Nowy McLaren 750S – jeszcze lżejszy, jeszcze potężniejszy. Ideał sportowego auta? Dane techniczne, osiągi, galeria
McLaren 750S to nowe, rekordowe wejście McLarena - auto z najlepszym na świecie stosunku mocy do masy, wśród seryjnych modeli.
Spis treści
- McLaren 750S – superlekkość i supermoc
- McLaren 750S – V8 i napęd na tył
- McLaren 750S – dużo karbonu
- McLaren 750S – wnętrze z charakterem
- McLaren 750S – silnik, moc, osiągi
- McLaren 750S – więcej techniki
- McLaren 750S – większa zwinność
- McLaren 750S – galeria
McLaren zaprezentował najnowszy model w swoim portfolio. Supersportowy samochód McLaren 750S to najlżejszy i zarazem najpotężniejszy samochód wśród seryjnie produkowanych modeli legendarnej, brytyjskiej marki.
McLaren 750S – superlekkość i supermoc
McLaren 750S to najlżejszy i najmocniejszy, seryjnie produkowany McLaren. Stosunek mocy do masy w debiutującym właśnie hipersamochodzie wynosi oszałamiające 587 KM na tonę (wersja z nadwoziem coupe, w odmianie bez dachu, czyli McLaren 750S współczynnik ten jest minimalnie słabszy). Oznacza to, że nowy McLaren 750S pod tym względem jest najlepszym sportowym samochodem świata wśród seryjnie produkowanych modeli. Najbliższy konkurent dysponuje stosunkiem mocy do masy gorszym o 22 KM na tonę.
McLaren 750S – V8 i napęd na tył
McLaren nie kryje, że nowy 750S to model, który ma wynieść doskonały, sportowy charakter słynnego modelu McLaren 720S na jeszcze wyższy poziom. Auto ma napęd na koła tylne, a mocy dostarcza silnik V8. Nowy McLaren 750S to około 30% zupełnie nowych lub znacznie zmodernizowanych komponentów w stosunku do poprzednika, McLarena 720S.
McLaren 750S – dużo karbonu
Dzięki wdrożonym zmianom, nowy 750S jest mocniejszy, lżejszy, szybszy i jeszcze bardziej ekscytujący od modelu 720S. Skorupowa konstrukcja z włókna węglowego to podstawowy czynnik odpowiadający za niską masę. 750S jest lżejszy od 720S o 30 kg. Sucha masa (bez kierowcy i bez płynów) tego pojazdu to zaledwie 1277 kg, czyli aż o 193 kg mniej niż najbliższy konkurencyjny pojazd.
Górna część z włókna węglowego i kompozytowy, chowany sztywny dach oznacza, że wersja Spider jest tylko o 49 kg cięższa niż coupé.
McLaren 750S – wnętrze z charakterem
Supersportowy charakter tego auta wzmacnia się po zajęciu miejsca w kabinie. Wyścigowe fotele pokryte są włóknem węglowym, co również wpływa na obniżenie masy pojazdu, tak samo jak najlżejsze koła jakie kiedykolwiek były montowane w seryjnym McLarenie. Wnętrze nowego McLarena jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. Nowy, montowany na kolumnie kierowniczej wyświetlacz otoczony jest przełącznikami kołyskowymi, które kontrolują ustawienia Active Dynamic. Co to jest Active Dynamic? To innowacja McLarena, coś więcej niż „tryby jazdy”, kierowca może błyskawicznie zmieniać tryby zawieszenia i układu napędowego bez zdejmowania rąk ze sportowej kierownicy.
McLaren 750S – silnik, moc, osiągi
Nowy McLaren napędzany jest przez podwójnie turbodoładowany, 4-litro silnik benzynowy z ośmioma cylindrami w układzie V. Moc maksymalna wytwarzana przez tę jednostkę to 750 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. Wszystko to za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów, zmodernizowanej względem 720S, trafia na tylną oś. Osiągi? Imponujące. Pierwsze 100 km/h nowy McLaren uzyskuje w zaledwie 2,8 sekundy. 200 km/h na liczniku pokazuje się już po 7,2 sekundy (w wersji Spider o 0,1 sekundy wolniej).
McLaren 750S – więcej techniki
Nowy McLaren 750S obsługuje Apple CarPlay, a w kokpicie umieszczono gniazda USB-C i USB-A do szybkiego ładowania urządzeń mobilnych. Jeżeli chodzi o nowoczesne technologie ciekawostką jest nowa funkcja McLaren Control Launcher, która umożliwia kierowcy zapisanie ulubionej konfiguracji ustawień aerodynamicznych, prowadzenia, układu napędowego i skrzyni biegów oraz powrót do niej za naciśnięciem jednego przycisku. Zadbano także o wrażenia dźwiękowe. Centralny wydech inspirowany McLarenem P1 zapewnia nowe, charakterystyczne crescendo.
McLaren 750S – większa zwinność
Najnowsza generacja zawieszenia hydraulicznego McLarena – PCC III – debiutuje w 750S. Nowe amortyzatory, lekkie sprężyny, zmieniona geometria. Wszystko to ma zapewnić autu jeszcze większą zwinność, wyczucie i dawać kierowcy pełną informację o drodze. W prowadzeniu ma pomóc układ kierowniczy McLarena ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, którego pracę wyostrzono, dodano nową pompę wspomagania i zmieniono przełożenia na krótsze, co ma zapewnić jeszcze bardziej bezpośrednie prowadzenie tego supersamochodu.
McLaren 750S – galeria
Zobaczcie jeszcze wideo przygotowane przez producenta. Najlepiej z dźwiękiem.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: