Nowy kamper Winnebago Ekko to gwarancja kempingu przez cały rok
Kamper bazuje na Fordzie Transicie z napędem na cztery koła.
Wezwanie do #vanlife i biwakowania padło na wyjątkowo podatny grunt w tym roku, z powodu pandemii koronawirusa. Ale co, jeśli chcesz mieć trochę więcej miejsca niż oferuje typowa konwersja furgonetki? I chcesz biwakować także zimą?
Możesz wypróbować nowy kamper Winnebago Ekko, który oferuje przestrzeń dla kampera, ale z możliwością dokowania mniejszego zestawu. I chociaż nie jest to EarthRoamer pod względem możliwości terenowych, to 23,2-metrowy Ekko jest oparty na AWD Ford Transit, który powinien pozwolić mu jechać dalej w dzicz niż tradycyjny kamper.
Przeczytaj też: Jak kamper radzi sobie w momencie kolizji? Wyniki crash testu są bardzo niepokojące!
Aby w Ekko można było przetrwać w trakcie zimowej pogody, Winnebago zaizolował dach, ściany i podłogę. Dodatkowo w ogrzewanej przestrzeni nad podłogą znajdują się zbiorniki i przewody wodne oraz zastosowano okna dwuszybowe.
Trzy panele słoneczne na dachu mogą generować 455 watów energii elektrycznej, zmagazynowanej w standardowych akumulatorach litowo-jonowych, które również są ładowane przez silnik. Gotowość Ekko do biwakowania w dziczy jest wzmocniona przez zbiornik słodkiej wody o pojemności 227 litrów.
Opcjonalny pop-top umożliwia spanie w kamperze od dwóch do czterech osób. Jest łazienka z umywalką, toaletą i prysznicem z ciepłą wodą, dostarczaną przez grzejnik bezzbiornikowy. Dostępna jest kuchnia ze zlewem, płytą kuchenną i lodówką/zamrażarką, a także wysuwana kuchnia na świeżym powietrzu. „Garaż na sprzęt” z tyłu jest wystarczająco duży, by pomieścić rowery.
Przeczytaj też: Ford E-Transit, czyli nadszedł czas na elektryczne dostawczaki. Zasięg do 350 km!
Ekko bazuje na furgonetce Ford Transit napędzanej 3,5-litrowym EcoBoost V6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 542 Nm, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Dostępny jest w nim pełen zestaw aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i monitorowanie czujności kierowcy.
Ekko kosztuje około 163 662 dolarów, czyli ponad pół miliona złotych, i powinno być dostępne na początku przyszłego roku. Winnebago planuje również drugą, większą wersję kampera.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: