Nowy Opel Mokka bez kamuflażu jest zwinny i energetyczny. Zobaczcie zdjęcia!
Przez ostatnie dni niemiecki producent zdradzał coraz więcej szczegółów na temat swojego nowego crossovera. Nowa Mokka będzie dostępna z napędem spalinowym oraz czysto elektrycznym. Czy skradnie serca młodych kierowców swoim "trendy" designem?
Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (+2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji, a jednocześnie oferuje pięciu pasażerom podobną przestrzeń ładunkową do 350 litrów w przedziale bagażowym. Jej całkowita długość, wynosząca zaledwie 4,15 metra, sprawia, że jest nią bardzo łatwo manewrować oraz parkować w mieście i terenach podmiejskich.
Nowy Opel Mokka posiada w pełni cyfrowy kokpit nowej generacji: odpowiednio Opel Vizor i Opel Pure Panel. Żadnych analogowych wyświetlaczy, ani fantazyjnych, bezużytecznych, dekoracyjnych animacji: Użytkowanie jest proste i przejrzyste, a przekazywane informacje koncentrują się na tym, co naprawdę jest potrzebne.
Nowa Mokka jest oparta na nowej wersji wysoko wydajnej wieloenergetycznej platformy CMP (Common Modular Platform). Ten lekki i wydajny system modułowy oferuje maksymalną elastyczność w projektowaniu pojazdów i pozwala na zastosowanie w pełni akumulatorowego napędu elektrycznego, jak również silników spalinowych. Silnik elektryczny oferuje moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu.
Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport – w zależności od swoich preferencji. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh oraz zasięg.
Rozciągający się na całą przednią część pojazdu pod maską, Opel Vizor jest eleganckim modułem, który otacza w poziomie charakterystyczne elementy marki, w tym najnowszej generacji reflektory matrycowe IntelliLux LED® oraz typowy motyw w kształcie skrzydeł diodowych świateł do jazdy dziennej, rozdzielonych w środku poprzez wyeksponowane legendarne logo Opla w kształcie błyskawicy.
Dwa szerokie ekrany o przekątnej do 10 i 12 cali witają pasażerów; centralny ekran jest celowo odchylony w stronę kierowcy, a wloty powietrza są odsunięte na drugi plan w celu zwiększenia uwagi.
Kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto systemy multimedialne są wyposażone w zintegrowane sterowanie głosem. Nowa Mokka oferuje również usługę OpelConnect. Nawigacja Online z informacjami o ruchu drogowym oraz bezpośrednie połączenie z pomocą w razie awarii i systemem eCall sprawiają, że podróż staje się jeszcze bardziej relaksująca dla kierowców i pasażerów. Jeśli podczas wypadku aktywują się poduszki powietrzne lub napinacze pasów bezpieczeństwa, system eCall automatycznie skontaktuje się z lokalnym punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (Public Safety Answering Point – PSAP).
Mokka będzie dostępna w sprzedaży od późnego lata 2020 roku, a w salonach dealerskich pojawi się na początku 2021 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: