Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Nissan Interstar doczekał się następnej generacji. Oprócz wersji spalinowej, japoński van będzie także dostępny jako model elektryczny pod nazwą Interstar-e. Samochód ma wyjechać na ulice już w 2025 roku.
Nissan Interstar produkowany był w latach 2002-2010, a później na 11 lat zniknął z oferty japońskiego producenta. Powrócił do oferty w 2021 roku i od tej pory znany jest też pod nazwą NV400. Teraz ,,bliźniak” Opla Movano i Renault Mastera doczekał się kolejnej odsłony.
Spis treści
Nissan Interstar – dane techniczne i napędy
Nissan Interstar będzie oferował klientom możliwość wyboru dwóch wersji napędowych – spalinowej lub elektrycznej.
W wersji spalinowej sercem samochodu będzie silnik M920 znany z innych modeli Nissana. Moc maksymalna ma wynosić do 170 KM (w zależności od wersji), a maksymalny moment obrotowy – 380 Nm. Inżynierowie Nissana chwalą się, że udało im się obniżyć spalanie paliwa aż o 1,5 l/100 KM. Teraz, według danych katalogowych, Nissan Interstar ma spalać 7,4 l/100 KM. Klienci, którzy zdecydują się wersję spalinową, będą mogli wybierać pomiędzy 6-biegowym manualem, a 9-biegowym, zmodernizowanym, automatem.
Natomiast wariant elektryczny będzie oferował akumulatory o pojemności 40 lub 87 kWh. Oba warianty będą sprzedawane ze standardową ładowarką prądu zmiennego (AC), której moc ma różnić się w zależności od pojemności akumulatorów (odpowiednio 11 KW dla słabszej i 22 KW dla mocniejszej wersji). Katalogowe dane podają, że używając tej ładowarki, pełne naładowanie vana z poziomu 10% będzie trwało około 4 godzin. Dodatkowo producent deklaruje, że ładując większy akumulator prądem stałym (DC) o mocy 130 kW przez 30 minut, kierowca będzie w stanie przejechać 250 kilometrów.
Ciekawostką są też poprawione parametry aerodynamiczne. Względem poprzedniej generacji, współczynnik oporu powietrza został obniżony aż o 20% co ma przekładać się na zmniejszone spalanie lub zużycie energii elektrycznej.
Nissan Interstar – ładowność i nadwozie
Nowa generacja Interstara będzie oferowana w dwóch długościach i wysokościach nadwozia. W najdłuższej wersji, długość strefy ładunkowej wyniesie 3855 mm. Nissan chwali się, że samochód będzie posiadał także najszersze drzwi boczne wśród vanów mierzące 1312 mm szerokości. W zależności od wersji, pojemność vana będzie wynosiła 10,8 m3 (wersja L2H2) lub 14,8 m3 (wersja L3H3).
Ładowność vana także ma spełnić wymogi wszystkich klientów. Czterotonowy van będzie w stanie przewieźć 1925 kg ładunku w wersji spalinowej i do 1625 kg w wersji elektrycznej. Natomiast ładowność lżejszego wariantu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z napędem spalinowym wyniesie 1447 kg, a z napędem elektrycznym – 1197 kg.
Nowy van Nissana będzie także oferowany w kilku wersjach nadwozia w zależności od rynku, na który zostanie wyprodukowany. Mają to być przede wszystkim: furgon, wywrotka do przewozu materiałów luzem, otwarta platforma z opuszczanymi burtami czy nadwozie kontenerowe.
Nissan Interstar dla kierowcy
Oprócz zmodyfikowania przestrzeni ładunkowej, inżynierowie Nissana postanowili też usprawnić przestrzeń i wygodę kierowcy. Przykładowo, dla kierującego (w zależności od wybranej wersji) mogą być dostępne schowki o pojemności do 135 litrów. Nissan będzie również wyposażony w systemy, które zapewnią bezprzewodową łączność (Android Auto lub Apple CarPlay) i bezpieczeństwo. Na pokładzie kierowca znajdzie między innymi asystenta pasa ruchu, system rozpoznający znaki drogowe, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy czy system automatycznego hamowania awaryjnego.
Rozwiązaniem, które charakteryzuje nową generację Interstara, jest wprowadzenie innowacyjnego układu hamulcowego zintegrowanego w jednym module (,,1-box”). Układ hamulcowy, sterowany elektronicznie, ma zapewnić skuteczniejsze hamowanie z jednakową charakterystyką niezależnie od obciążenia pojazdu. W elektrycznym wariancie samochodu zastosowano też system hamowania rekuperacyjnego, który ma pozwolić na odzyskanie i oszczędzanie energii.
Testy EuroNCAP
Inżynierowie japońskiej marki mają się czym chwalić pod względem bezpieczeństwa ich zmodernizowanego vana. Nissan Interstar najnowszej generacji otrzymał ocenę ,,Platinum” w testach bezpieczeństwa EuroNCAP, która jest najwyższą możliwą oceną przyznawaną przez organizację.
Nissan Interstar w Polsce
Nowa generacja Interstara ma zadebiutować w polskich salonach już na początku przyszłego roku. Na razie Nissan nie udostępnił jeszcze ani konfiguratora, ani cennika dla klientów w Polsce.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: