Nowy kamper Winnebago Ekko to gwarancja kempingu przez cały rok
Kamper bazuje na Fordzie Transicie z napędem na cztery koła.
Wezwanie do #vanlife i biwakowania padło na wyjątkowo podatny grunt w tym roku, z powodu pandemii koronawirusa. Ale co, jeśli chcesz mieć trochę więcej miejsca niż oferuje typowa konwersja furgonetki? I chcesz biwakować także zimą?
Możesz wypróbować nowy kamper Winnebago Ekko, który oferuje przestrzeń dla kampera, ale z możliwością dokowania mniejszego zestawu. I chociaż nie jest to EarthRoamer pod względem możliwości terenowych, to 23,2-metrowy Ekko jest oparty na AWD Ford Transit, który powinien pozwolić mu jechać dalej w dzicz niż tradycyjny kamper.
Przeczytaj też: Jak kamper radzi sobie w momencie kolizji? Wyniki crash testu są bardzo niepokojące!
Aby w Ekko można było przetrwać w trakcie zimowej pogody, Winnebago zaizolował dach, ściany i podłogę. Dodatkowo w ogrzewanej przestrzeni nad podłogą znajdują się zbiorniki i przewody wodne oraz zastosowano okna dwuszybowe.
Trzy panele słoneczne na dachu mogą generować 455 watów energii elektrycznej, zmagazynowanej w standardowych akumulatorach litowo-jonowych, które również są ładowane przez silnik. Gotowość Ekko do biwakowania w dziczy jest wzmocniona przez zbiornik słodkiej wody o pojemności 227 litrów.
Opcjonalny pop-top umożliwia spanie w kamperze od dwóch do czterech osób. Jest łazienka z umywalką, toaletą i prysznicem z ciepłą wodą, dostarczaną przez grzejnik bezzbiornikowy. Dostępna jest kuchnia ze zlewem, płytą kuchenną i lodówką/zamrażarką, a także wysuwana kuchnia na świeżym powietrzu. „Garaż na sprzęt” z tyłu jest wystarczająco duży, by pomieścić rowery.
Przeczytaj też: Ford E-Transit, czyli nadszedł czas na elektryczne dostawczaki. Zasięg do 350 km!
Ekko bazuje na furgonetce Ford Transit napędzanej 3,5-litrowym EcoBoost V6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 542 Nm, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Dostępny jest w nim pełen zestaw aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i monitorowanie czujności kierowcy.
Ekko kosztuje około 163 662 dolarów, czyli ponad pół miliona złotych, i powinno być dostępne na początku przyszłego roku. Winnebago planuje również drugą, większą wersję kampera.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: