Nowy Mercedes-AMG GT R: zrodzony w „Zielonym Piekle”

Z najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie prosto na drogi - tak narodził się Mercedes-AMG GT R. Nigdy wcześniej inżynierowie z Affalterbach nie zmieścili tylu rozwiązań ze świata motorsportu w jednym seryjnym samochodzie.

Układ napędowy transaxle, silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM), zmodyfikowane zawieszenie, nowe podejście do aerodynamiki pojazdu i lekka konstrukcja – to wszystko ma dawać wybitnie sportowe doznania z jazdy. Wyjątkowy lakier „AMG green hell magno” już od pierwszej chwili nie pozostawia wątpliwości co do korzeni nowego AMG GT R – modelu, który większość swojej fazy prototypowej spędził w „Zielonym Piekle”, czyli na północnej pętli legendarnego toru Nurburgring.

Nowy przedni pas z elementami aktywnej aerodynamiki, duże tylne skrzydło oraz nowy tylny pas z podwójnym dyfuzorem mają zwiększać wydajność aerodynamiczną i pomagać w zapewnieniu optymalnej przyczepności. Także lekkie, kute felgi, seryjnie „obute” w opony torowe, zaprojektowano pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy. To samo odnosi się do innych nowości, takich jak skrętna tylna oś, system kontroli trakcji z 9 trybami działania czy regulowane zawieszenie z dodatkowym sterowaniem elektronicznym. Z zewnątrz unikalny charakter AMG GT R podkreśla nowy wlot powietrza AMG Panamericana – jego charakterystyczne, pionowe poprzeczki po raz pierwszy pojawiły się w wyścigowym Mercedesie-AMG GT3 dla prywatnych zespołów, a teraz debiutują w seryjnym wozie ze stajni AMG.

Wartości takie jak sprint do „setki” w ciągu 3,6 s i maksymalna prędkość 318 km/h, bez wątpienia przełożą się na doskonałe czasy okrążeń na torach wyścigowych. Wyśrubowane parametry to zasługa połączenia ekkiej konstrukcji z elementami z włókien węglowych i aluminium, specjalnych usztywnień nadwozia, wzmocnionego silnika V8 biturbo z odpowiednio zmodyfikowaną 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową, innowacyjnej aerodynamiki z elementami aktywnymi oraz nowego zawieszenia ze skrętną tylną osią i łożyskami sferycznymi (uniball).

Koncepcja zamontowanego z przodu, cofniętego w stronę kabiny silnika i skrzyni biegów przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), sprawdzona w „cywilnych” wydaniach AMG GT oraz AMG GT S, przekłada się na korzystny rozkład mas (47,3% przypada na przód, 52,7% na tył). Ze stosunkiem masy do mocy własnej o wartości 2,66 kg na 1 KM Mercedes-AMG GT R zajmuje czołowe miejsce w swoim segmencie.

Dane techniczne Mercedes-AMG GT R

Silnik

benzynowy, 4-litrowy, V8, dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk paliwa

Pojemność skokowa

3982 ccm

Moc maksymalna

430 kW (585 KM) przy 6250 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

700 Nm przy 1900-5500 obr./min

Napęd

na tylne koła

Skrzynia biegów

7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT

Zużycie paliwa: miasto/trasa/średnie

15,0/9,2/11,4 l/100 km

Średnia emisja CO2

259 g/km

Klasa efektywności

G

Masa własna (DIN/EC)

1555*/1630** kg

Stosunek masy do mocy

2,66*/2,79** kg/KM

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,6 s

Prędkość maksymalna

318 km/h

*Masa własna wg DIN, bez kierowcy i bagażu;; **Masa własna wg EC, włącznie z kierowcą i bagażem (75 kg)

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze