Nowy Mercedes-Benz Klasa S: jak działa skrętna tylna oś?

Mercedes zapewnił w trakcie oficjalnej prezentacji S Klasy, że ulepszono układ kierowniczy tak, aby limuzyna poruszała się po drogach zwinnie i bez problemów na zakrętach. Przypomnijmy sobie, zatem jak działa skrętna tylną oś i jaki może mieć wpływ na prowadzenie samochodu powyżej 60 km/h.

Klienci mają do wyboru dwa warianty opcjonalnej skrętnej tylnej osi: o kącie skrętu do 4,5° oraz do 10°. W wariancie 10° rozmiar kół zostaje ograniczony do 255/40 R 20, co umożliwia zwiększenie kąta skrętu. 

Egzemplarze Klasy S ze skrętną tylną osią mają o ok. 15% bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego przedniej osi. W rezultacie kierowca musi mniej obracać kierownicą. Odpowiednie kąty skrętu i trajektorie kół tylnej osi są wizualizowane w menu trybu jazdy na centralnym ekranie.

Jak działa skrętna tylna oś? Skręt kół odbywa się za pomocą silnika elektrycznego i napędu pasowego. W zależności od prędkości jazdy i skrętu kierownicy koła tylnej osi skręcają się w tym samym lub w przeciwnym kierunku do przednich. W skrócie, zapewnia to większą zwinność samochodu i ogranicza średnicę zawracania przy niskich prędkościach, a przy wyższych owocuje większą stabilnością.

W Klasie S pełny kąt skrętu tylnych kół, wynoszący 10 stopni, jest wykorzystywany przede wszystkim podczas manewrów parkowania. Jego regulacja odbywa się na podstawie danych z czujników pojazdu (radar, kamera, ultradźwięki). Przy prędkości powyżej 60 km/h system zaczyna skręcać tylne koła w tym samym kierunku, co przednie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze