
Nowy Opel Corsa ujrzał światło dzienne. Nasze pierwsze wrażenia
Jest z nami już od prawie 40 lat i nic nie wskazuje na to, by miał się z nami rozstać. Wręcz przeciwnie - Opel Corsa doczekał się właśnie kolejnej, już szóstej generacji. Niespełna miesiąc przed oficjalną światową premierą sprawdziłyśmy, jak na żywo prezentuje się najświeższa odmiana tego małego “mieszczucha”.
No, właściwie to już nie tak małego. Szósta generacja jest najdłuższa w historii i obecnie ma 4,06 m długości. Z wiekiem Corsa rośnie, a jej obecne wymiary zbliżone są do Astry F. Corsa jest przy tym bardzo lekka – w swojej “najchudszej” wersji nie osiąga nawet tony. W celu poprawy komfortu prowadzenia i właściwości jezdnych obniżono linię dachu. To samo stało się z fotelem kierowcy, dzięki czemu w środku nadal jest sporo miejsca – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Urósł z kolei bagażnik, zdolny teraz pomieścić 309 litrów ładunku, a więc 24 l więcej niż 5. generacja. Poszerzono także otwór bagażnika, co ułatwi wykorzystanie przestrzeni bagażowej.
Będzie z prądem!
“Numer 6” to także zmiany w gamie silników – od teraz dostępne będą jednostki benzynowe 1.2 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Dzięki zmniejszonej pojemności udało się je odciążyć względem napędu w poprzedniej generacji o ok. 15 kg. Ich spalanie jest bardzo obiecujące – według oficjalnych pomiarów będzie oscylowało w przedziale 3-5 l/100 km. Dwie najmocniejsze odmiany oferowane będą z manualem lub 8-biegową skrzynią automatyczną z manetkami przy kierownicy. Niestety, póki co nie przewidziano wersji czysto sportowej, jest za to pakiet stylistyczny GS-Line, charakteryzujący się m.in. sportowymi fotelami i czerwonymi elementami we wnętrzu auta.
Opcje z wyższej półki
W kolejnych poziomach za dopłatą możemy dostać panoramiczny dach lub adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które pozwolą na jazdę w trybie świateł drogowych (tzw. długich). Za pomocą umieszczonej z przodu auta kamery Ople Eye, system rozpozna pojazd nadjeżdżający z przeciwka lub jadący przed nami i dostosuje wiązkę światła tak, aby nie oślepiać pozostałych uczestników drogi. Nadal jednak będzie stawiać na maksymalne bezpieczeństwo, pozwalając na doświetlenie dalszego odcinka drogi niż w przypadku podstawowych lamp.
Corsa | Edition | Elegance | GS-Line | ||
1.2 75 KM Start/Stop | M5 | 49 900 zł | 54 950 zł | 60 850 zł | – |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop | M6 | – | 59 750 zł | 65 650 zł | 66 150 zł |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop | AT8 | – | 66 550 zł | 72 450 zł | 72 950 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop | AT8 | – | – | 77 150 zł | 77 650 zł |
1.5 Diesel 102 KM Start/Stop | M6 | – | – | 77 250 zł | 71 150 zł |
E 136 KM | – | 124 900 zł | 130 390 zł | – |
Naszym zdaniem:
Nowa Corsa wydaje się być dobrze przemyślana. Inżynierowie mieli sporo czasu na opracowanie szóstej generacji, biorąc pod uwagę, że od premiery poprzedniej wersji minęło już pięć lat, przy czym Corsa E jest raczej głębokim faceliftingiem niż zupełnie nowym projektem. Tym razem jednak Opel otwiera nowy rozdział, wprowadzając do segmentu aut zazwyczaj “ubogich technologicznie” szereg nowoczesnych rozwiązań, a przy tym atrakcyjną stylistykę. Nowa generacja rzuca konkurencji rękawicę, a na żywo robi bardzo dobre wrażenie. Nie możemy już doczekać się by sprawdzić, jak to auto jeździ!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
136 koni.. ale pojeździć można hahhahaha