Agnieszka Serafinowicz

Oto nowy Jeep Wrangler 2024 – ponadprzeciętnie terenowy. Silniki, dane techniczne, wyposażenie, galeria

Nowy Jeep Wrangler 2024 został zaprezentowany w wersji na rynek amerykański. Auto imponuje możliwościami i wyposażeniem terenowym.

Spis treści

Jeep Wrangler 2024 to najnowsze dzieło producenta, którego modele wyróżniają się charakterystycznym, rozpoznawalnym na całym świecie, siedmioszczelinowym grillem. Jeep Wrangler 2024 został właśnie zaprezentowany dla klientów w USA (wersja europejska będzie ogłoszona w 4 kwartale br.). Nowy Wrangler zyskał jeszcze więcej terenowego charakteru w serii. Co wyróżnia to auto? Przy okazji zobaczcie nasz wcześniejszy test poprzedniej odmiany Wranglera:

Jeep Wrangler 2024
Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria (wersja na rynek amerykański) (fot. Jeep)

Nowy Jeep Wrangler 2024 – szeroka gama jednostek napędowych

Jaki silnik będą mogli wybrać Amerykanie do swojego nowego Wranglera? Prawidłowa odpowiedź to: jaki chcą. Wybór jest bardzo szeroki, od zelektryfikowanej hybrydy plug-in 4xe do 470-konnego Rubicona 392 z silnikiem V-8. Gama 4xe i imponujący osiągami Rubicon 392 występują wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silniki benzynowe o pojemności 2,0- i 3,6-litra są dostępne zarówno z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Poniższa lista przedstawia warianty napędowe nowego Wranglera:

  • 2,0-litrowy silnik turbodoładowany PHEV 4xe: moc 375 KM
  • 2,0-litrowy silnik turbodoładowany R-4: moc 270 KM
  • 3,6-litrowy silnik V-6: moc 285 KM
  • 6,4-litrowy silnik V-8: moc 470 KM
Jeep Wrangler 2024
Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria (wersja na rynek amerykański) (fot. Jeep)

Nowy Jeep Wrangler 2024 – możliwości terenowe

Powiedzieć, że Wrangler to auto terenowe, to jak nic nie powiedzieć. Poniżej w punktach ujawniamy potencjał offroadowy najnowszej odsłony tego legendarnego wozu:

  • Cztery zaawansowane systemy 4×4:
    • System napędu Command-Trac part-time
    • System napędu Rock-Trac part time
    • System napędu Rock-Trac full-time
    • System napędu Selec-Trac full-time
  • Współczynnik pełzania do 100:1,
  • Głębokość brodzenia do 86 cm,
  • Wartości kątów natarcia, zejścia i rampowego:
    • Kąt natarcia: 47,4°
    • Kąt rampowy: 27,8°
    • Kąt zejścia: 40,4°
  • Prześwit: 12,9 cali, czyli prawie 33 cm.

Ponadto każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana (tylna oś to nowa generacja Dana 44 HD full-float w wersji Rubicon), dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar kół wynoszący 32 cale.

Wersja Willys również otrzymuje bogatsze wyposażenie w m.in.: blokadę tylnej osi i 33-calowe koła. W przypadku wersji Rubicon X, nowej w gamie modelu (wyższej niż dotychczasowy Rubicon), w standardzie są aż 35-calowe koła, stalowe zderzaki i zintegrowana kamera terenowa.

Jeep Wrangler 2024
Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria (wersja na rynek amerykański) (fot. Jeep)

Nowy Jeep Wrangler 2024 – ponad 85 systemów bezpieczeństwa i ochrony

Marka Jeep chwali się, że nowy Wrangler oferuje ponad 85 dostępnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie wszystkich modeli w 2024 roku obejmuje kurtyny powietrzne dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu, które uzupełniają oferowane w standardzie poduszki przednie kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne kierowcy i pasażera na przednim fotelu.

Wrangler z roku modelowego 2024 jest też wyposażony w pasy bezpieczeństwa off-road z napinaczami i ogranicznikami napięcia dla drugiego rzędu foteli. Poprawiono również konstrukcję w celu zwiększenia odporności na uderzenia boczne.

System ostrzegania przed kolizją i tempomat aktywny z funkcją stop są teraz oferowane w standardzie dla wersji Sport S i wyższych. System monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind-spot and cross-path detection) oraz system wspomagania parkowania tyłem ParkSense należą do standardowego wyposażenia dla wersji High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 oraz są dostępne dla wersji Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Wszystkie modele mają w standardzie tylną kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatki, system kontroli trakcji i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z elektronicznym ograniczeniem przechyłu.

Jeep Wrangler 2024
Nowy Jeep Wrangler Rubicon 392 (po lewej) i Wrangler Rubicon X 4xe (fot. Jeep)

Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria

A jak wygląda najnowszy Wrangler? To możecie ocenić oglądając zdjęcia w poniższej galerii:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze