Nowy Mercedes-Benz GLA zaprezentowany. Niebawem poznamy pełną gamę silników

Nowy Mercedes Benz GLA otrzymał właśnie „bilet wstępu” do gamy SUV-ów z gwiazdą. Pojawi się w europejskich salonach sprzedaży wiosną 2020 r.

W porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się znacznie bardziej wyrazistym charakterem: z wysokością 1611 mm (1616 mm z relingami dachowymi) przewyższa go o ponad 10 cm. Odpowiednio wyższa, typowa dla SUV-ów pozycja za kierownicą łączy się z większą ilością miejsca nad głowami podróżujących z przodu. Znacznie wzrosła także przestrzeń na nogi z tyłu – i to pomimo faktu, że nowy GLA jest o 1,5 cm krótszy od poprzednika.

Cechy typowe dla aut terenowych obejmują pionowy przedni pas, krótkie nawisy karoserii oraz osłony ochronne dookoła nadwozia pojazdu. Modele z napędem 4MATIC są standardowo wyposażone w pakiet Off-Road Engineering Package z dodatkowym trybem jazdy, funkcją kontroli prędkości zjazdu i animacjami parametrów terenowych na wyświetlaczu systemu multimedialnego, a w połączeniu z reflektorami MULTIBEAM LED – także ze specjalną funkcją terenowego oświetlenia. GLA stawia też kolejny krok w zakresie aktywnego bezpieczeństwa.

Udoskonalone systemy oferowane w ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmują np. funkcje: asysty przy skręcaniu, tworzenia korytarza życia, ostrzegania przy wysiadaniu (ostrzega kierowcę o zbliżaniu się rowerzystów lub innych pojazdów) oraz ostrzegania o pieszych, gdy zostaną oni wykryci w pobliżu przejść dla pieszych. GLA jest w stanie zareagować, gdy nie zrobi tego kierowca. Aktywny asystent hamowania – Active Brake Assist – w wielu sytuacjach może przeprowadzić autonomiczne hamowanie, aby uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki. System może również hamować z prędkości do ok. 60 km/h w przypadku wykrycia przed autem stojących pojazdów lub pieszych przechodzących przez jezdnię. W zależności od sytuacji pozwala to zapobiegać zderzeniom nawet przy prędkości do 50 km/h.

Jako pierwszy model w swojej klasie nowy GLA ma funkcję myjni samochodowej, znaną już ze swojego starszego brata – GLS-a. Za pomocą jednego przycisku lusterka zewnętrzne zostają złożone, a szyby w drzwiach i przesuwany dach – zamknięte. Informacje z czujnika deszczu są wówczas ignorowane, więc wycieraczki pozostają wyłączone. Klimatyzacja przełącza się w tryb recyrkulacji powietrza, a po kilku sekundach wyświetlany jest obraz z przedniej kamery zestawu kamer 360° (o ile takowy jest w wyposażeniu danego egzemplarza), aby pomóc kierowcy podczas wjazdu do myjni. Ustawienia te są automatycznie dezaktywowane, gdy kierowca wyjeżdża z myjni i przekracza prędkość 20 km/h.

Opcjonalnie nowy GLA może być wyposażony w stały napęd na wszystkie koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osiami. Komponenty układu 4MATIC obejmują przystawkę odbioru mocy zintegrowaną ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów oraz mechanizm różnicowy tylnej osi ze sprzęgłem wielopłytkowym.

Nowy GLA korzysta z 4-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych, które na potrzeby nowej generacji kompaktowych Mercedesów zostały całkowicie zmodernizowane. Bazowy wariant GLA 200 korzysta z 1,33-litrowego silnika benzynowego o mocy 163 KM z funkcją odłączania cylindrów przy częściowym obciążeniu. W planach jest także lokalnie bezemisyjny model z hybrydowym układem napędowym plug-in trzeciej generacji.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze