
Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Przegląd najważniejszych cyfrowych systemów bezpieczeństwa
Nowy Mercedes-Benz Klasy S oferuje wiele cyfrowych innowacji. Należy do nich skrętna tylna oś z dużym kątem skrętu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu. Sprawdzamy, co jeszcze zaproponuje nam wyczekiwana Klasa S!
Systematyczny rozwój sprawia, że systemy wspomagające kierowcę reprezentują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przykład: dzięki udoskonalonym czujnikom otoczenia i wizualizacji auta na ekranie asystent parkowania zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w trakcie manewrowania przy niewielkich prędkościach.
W nowej Klasie S Mercedes-Benz robi kolejny krok w kierunku realizacji swojej wizji bezwypadkowej jazdy. Kierowcę wspomaga szereg nowych lub rozbudowanych układów wsparcia. Efekt: mniejsze obciążenie w codziennych sytuacjach oraz wygodniejsza, bezpieczniejsza jazda. W razie niebezpieczeństwa systemy wspomagające mogą, zależnie od sytuacji, pomóc kierowcy zareagować na nieuniknione kolizje, a także w pełni im zapobiegać. Aktywny asystent parkowania oraz zestaw kamer 360° z nowym widokiem 3D pomagają kierowcy jeszcze łatwiej i wygodniej zaparkować wóz lub opuścić miejsce parkingowe – nawet w ciasnych przestrzeniach.
Pięć wielordzeniowych procesorów, ponad 20 czujników i zastosowanie kamery stereoskopowej sprawia, że opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL predykcyjnie reaguje na różne sytuacje na drodze:
- W pełni aktywne zawieszenie bazujące na instalacji 48 V, z bardzo dużą zmiennością właściwości jezdnych w różnych trybach jazdy
- Jednostki sterujące systemu analizują sytuację na drodze 1000 razy na sekundę, odpowiednio dostosowując pracę zawieszenia
- E-ACTIVE BODY CONTROL indywidualnie reguluje siły tłumiące i sprężynujące dla każdego z kół, a przy tym przeciwdziała przechyłom nadwozia, „nurkowaniu” i „przysiadaniu” nadwozia
- W trybie jazdy COMFORT funkcja ROAD SURFACE SCAN monitoruje nawierzchnię drogi przed samochodem, wykorzystując wielofunkcyjną kamerę stereoskopową (SMPC). Następnie odpowiednio steruje kolumnami zawieszenia w celu ograniczenia ruchów nadwozia podczas pokonywania wybojów.
- W trybie jazdy CURVE samochód aktywnie pochyla się na zakrętach w celu zwiększenia wygody podróżujących, którzy odczuwają dyskomfort z powodu przechyłów
- W obliczu zagrożenia uderzeniem w bok zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL uruchamia nową funkcję PRE-SAFE®
Dzięki nowej funkcji PRE-SAFE® Impulse Side poszerzono środki ochrony w fazie przedzderzeniowej – przy zagrożeniu uderzeniem w bok zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (opcja) może podnieść bok samochodu w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Pozwala to skierować siły uderzenia na szczególnie wytrzymałe struktury w dolnej części pojazdu.
Przy każdym kole pracuje amortyzator z dwiema komorami roboczymi – każdą z nich wyposażono w zawór regulujący oraz hydrauliczny zbiornik ciśnieniowy. Za pomocą przewodów hydraulicznych amortyzator jest podłączony do inteligentnego zespołu silnika/pompy w ramach instalacji 48 V. Uruchomienie tego zespołu pozwala na przepływ płynu w celu wytworzenia różnicy ciśnień w amortyzatorze – a to umożliwia wygenerowanie siły. Zespoły silnika/pompy przy wszystkich czterech kołach są koordynowane przez centralną jednostkę sterującą, która uruchamia również zawory i sprężarkę kolumn pneumatycznych. Steruje więc pracą całego układu zawieszenia.
Przy wysokich kątach skrętu dane z czujników pojazdu (radar, kamera, czujniki ultradźwiękowe) pozwalają dostosować maksymalny kąt do sytuacji. Strategie kierowania zmieniają się też w zależności od wybranego trybu jazdy; odpowiednie kąty i trajektorie tylnej osi są wyświetlane w menu na centralnym wyświetlaczu. Tylna oś skrętna pod kątem do 10° ma specjalny tryb jazdy z łańcuchami śnieżnymi. Po jego aktywacji kąt skrętu tylnych kół zostaje zredukowany, a charakterystyka kierowania – dostosowana do szczególnych warunków panujących na zaśnieżonej nawierzchni.
Najnowsze
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
Wyobraź sobie, że tracisz prawo jazdy na pięć lat tylko dlatego, że złamałeś trzymiesięczny zakaz jazdy. Brzmi jak przesada? Ministerstwo Infrastruktury uważa, że to konieczność, by ukrócić plagę kierowców, którzy ignorują prawo. Ale eksperci biją na alarm: „To nieproporcjonalna kara!”. Czy nowe przepisy rzeczywiście poprawią bezpieczeństwo na drogach, czy tylko stworzą kolejne problemy? Sprawdzamy, co się zmieni i dlaczego ten projekt wzbudza tak gorące emocje. -
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
-
Ból pleców i drętwienie rąk? Jak motocykliści mogą zadbać o swoje zdrowie?
-
Klara Kowalczyk pierwszą Polką w programie F1 Academy! Kiedy zobaczymy ją w F1?
Zostaw komentarz: