Nowy Mercedes-Benz Vito również w wersji elektrycznej. Światowa premiera eVito Tourer
Dziś zadebiutowała nowa wersja jednego z najpopularniejszych vanów z gwiazdą Mercedes Vito, w tym także elektryczny - eVito Tourer. Ceny zaczynają się od 91 700 zł za Vito Furgon.
Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.
Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności 100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów.
Dzięki inteligentnej technologii eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji.
Facelifting obejmuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4.
Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4. Szczególnie wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów z przemiennikiem momentu obrotowego zastępuje 7G-TRONIC i wcześniej była zarezerwowana tylko dla Vito Tourer. Kierowcy mogą użyć przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać tryb jazdy „Comfort” czy „Sport”, a tym samym dostosować styl zmiany biegów do swoich wymagań jazdy. Alternatywnie mogą zmieniać biegi ręcznie w trybie „M” za pomocą manetek zmiany biegów DIRECT SELECT przy kierownicy.
Nowy Active Brake Assist może wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i najpierw uruchamia ostrzeżenie wizualne i akustyczne. Jeśli kierowca zareaguje, asystent wytwarza dodatkowe ciśnienie hamowania odpowiednie do sytuacji. W przypadku braku reakcji układ zapewnia wsparcie, inicjując hamowanie autonomiczne. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stojące przeszkody lub przechodzących pieszych.
Po raz pierwszy dla Vito dostępny jest także DISTRONIC. Aktywny asystent odległości może utrzymywać ustaloną przez kierowcę odległość do pojazdu jadącego przed nim i odciąża go, na przykład podczas jazdy na autostradzie lub w korku. DISTRONIC sam zwiększa prędkość pojazdu i wyhamowuje go z maksymalnie połową siły hamowania w celu zachowania bezpiecznej odległości. Jeśli system rozpozna, że konieczne jest mocniejsze hamowanie, kierowca jest ostrzegany wizualnie i akustycznie, by mógł zareagować. W pakiecie z DISTRONIC, Vito zawsze zawiera również funkcję HOLD.
System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach jest standardowym wyposażeniem Vito Tourer. Ponadto Vito można indywidualnie wyposażyć w wiele innych systemów asystujących, takich jak Aktywny asystent parkowania, Asystenta martwego pola, czyAsystenta utrzymania na pasie ruchu. Opcjonalnie dostępny jest również system PRE-SAFE, który zapewnia ochronę pasażerów w razie ryzyka zderzenia.
Wbudowany ogranicznik prędkości jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. Ogranicza maksymalną prędkość ciężarowego wariantu Vito do 120 km/h lub 160 km/h, zależnie od potrzeb. Pomaga to zminimalizować nie tylko koszty paliwa, ale także i tak już niski całkowity koszt posiadania dzięki niższemu zużyciu pojazdu.
Nowe systemy inforozrywki Audio 30 i Audio 40 spełniają wiele wymagań klientów. Posiadają 7-calowy ekran dotykowy, który można połączyć ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay ™ i Android Auto ™. Za pomocą ekranu w systemie Audio 40 można również sterować zintegrowanym systemem nawigacji. W połączeniu z Mercedes PRO Connect oznacza to, że nawigacja wraz z informacjami o ruchu drogowym na żywo jest dostępna w Vito po raz pierwszy. Informacje oraz wyświetlane w systemie nawigacji widoki 3D miast i punktów orientacyjnych są intuicyjnie zrozumiałe. Ekran ma jeszcze jedną funkcję: w Audio 30 i Audio 40 służy również jako monitor, jeśli wybrano kamerę cofania 180°, w celu zarejestrowania obszaru ruchu za Vito.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: