami paliwowymi ma zasięg ponad 400 km (WLTP) i można go zatankować wodorem w zaledwie kilka minut.
Wśród klasycznych silników są diesle o mocy od 88 kW/120 KM do 130 kW/177 KM.
Nowy Opel Vivaro – ceny w Polsce
Nowy Opel Vivaro dostępny jest w dwóch różnych długościach (4,98 m i 5,33 m), jako furgon, furgon z kabiną załogową oraz platforma do zabudowy dla różnych nadwozi. W zależności od wersji, nowy Vivaro oferuje do 6,6 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej i 1,4 tony ładowności.
Opel Vivaro furgon 3 os.
- 1.5 Diesel 102 KM Start/Stop M6 123 800 zł
- 1.5 Diesel 120 KM Start/Stop M6 128 900 zł
- 2.0 Diesel 144 KM M6 136 800 zł
- 2.0 Diesel 144 KM Start/Stop A8 145 200 zł
- 2.0 Diesel 177 KM Start/Stop A8 149 900 zł
- Electric 136 KM 50 kWh 190 313 zł
- Electric 136 KM 75 kWh 213 613 zł
Opel Vivaro platforma
- 2.0 Diesel 144 KM Start/Stop M6 135 000 zł
- Electric 136 KM 50 kWh 188 513 zł
- Electric 136 KM 75 kWh 211 813 zł
Podane ceny są kwotami netto.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: