Nowy Mercedes-Benz GLK 2012
Nowy Mercedes-Benz GLK to połączenie linii typowych dla samochodów terenowych z elementami, które wyróżniają limuzyny Mercedesa. Po raz pierwszy SUV klasy średniej dostępny jest z jednostką wysokoprężną BlueTEC, zgodną z normą emisji spalin Euro VI.
Mercedes-Benz GLK 2012 |
fot. Mercedes-Benz |
Niektóre zabiegi designerskie, takie jak zwarta bryła, krótkie zwisy, smukłe słupki dachowe, stromo nachylona przednia szyba i długi, płaski dach wydaja się żywcem przeniesione ze świata off-roadu. Wszyscy, którzy chcą wzbogacić samochód o jeszcze bardziej sportową nutę, mogą zamówić kompleksowy pakiet dodatków AMG Exterior Sports (przedni i tylny zderzak, specjalna osłona chłodnicy z chromowanymi listwami, światła LED do jazdy dziennej AMG, 19-calowe obręcze AMG o pięciu ramionach oraz sportowe zawieszenie).
Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana, nowe są również odcienie tapicerek i krój foteli, trójramienna kierownica oraz oświetlenie, wykorzystujące światłowody LED.
Mercedes-Benz GLK standardowo wyposażony jest w system Audio 20 CD, zawierający: 5,8-calowy wyświetlacz TFT, odtwarzacz CD/mp3, interfejs USB, gniazdo AUX-IN w podłokietniku, Bluetooth® z funkcją zestawu głośnomówiącego i streamingu audio oraz klawiaturę telefoniczną. Lista opcji nowego GLK obejmuje systemy informacyjno-rozrywkowe z dostępem do internetu, nagłośnienie oraz złącze multimedialne dla pasażerów tylnej kanapy.
fot. Mercedes-Benz |
Nad poziomem bezpieczeństwa czuwają systemy znane z Klas E i S, jak opcjonalny asystent monitorujący zmęczenie kierowcy ATTENTION ASSIST czy układ ochrony przed skutkami wypadku PRE‑SAFE®. Manewrowanie w zatłoczonych miejscach ułatwia kamera cofania lub kamera 360 st.
Gama nowoczesnych silników, dostępnych pod maską GLK, obejmuje sześć turbodiesli i jeden motor benzynowy. Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC 4MATIC dysponuje najmocniejszym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym wśród SUV-ów. Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 150 kW (204 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik zużywa średnio 6,1-6,5 l/100 km.
fot. Mercedes-Benz |
Między przednimi kołami GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY pracuje benzynowa V-szóstka z bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa. Mercedes-Benz GLK występuje w siedmiu różnych wersjach napędu, a wszystkie odmiany w standardzie dysponują dwustrefową klimatyzacją automatyczną THERMATIC, elektrycznie sterowanymi oknami i lusterkami (podgrzewanymi), komputerem pokładowym, czujnikiem deszczu, systemem Headlamp Assist, tempomatem z funkcją SPEEDTRONIC (poza GLK 200/220 CDI BlueEFFICIENCY) oraz lekkimi obręczami o średnicy 17 cali.
Możliwości indywidualizacji GLK uzupełnia paleta dziesięciu metalicznych i niemetalicznych lakierów nadwozia, dwa odcienie specjalne (diamond white BRIGHT metallic oraz luzonite grey) i kilka wariantów wykończenia wnętrza, od sportowego aż po klasycznie elegancki.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: