Nowy model VW – Compact Coupe
Dla Volkswagena rozpoczyna się rok, który przyniesie ze sobą najwięcej premier w historii firmy. Na liście nowości 2010 jest nowe coupe z hybrydowym napędem pozycjonowane między Scirocco a Passatem CC. Zapowiada się wyjątkowo ciekawie.
Nazwa: New Compact Coupe.
Miejsce światowej premiery: Detroit, North American International Auto Show.
Średnie spalanie: 4,2 l/100 km!
Emisja CO2: 98 g/km!
Prędkość maksymalna: 227 km/h
Przyspieszenie do 100 km/h: 8,6 sekundy.
Auto jest jakby Golfem w nadwoziu coupe, zbudowano go na płycie Golfa/Jetty |
![]() |
fot. VW
|
Jeszcze w pierwszej połowie tego roku Volkswagen wprowadzi na rynek pierwszy hybrydowy model – SUV ze stałym napędem na wszystkie koła. New Compact Coupe pokazuje tymczasem, jak będzie wyglądać pod względem technicznym i optycznym, napędzana na przednią oś, hybrydowa wersja Volkswagena klasy kompaktowej.
Co pod maską?
Auto napędza silnik TSI 1.4 l. o mocy 150 KM (moment obrotowy 240 Nm), ale moc tego modelu może być większa: między TSI a 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG wbudowano silnik elektryczny, który z jednej strony pozwala na jazdę tylko „na prąd” – bez emisji szkodliwych substancji, z drugiej strony wspomaga TSI. Jednostka elektryczna ma moc 20 kW (27 KM) i jest zasilana baterią litowo – jonową (1,1 kWh), umieszczoną z tyłu samochodu. Podczas jazdy „na prąd” TSI jest nie tylko wyłączany, ale odłączany sprzęgłem oddzielającym, aby uniknąć strat na skutek hamowania silnikiem.
Linia Compact Coupe przypomina Audi A5 i nieco Scirocco |
![]() |
fot. VW
|
Inteligentna hybryda.
TSI zostanie oddzielony od przekładni również w przypadku, gdy kierowca tylko zdejmie nogę z gazu. Tak zwane „szybowanie” jest możliwe nawet przy większych prędkościach, również na autostradzie. Dzięki wyeliminowaniu strat w wyniku hamowania silnikiem New Compact Coupe „toczy” się bardzo długo. A to, przy odpowiednim stylu jazdy, może mieć bezpośredni wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa.
Przy hamowaniu silnik elektryczny – pracujący w tym przypadku jak prądnica – odzyskuje energię kinetyczną, która jest magazynowana w baterii. Compact Coupe, tak jakmodele BlueMotion Volkswagena, wyposażony jest w system Start-Stop, który zmniejsza spalanie szczególnie w ruchu miejskim i podczas jazdy w korkach.
Takie fotele wprost zachęcają, aby się w nich rozgościć… |
![]() |
fot. VW
|
Przytulne wnętrze
New Compact Coupe jest czteroosobowym samochodem (z tyłu pasażerownie siedzą na dwóch wygodnych oddzielnych fotelach), zatem do 380-litrowego bagażnika powinny się zmieścić bagaże przeciętnej rodziny. Wewnątrz umieszczono nowe elementy sterujące automatyczną klimatyzacją Climatronic oraz 8-calowy ekran dotykowy nowych systemów radiowych i nawigacji. Tablica obsługowa konsoli środkowej jest lekko pochylona w stronę kierowcy.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: