Nowy Lexus LM – premiera ekskluzywnego minivana. Galeria, dane techniczne, wygląd
Lexus LM to najnowsze auto w gamie japońskiej marki premium. Jest niewątpliwie premium, ale nadwozie rzadko spotykane w tej klasie.
Spis treści
- Nowy Lexus LM – minivan klasy wyższej
- Nowy Lexus LM – cztero- lub siedmiomiejscowy
- Nowy Lexus LM – to nie jest konwersja z dostawczaka
- Nowy Lexus LM – jaki napęd?
- Nowy Lexus LM – systemy bezpieczeństwa
- Nowy Lexus LM – dane techniczne
- Nowy Lexus LM – galeria
Nowy Lexus LM pokazuje, że Japończykom nie brak odwagi. Minivany to auta wyjątkowo praktyczne, szczególnie dla całych rodzin, ale mało kto łączył by je z luksusem wyróżniającym auta klasy wyższej. Lexus LM wyraźnie chce to zmienić.
Nowy Lexus LM – minivan klasy wyższej
Kształt nadwozia ma proporcje i wymiary, które zapewniają dużą przestrzeń we wnętrzu, łatwy dostęp do środka oraz ułatwiają manewrowanie. Auto ma 5130 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości, a także duży rozstaw osi (3000 mm). Pas przedni zawiera charakterystyczne dla marki elementy stylistyczne (kształt dolnej części grilla). Opływowe kształty modelu LM podkreślone są przez przyciemnione przednie i tylne słupki, a duże przeszklenia sprawiają wrażenie otwartej przestrzeni. Łatwy dostęp do środka jest możliwy dzięki dużym, przesuwnym drzwiom. Lexus LM będzie dostępny z aluminiowymi felgami w rozmiarach 17 i 19 cali, a w palecie dostępnych kolorów będą trzy lakiery.
Nowy Lexus LM – cztero- lub siedmiomiejscowy
Lexus LM to pierwszy model marki w Europie, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana. Samochód dołącza do gamy najbardziej luksusowych aut w swoich segmentach z literą „L” w nazwie obok limuzyny LS, coupe i kabrioleta LC oraz oferowanego na wybranych europejskich rynkach SUV-a LX. Nowy LM oferowany będzie z kabiną z czterema lub siedmioma miejscami. Bez względu na wybór ilości miejsc, przy ponad 5-metrowej długości nikomu nie powinno zabraknąć miejsca w kabinie. W wersji czteromiejscowej mamy duże, rozkładane fotele i 48-calowy ekran multimediów dla pasażerów. W każdej można liczyć na świetne nagłośnienie marki Mark Levinson.
Nowy Lexus LM – to nie jest konwersja z dostawczaka
Producent podkreśla, że Lexus LM, auto zbudowane na platformie GA-K, powstało jako oddzielny model, a nie jako przystosowana wersja samochodu dostawczego. Zdaniem producenta, to dlatego LM ma układ jezdny zgodny z założeniami koncepcji Lexus Driving Signature, która opiera się na trzech filarach – pewności prowadzenia, kontroli nad autem i komforcie jazdy w każdych warunkach. Auto ma nadwozie o dużej sztywności oraz nisko położony środek ciężkości. W Europie będzie oferowane w jednej wersji napędowej, jako hybryda.
Nowy Lexus LM – jaki napęd?
W Europie Lexus LM będzie dostępny w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. To układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM/184 kW, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm.
Lexus LM w standardzie będzie miał inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR ze zwiększonym poziomem przekazywania momentu obrotowego na tylną oś, by zagwarantować dobre prowadzenie. System może rozdzielać napęd między przodem a tyłem w proporcjach od 100:0 do 20:80 w zależności od sytuacji na drodze, by zagwarantować dobrą przyczepność podczas wychodzenia z zakrętu czy podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.
Nowy Lexus LM – systemy bezpieczeństwa
Lexus LM został wyposażony w najnowszą generację pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która jest już dostępna także w modelach NX, RX i RZ. A to oznacza, że LM jest w stanie zidentyfikować ryzyko kolizji w większej liczbie sytuacji drogowych oraz, gdy jest to potrzebne, ostrzec kierowcę lub wesprzeć go, by uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki.
W najnowszej generacji Lexus Safety System + rozszerzono funkcje układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) o wspomaganie kierowania w sytuacjach awaryjnych, adaptacyjny tempomat oraz układ Proactive Driving Assist, który uaktywnia się w ruchu miejskim. Kamera systemu Driver Monitor cały czas monitoruje skupienie kierowcy, a gdy ten nie zareaguje na ostrzeżenia, auto w bezpieczny sposób się zatrzyma i uruchomi system eCall. Wszystkie drzwi w Lexusie LM, także te przesuwane, wyposażone są w elektroniczne klamki z systemem Safe Exit Assist, który pomaga uniknąć zderzenia podczas wysiadania z auta, gdy z tyłu nadjeżdża inny pojazd. Oprogramowanie samochodu może zostać zaktualizowane zdalnie, bez konieczności wizyty w serwisie. Opcjonalnie w skład systemów bezpieczeństwa można zamówić: asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), który umożliwia automatyczną zmianę pasa ruchu na autostradzie oraz układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA), który alarmuje kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony.
Nowy Lexus LM – dane techniczne
Nowy Lexus LM – galeria
Zobaczcie też nasze wrażenia z jazd nowymi Lexusami RX.
Na koniec zobaczcie nasz stary film „Baba za kierownicą Lexusa”
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: