Nowy Mercedes CLE Cabriolet 2024 – takich aut już prawie nie ma
Takich samochodów jak nowy Mercedes CLE Cabriolet ze świecą szukać. To kabriolet z miękkim dachem, z piękną linią nadwozia i długą maską, która skrywa nawet 6-cylindrowy silnik.
Nowym modelem CLE Cabriolet, Mercedes-Benz kontynuuje swoją długą tradycję czteromiejscowych samochodów z otwartym dachem. Nowy Mercedes CLE Cabriolet bazuje na wersji Coupe, którą opisywaliśmy niedawno, ale tutaj mamy do czynienia ze staroświeckim wygłuszonym miękkim dachem z tkaniny.
Spis treści
- Nowy Mercedes CLE Cabriolet ogrzeje Ci kark
- Nowy Mercedes CLE Cabriolet – silniki i ceny w Polsce
- Nowy CLE to największy kabriolet w segmencie
- Wnętrze nowego CLE Cabriolet jest iście „mercedesowskie”
Nowy Mercedes CLE Cabriolet ogrzeje Ci kark
Do standardowego wyposażenia nowego CLE Cabriolet należą elektrycznie sterowany system owiewek AIRCAP® i układ ogrzewania karku AIRSCARF®. Te rozwiązania sprawiają, że jazda z otwartym dachem w niskich temperaturach otoczenia staje się przyjemniejsza. AIRCAP® składa się z dwóch elementów. Owiewka nad przednią szybą kieruje strumień powietrza ponad głowami podróżujących i rozciąga się po naciśnięciu przycisku. Automatyczna owiewka znajdująca się za zagłówkami tylnych foteli skutecznie redukuje zawirowania powietrza w kabinie. Z kolei AIRSCARF® wytwarza strumień ciepłego powietrza wokół szyi osób na przednich siedzeniach.
Również standardowy, wygłuszony dach z tkaniny zapewnia CLE Cabriolet całoroczną przydatność na co dzień. Poszycie dostępne jest w kolorach czarnym, czerwonym lub szarym. Wielowarstwowa konstrukcja z rozbudowaną izolacją stanowi podstawę dla najlepszego komfortu cieplnego o każdej porze roku. Redukuje również hałas powodowany przez wiatr i szumy toczenia.
Miękki dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund, na postoju lub w trakcie jazdy z prędkością do 60 km/h. Po raz pierwszy jest zasilany wyłącznie energią elektryczną, dzięki czemu jego składanie oraz rozkładanie odbywają się jeszcze ciszej. Standardowo montowana elektryczna przegroda automatycznie oddziela złożony miękki dach od pozostałej części bagażnika.
Nowy Mercedes CLE Cabriolet – silniki i ceny w Polsce
W gamie silników jest w czym wybierać, pod maską CLE Cabriolet może pracować diesel lub jednostka 6-cylindrowa. Wszystkie silniki to miękkie hybrydy. Każdy z nich korzysta z rozrusznika zintegrowanego z alternatorem oraz pokładową instalacją elektryczną 48 V.
Wersja | CLE 220 d | CLE 200 | CLE 200 4MATIC | CLE 300 4MATIC | CLE 450 4MATIC | |
Pojemność skokowa | cm3 | 1993 | 1999 | 1999 | 1999 | 2999 |
Moc maksymalna | kW/KM | 145/197 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 280/381 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Maksymalny moment obr. | Nm | 440 | 320 | 320 | 400 | 500 |
Dodatkowy mom. obr. (boost) | Nm | 205 | 205 | 205 | 205 | 205 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 4,9-5,4 | 6,7-7,4 | 6,9-7,6 | 7,3-7,9 | 7,9-8,5 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 128-142 | 152-168 | 157-172 | 165-179 | 180-192 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 7,9 | 7,9 | 8,0 | 6,6 | 4,7 |
Prędkość maksymalna | km/h | 234 | 236 | 232 | 250 | 250 |
Cena w Polsce od | zł | 304 800 zł | 289 800 zł | 300 900 zł | 334 900 zł | 408 400 zł |
Nowy Mercedes CLE Cabriolet oferuje zawieszenie obniżone o 15 milimetrów, które ma łączyć komfort ze sportowym prowadzeniem. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie z systemem tłumienia nierówności. Lista opcji obejmuje też zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL, umożliwiające wszechstronną regulację charakterystyki, od ekstremalnie sportowej po komfortową – za sprawą ciągłego, adaptacyjnego tłumienia z przodu i z tyłu.
Nowy CLE to największy kabriolet w segmencie
Wymiary nowego Mercedesa CLE Cabriolet to:
- długość 4850 milimetrów,
- szerokość 1861 milimetrów,
- wysokość 1424 milimetrów
- rozstaw osi 2865 milimetrów.
Pasażerowie z tyłu docenią przyrost wymiarów względem Klasy C Cabriolet: rozstaw osi większy o 25 milimetrów, co przekłada się na dodatkowe 72 milimetry na kolana, oraz o 19 milimetrów większą przestrzeń na ramiona i łokcie.
Bagażnik o pojemności 385 litrów (295 litrów przy opuszczonym dachu) jest niezwykle praktyczny w codziennym użytkowaniu. W razie potrzeby można go powiększyć, korzystając ze składanych oparć tylnych siedzeń. Klienci mogą wygodnie złożyć je z bagażnika w proporcji 60:40. Dostęp do bagażnika jest bezdotykowy i w pełni automatyczny. Również KEYLESS-GO należy do wyposażenia standardowego (drzwi samochodu blokują się i odblokowują poprzez dotknięcie klamki drzwi).
Wnętrze nowego CLE Cabriolet jest iście „mercedesowskie”
We wnętrzu pierwszy w oczy rzuca się cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala i centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie, zorientowany na kierowcę. Ten ostatni można elektrycznie pochylać w zakresie od 15 do 40 stopni, aby zapobiec rozpraszającym refleksom, gdy miękki dach jest opuszczony.
Kolejną atrakcją jest opcjonalne dynamiczne oświetlenie otoczenia. Pasma światła rozciągają się od kokpitu przez drzwi i tylne panele boczne aż do tylnych siedzeń. To stylowe wrażenie podkreślają dwa kolejne detale: górna sekcja deski rozdzielczej, panele drzwi i pokrywa schowka na dach pokrywa czarna syntetyczna skóra z efektem nappa. Całość uzupełnia chromowana listwa otaczająca całą kabinę pasażerską.
Aby zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się opcjonalnych skórzanych foteli, mają one specjalną powłokę, która odbija promienie słoneczne w paśmie bliskiej podczerwieni. W rezultacie w bezpośrednim świetle słonecznym skóra pozostaje nawet o 12 stopni Celsjusza chłodniejsza niż standardowa skóra niepoddana obróbce. Wnętrze nagrzewa się mniej także przy zamkniętym dachu.
Ciekawostką w CLE Cabriolet jest opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester 3D, którego głośniki umieszczono w fotelach. Każdy z nich jest wyposażony w dwa głośniki umieszczone na wysokości zagłówków. Dzięki technologiom Dolby Atmos i Spatial Audio tworzy wrażenie jakbyśmy przebywali w dobrze nagłośnionej sali akustycznej. System audio Burmester składa się łącznie z 17 głośników.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: