
Nowy Volkswagen Multivan PanAmericana Edition z myślą o motocyklistach
Grupa Volkswagen mająca w swoim portfolio markę motocyklową Ducati, postanowiła połączyć dwa światy. Efektem tego jest samochód, który z pewnością pokochają fani jednośladów.
Prezentowany na zdjęciu Volkswagen Multivan PanAmericana jest na razie w fazie koncepcyjnej, ale przedstawiciele koncernu nie wykluczają, że niebawem powstanie wersja produkcyjna. Głównym założeniem przy projektowaniu tego modelu miała być zdolność do transportowania motocykla. O ile miejsca we wnętrzu Multivana z pewnością nie brakuje, to problemem było wprowadzenie maszyny na pokład. Inżynierowie Volkswagena opracowali elektrycznie sterowaną rampę służącą do ładunku i rozładunku. W przestrzeni bagażowej pojawiły się także specjalne haki do bezpiecznego unieruchomienia maszyny.
Auto powstało z myślą o motocyklistach startujących w wyścigach, ale także amatorach, którzy chcą szybko i sprawnie przemieszczać swoje maszyny w ulubione miejsca – pod ulubioną alpejską przełęcz albo na tor wyścigowy.
Koncepcyjny Multivan jest zasilany przez jednostkę TDI o pojemności dwóch litrów. Diesel znajdujący się pod maską rozwija 204 KM mocy i jest połączony z 7-stopniową skrzynią DSG przekazującą napęd na wszystkie koła. Dodatkowo auto jest wyposażone w mechaniczną blokadę dyferencjału na tylnej osi.
Lakierowany na biało, studyjny Multivan PanAmericana wyróżnia się z zewnątrz charakterystycznymi szczegółami. Napisy „PanAmericana” z tyłu nadwozia i na słupkach dachowych B, czerwona listwa na osłonie chłodnicy oraz dekoracyjne linie powyżej progów już na pierwszy rzut oka zdradzają, że mamy do czynienia ze szczególną edycją Multivana. Poszerzane nadkola i progi oraz błyszczące czernią 18-calowe obręcze kół Palmerston z lekkich stopów sprawiają, że także z boku widać sportowy styl auta. Z przodu natomiast w oczy rzuca się stabilna osłona, która chroni podwozie.
We wnętrzu zastosowano trwałe materiały: białe i mające wygląd włókna węglowego, dopasowane do koloru nadwozia, dekoracyjne panele oraz fotele wykończone materiałem o wyglądzie karbonu z kontrastowymi szwami. Aluminiowa ryflowana blacha zamiast wykładziny podłogowej w kabinie pasażerskiej podkreśla wyjątkowy charakter tego modelu.
Transporter z wygodną, sterowaną elektrycznie rampą załadowczą oraz specjalnym zaczepem we wnętrzu to dla motocyklistów ciekawy wybór na kolejne spotkanie z przygodą.
Volkswagen Multivan PanAmericana Edition – dane techniczne
Wymiary:
Długość 4.904 mm
Szerokość 1.904 mm
Wysokość 1.990 mm
Prześwit 178 mm
Rozstaw osi 3.000 mm
Kąt natarcia/ zjazdu 21,8 stopni/16,2 stopnie
Rodzaj napędu:
Stały napęd na cztery koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi
Silniki/moc/skrzynia biegów:
2.0 TDI BMT (EA288), 150 kW/204 KM
(450 Nm, maksymalny moment obrotowy przy 1.400 – 2.000 obr/min)
7-biegowa skrzynia DSG (DQ500)
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: