Nowy Jaguar E-Pace – odświeżona hybryda, która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 sekundy
Dzięki odświeżonemu wyglądowi, ulepszonemu wnętrzu, najnowszemu systemowi multimedialnemu Pivi Pro, nowej architekturze pojazdu oraz możliwości wyboru mocnych i wydajnych silników – w tym zaawansowanego hybrydowego typu plug-in – nowy Jaguar E-Pace wydaje się być bardziej wyrafinowany niż kiedykolwiek wcześniej.
Bardziej luksusowy, bardziej zaawansowany technicznie, odnowiony wizualnie. Taki jest, przynajmniej na papierze, nowy Jaguar E-Pace.
Nowe zaawansowane funkcje obejmują między innymi inteligentny napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów, dzięki czemu nowy E-Pace ma zapewnić kierowcy dającą pewność siebie dynamikę, przyczepność i wyrafinowanie, jakich oczekuje się od Jaguara.
Zaawansowany 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy jest najnowszym członkiem modułowej, elastycznej rodziny silników Ingenium i jest dostępny w wersji E-Pace z technologią PHEV.
Nowy, lekki aluminiowy silnik – o 33 kg lżejszy niż czterocylindrowy – zapewnia wysoką wydajność przy niskim poziomie tarcia, co przyczynia się do doskonałej wydajności i zużycia paliwa. Kolektor wydechowy jest zintegrowany z aluminiową głowicą cylindrów, co przyczynia się do szybkiego nagrzewania i minimalizuje odległość między otworami wydechowymi a kołem turbiny turbosprężarki, poprawiając czas reakcji samochodu.
Nowy układ napędowy P300e PHEV łączy trzycylindrowy 1,5-litrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 200 KM oraz elektryczny silnik z napędem tylnej osi o mocy 109 KM (80 kW) (ERAD). Zapewnia to imponujące osiągi – od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 sekundy. Emisja CO2 jest na poziomie 44 g/km, a oszczędność paliwa wynosi do 141 l/100 km (WLTP TEH mieszany).
Kompaktowy silnik ERAD jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym 15 kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika. Po całkowitym naładowaniu zapewnia do 54 km w pełni elektrycznego zasięgu, umożliwiając nowemu E-Pace PHEV pokonanie przeciętnych codziennych dojazdów do pracy i z pracy w trybie EV bez konieczności ładowania. Co zaś do ładowania, Jaguar E-Pace jest w stanie naładować się od 0 do 80% już w 30 minut.
W czterocylindrowych silnikach benzynowych i dieslach układ MHEV wykorzystuje zintegrowany z paskiem generator rozrusznika (BiSG) w komorze silnika do zbierania energii zwykle traconej podczas zwalniania i hamowania, która jest następnie magazynowana w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym. Jaguar E-Pace jest w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię do wspomagania silnika podczas przyspieszania i zapewnia bardziej responsywny system Stop/Start.
Przeczytaj też: Test Jaguar E-Pace – z charakterem
Wewnątrz nowego Jaguara E-Pace klienci skorzystają z najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro, który zapewnia intuicyjne sterowanie systemami pojazdu dzięki uproszczonym menu i ulepszonej łączności, w tym aktualizacjom Software-Over-The-Air (SOTA). Ta funkcja zapewnia, że najnowsze systemy pojazdu i systemy informacyjno-rozrywkowe będą instalowane i aktualizowane bezproblemowo i zdalnie.
A wszystko to dostępne na całkowicie nowym 11,4-calowym ekranie dotykowym HD z zakrzywionym szkłem.
Aby zadbać o dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów w nowym Jaguarze E-Pace zapewniona jest jonizacja powietrza w kabinie z filtracją PM2,5, która wychwytuje najdrobniejsze cząsteczki i alergeny, poprawiając jakość powietrza wewnątrz.
Udoskonalone nadwozie posiada aerodynamicznie zoptymalizowany zderzak, zmienione dolne otwory i najnowocześniejsze reflektory LED w połączeniu z nową konstrukcją osłony chłodnicy, która zapewnia zdecydowaną, przyciągającą wzrok prezencję.
Nowa architektura Jaguara E-Pace powinna zapewnić lepszy komfort jazdy, jednocześnie maksymalizując zwinność kompaktowego SUV-a.
Nowy Jaguar E-Pace jest już dostępny na zamówienie. Ceny w Wielkiej Brytanii zaczynają się od 32 575 funtów, czyli około 166 985 złotych.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: