
Nowy Mercedes-AMG będzie szybki i bezgłośny. W ile elektryk rozpędzi się do „setki”?
Jak łatwo się domyślić, nowy Mercedes-AMG EQE 53 będzie elektryczny. I piekielnie szybki.
Mercedes EQE sam w sobie nie jest dla nas żadną tajemnicą. Zwłaszcza po targach motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium, gdzie mogliśmy go zobaczyć w pełnej krasie. Ten model znajduje się w ofercie niemieckiego producenta bezpośrednio poniżej flagowego EQS, co odwzorowuje podobne podejście między spalinową Klasą S i E. Mercedes EQE jest zresztą bardzo podobny do EQS.
Ale… w przyszłym roku na drogi powinien wyjechać AMG EQE.
Elektryczny Mercedes-AMG EQE 53 ma mieć mniej więcej tyle samo KM, ile EQS o tym samym oznaczeniu, czyli 658 KM. W przypadku większego EQS taka moc pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, więc pewnie mniejszy Mercedes-AMG EQE powinien poradzić sobie ze sprintem do setki szybciej. Obstawiamy czas w okolicach 3,4-3,5 sekundy.
Wizualnie, Mercedes-AMG EQE 53 nie powinien zbytnio różnić się od prototypów AMG EQE. Zmiany powinny być stosunkowo niewielkie i raczej ograniczą się do innego wzoru atrapy chłodnicy, felg czy minimalnie innego tylnego zderzaka z dyfuzorem.
Zdjęcia, niemal niezamaskowanego Mercedesa-AMG EQE 53 możecie zobaczyć TUTAJ i TUTAJ.
Mercedes od samego początku twierdził, że AMG EQE będzie konkurował z takimi modelami jak Tesla Model S, Porsche Taycan czy Audi E-Tron GT. Warto także dodać, że opisywany w tym artykule model otrzymał oznaczenie 53, co aż prosi się o przygotowanie mocniejszej wersji z dopiskiem 63, która bez problemu mogłaby porywalizować z Teslą Plaid Model S.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
hm - 25 października 2021
To chyba będzie niezgodne z przepisami unijnymi. Mam hybrydę i w trybie elektrycznym jest generowany dźwięk, żeby inni uczestnicy ruchy (piesi, rowerzyści itp) mogli się zorientować, że na przykład z tyłu nadjeżdża samochód.
„Nowy Mercedes-AMG będzie szybki i bezgłośny.”