
Nowy Nissan NP300 Navara
System kamer 360°, NissanConnect oraz reflektory w technologii LED - to mają być wyróżniki nowego Nissana Navara. Co jeszcze się zmieniło?
Nowy NP300 Navara to odświeżony model Nissana w segmencie pickupów o ładowności 1 tony. Ma go wyróżniać poprawa komfortu i kultury pracy podzespołów przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności terenowej, wytrzymałości i ładowności. Jest to udoskonalona wersja poprzedniej generacji (w sumie 12 generacja), z solidnym podwoziem, w którym wprowadzono sporo nowych rozwiązań technicznych służących dalszej poprawie właściwości jezdnych i funkcjonalności. Auto wyraźnie nawiązuje do DNA crossoverów, obecnym w sztandarowych produktach Nissana – modelu Qashqai, a także X‑Trail i Juke.
Inżynierowie Nissana zaprojektowali do wersji z podwójną kabiną pięciodrążkowy układ zawieszenia z tyłu. W wersji z kabiną przedłużaną (King Cab) pozostawiono układ z resorami piórowymi, poddając go jednak gruntownej modyfikacji. Ponadto wersja z kabiną przedłużaną ma o 3,1% większy kąt natarcia tylnych kół, a hałas z drogi jest mniejszy.
System kamer 360° oraz układ automatycznego hamowania awaryjnego, tempomat oraz systemy wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod górę (HSA), bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, tylna kamera i czujniki parkowania, opracowano w celu zaspokojenia konkretnych wymagań właścicieli Nissanów NP300 Navara.
Gruntownie zmieniono stylistykę deski rozdzielczej. Przednie fotele z podparciem kręgosłupa udoskonalono pod względem ergonomii. Obie wersje, zarówno ta z kabiną przedłużaną, jak i podwójną, wyposażone są w dwustrefową automatyczną klimatyzację, a nowy układ wentylacji tylnej części kabiny i nowa konstrukcja siedzeń podnoszą komfort podróżowania pasażerów tylnej kanapy.
Nowy silnik 2.3 dCi w Nissanie NP300 Navara jest dostępny w dwóch różniących się mocą odmianach – 118 kW i 140 kW do najlepiej wyposażonych wersji modelu – to pierwsza jednostka z dwiema turbosprężarkami w tym segmencie. Najnowsza generacja modelu wchodzi na rynek w wersjach z napędem na jedną lub obie osie oraz standardową sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalnym siedmiobiegowym automatem.
Napęd na cztery koła to rozwinięcie konstrukcji z modelu poprzedniej generacji, zapewniającej bardzo dobre właściwości trakcyjne na nierównej nawierzchni.
Ładowność Navarywzrosła powyżej 1 tony niezależnie od wersji a maksymalna masa przyczepy wynosi teraz 3500 kg. W skrzyni ładunkowej zastosowano system mocowania ładunku. Mocne prowadnice w przegrodzie za kabiną oraz burtach skrzyni ładunkowej umożliwiają elastyczne i skuteczne unieruchomienie przewożonych rzeczy. Zaciski można dowolnie przesuwać wzdłuż prowadnic, dlatego zamocowanie ładunku nawet o najbardziej nietypowych kształtach ma nie sprawiać żadnych trudności.
W wersji z podwójną kabiną skrzynię ładunkową wydłużono o 67 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Obecnie ma ona 1578 mm długości, czyli najwięcej w tym segmencie pojazdów. W wersji z kabiną przedłużaną skrzynia ładunkowa ma długość 1788 mm.
NP300 Navara zadebiutuje w Europie na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie 15 września. Ostateczne dane techniczne oraz ceny będą różnić się na poszczególnych rynkach i zostaną ogłoszone w terminie bliższym premiery rynkowej. Producent już dziś zdecydował się na zaoferowanie gwarancji obowiązującej przez 5 lat lub 160 000 km.
Najnowsze
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Ta zaskakująca cena obowiązuje co prawda na bazową wersję auta, ale to kwota za europejskie auto, która może skusić dotychczasowych klientów na tanie, chińskie odpowiedniki. -
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
Zostaw komentarz: