Nowy kamper Winnebago Ekko to gwarancja kempingu przez cały rok
Kamper bazuje na Fordzie Transicie z napędem na cztery koła.
Wezwanie do #vanlife i biwakowania padło na wyjątkowo podatny grunt w tym roku, z powodu pandemii koronawirusa. Ale co, jeśli chcesz mieć trochę więcej miejsca niż oferuje typowa konwersja furgonetki? I chcesz biwakować także zimą?
Możesz wypróbować nowy kamper Winnebago Ekko, który oferuje przestrzeń dla kampera, ale z możliwością dokowania mniejszego zestawu. I chociaż nie jest to EarthRoamer pod względem możliwości terenowych, to 23,2-metrowy Ekko jest oparty na AWD Ford Transit, który powinien pozwolić mu jechać dalej w dzicz niż tradycyjny kamper.
Przeczytaj też: Jak kamper radzi sobie w momencie kolizji? Wyniki crash testu są bardzo niepokojące!
Aby w Ekko można było przetrwać w trakcie zimowej pogody, Winnebago zaizolował dach, ściany i podłogę. Dodatkowo w ogrzewanej przestrzeni nad podłogą znajdują się zbiorniki i przewody wodne oraz zastosowano okna dwuszybowe.
Trzy panele słoneczne na dachu mogą generować 455 watów energii elektrycznej, zmagazynowanej w standardowych akumulatorach litowo-jonowych, które również są ładowane przez silnik. Gotowość Ekko do biwakowania w dziczy jest wzmocniona przez zbiornik słodkiej wody o pojemności 227 litrów.
Opcjonalny pop-top umożliwia spanie w kamperze od dwóch do czterech osób. Jest łazienka z umywalką, toaletą i prysznicem z ciepłą wodą, dostarczaną przez grzejnik bezzbiornikowy. Dostępna jest kuchnia ze zlewem, płytą kuchenną i lodówką/zamrażarką, a także wysuwana kuchnia na świeżym powietrzu. „Garaż na sprzęt” z tyłu jest wystarczająco duży, by pomieścić rowery.
Przeczytaj też: Ford E-Transit, czyli nadszedł czas na elektryczne dostawczaki. Zasięg do 350 km!
Ekko bazuje na furgonetce Ford Transit napędzanej 3,5-litrowym EcoBoost V6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 542 Nm, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Dostępny jest w nim pełen zestaw aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i monitorowanie czujności kierowcy.
Ekko kosztuje około 163 662 dolarów, czyli ponad pół miliona złotych, i powinno być dostępne na początku przyszłego roku. Winnebago planuje również drugą, większą wersję kampera.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: