Nowy Hyundai Kona i całkowicie nowa Kona N Line zaprezentowane! SUV-y otrzymały szereg modernizacji i nowych funkcji
Nowy Hyundai Kona otrzymał szereg modernizacji i nowych funkcji, których oczekiwali europejscy klienci. Zmiany designu nadają nowego sportowego wyglądu, w szczególności w zupełnie nowej wersji N Line. Ulepszona gama jednostek napędowych umożliwia szeroki wybór sportowych i przyjaznych dla środowiska napędów.
Kona odgrywa kluczową rolę w ogłoszonej przez Hyundaia strategii elektryfikacji, łącząc w sobie zelektryfikowane układy napędowe ze stylowym nadwoziem miejskiego SUV-a. Był to pierwszy SUV marki Hyundai dostępny z bogatą gamą zelektryfikowanych układów napędowych, w tym hybrydowym i dwoma w pełni elektrycznymi. W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu Kona Electric w czeskiej fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Teraz Hyundai rozszerza gamę zelektryfikowanych napędów modelu Kona, wprowadzając 48-woltowy układ hybrydowy do silników wysokoprężnych i benzynowych.
Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, powiedział:
Klienci coraz częściej poszukują SUV-ów oraz zelektryfikowanych napędów. Dlatego Hyundai jednocześnie odpowiada na oba te oczekiwania. Model Kona, jako jeden z kluczowych w ofercie marki, odegrał w ostatnim czasie ważną rolę w sukcesie Hyundaia w Europie. Dlatego też tak ważne jest dla nas poprawianie i ulepszanie tego modelu, aby nieustannie dostarczać naszym Klientom coraz lepszy produkt.
Hyundai Kona stał się ikoną segmentu SUV-ów, dzięki odważnej i nowoczesnej stylistyce oraz żądnemu przygód charakterowi. Zmiany stylistyczne z przodu i z tyłu, sprawiają, że nowa Kona ma jeszcze bardziej elegancki design, zachowując jednocześnie swój wyrazisty charakter.
Nowy pas przedni wyróżnia się sportowym wyglądem i przyciągającymi wzrok listwami ochronnymi. Ostra krawędź maski wieńczy szeroki grill w charakterystycznym kształcie, który nadaje muskularnego wyglądu. Udoskonalone światła do jazdy dziennej LED w dokładny, przenikliwy sposób spoglądają na drogę przed samochodem. Zlokalizowany pod światłami zderzak łączy się płynnie z nadkolami tworząc wyjątkową i solidną bryłę kontrastującą z główną bryłą nadwozia.
Solidna osłona znajdującą się w dolnej części zderzaka wygląda jak gdyby obejmowała dolny wlot powietrza wizualnie współgra z przestrzenią otaczającą osłonę chłodnicy. W rogach zderzaka umieszczono pionowe wloty, które poprawiają przepływ powietrza.
Boczna część nadwozia zachowała muskularny i wyrzeźbiony kształt poprzedniego modelu Kona, Sportowa sylwetka w kształcie klina została dodatkowo podkreślona wizualnym połączeniem bocznych przetłoczeń z ostrzejszym, czystszym i bardziej harmonijnym przodem.
Nowe tylne światła mają kształt rozciągnięty w poziomie. Odzwierciedlają one wyjątkową tożsamość świetlnego podpisu przednich świateł. Nowy tylny zderzak, komponujący się z panelami ochronnymi z przodu i po bokach, również został stworzony z kontrastowego materiału.
Najnowszy model otrzymał nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych, a także 16-calowe koła znane z poprzednika. Nowa Kona Hybrid będzie dostępna z tymi samymi 16- lub 18-calowymi obręczami z lekkich stopów.
Nowa Kona jest o 40 mm dłuższa niż poprzednia wersja, co nadaje jej bardziej elegancki i dynamiczny wygląd, który bilansuje się z jej szeroką, mocną sylwetkę.
Nowa Kona jest dostępna w pięciu nowych kolorach nadwozia, w tym Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey i Misty Jungle. Są one uzupełnieniem gamy pięciu obecnie istniejących kolorów. Każdy kolor można połączyć z dachem w kolorze Phantom Black oraz obudowami lusterek bocznych w tym samym kolorze. Dwukolorowe nadwozie nadaje sportowego i eleganckiego wyglądu oraz umożliwia klientom więcej możliwości personalizacji i wyrażania siebie.
Przeczytaj też: Kona i Kona N Line – Hyundai zapowiada nowe modele SUV-ów. Co się zmienia?
Wraz z wprowadzeniem najnowszej modernizacji, do gamy modelu Kona dołączyła po raz pierwszy wersja N Line, która wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia, nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia oraz specjalnie zaprojektowanymi do tej wersji aluminiowymi felgami.
Z przodu Kona N Line charakteryzuje się dynamicznym przednim zderzakiem, harmonijnie połączonym z nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia. Zamiast masywnej osłony podwozia nowa Kona N Line wyróżnia się charakterystyczną dla modeli N, aerodynamiczną przednią listwą, z nisko umieszczonymi zakończeniami, która tworzy optyczne wrażenie przyklejenia samochodu do jezdni. Większe wloty powietrza wyróżniają się innym wzorem kratki wypełniającej.
Z boku zastosowano listwy progowe oraz nakładki na nadkola w kolorze nadwozia, a zwieńczenie stanowią 18-calowe felgi aluminiowe.
Tył nadwozia dopełnia dynamiczny i wygląd wersji N Line. W tylny zderzak wkomponowano duży dyfuzor w kontrastowym kolorze oraz podwójną końcówkę wydechu. W rogach tylnego zderzaka zastosowano ostre przetłoczenia i stateczniki ułożone w kształt litery N, które zapewniają lepszy przepływ powietrza.
Wnętrze wersji N Line wyróżnia się dedykowanym wykończeniem utrzymanym w czarnej tonacji. Fotele z tapicerką materiałową lub skórzano-zamszową posiadają czerwone przeszycia oraz logo N, które znajduje się również na dźwigni zmiany biegów. Sportowych wrażeń i wyglądu dodają metalowe nakładki na pedały.
Gama układów napędowych nowego modelu Kona osiąga nowe szczyty pod względem osiągów i wydajności. Na szczycie gamy znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Ten mocny, sportowy układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.
Aby zwiększyć poprawić efektywność, nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra o mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.
Po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 Nowej Generacji, sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego.
Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.
Nowa Kona została poddana serii zmian mających na celu zapewnienia płynniejszej jazdy w porównaniu do jej poprzednika. Zawieszenie zostało dostrojone tak, aby poprawić komfort jazdy, nie pogarszając jednak sportowego charakteru modelu Kona. Sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatora zostały zmodyfikowane w celu poprawy komfortu jazdy i tłumienia nierówności. Zmodyfikowano również ograniczniki w tylnym zawieszeniu, co przyniosi korzyści w zakresie jazdy po dużych wybojach i kontroli przechyłu bocznego nadwozia.
Nowa Kona jest również wyposażona w lepsze opony, które zapewnia mniejsze opory toczenia i bardziej wydajną jazdę. Opony 18-calowe zostały zmienione z Conti Sport Contact 5 na Conti Premium Contact 6, aby poprawić komfort jazdy pojazdu. Kierowcy mogą oczekiwać niższego zużycia paliwa i emisji CO2, a jednocześnie cieszyć się mniejszym hałasem niż wcześniej. Nowe opony zapewniają równowagę między ekologiczną jazdą a sportowym charakterem. Ponadto kilka części pojazdu zostało odnowionych, aby poprawić tłumienie hałasu, wibracji i nierówności drogi, dodatkowo zwiększając komfort wewnątrz kabiny.
Układ kierowniczy został precyzyjnie dostrojony, aby pasował do nowego charakteru zawieszenia, a także do nowych opon. Nowe ustawienia dotyczą całej gamy modelu Kona, w tym Kona N Line. Jedynym wyjątkiem jest Kona N Line z układem napędowym 1.6 T-GDI i napędem na cztery koła, która otrzymała specjalne nastawy układu kierowniczego, dopasowanego do charakteru pojazdu.
Przeczytaj też: Hyundai Soapbox zaprezentowany! Znamy pierwsze szczegóły tego nietypowego projektu
Wnętrze nowego modelu Kona zostało zaprojektowane tak, aby wyrazić bardziej wyrafinowany i nowoczesny wygląd. Charakteryzuje się surowym, ale wyrafinowanym wyglądem, który pasuje do śmiałego wyglądu nadwozia. Nowa konsola jest odłączona od deski rozdzielczej, aby podkreślić jej poziomy układ. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie szerokiej i daje poczucie lekkości, tworząc przestronną atmosferę. W odpowiedzi na wymagania klientów został dodany elektryczny hamulec postojowy, jako nowa funkcja zwiększająca wygodę.
Nowe oświetlenie ambientowe podświetla centralny uchwyt na kubek, a także przestrzeń na nogi po stronie pasażera i kierowcy, podkreślając lifestylowy charakter pojazdu. Nowe dekory wokół głośników i wlotów powietrza zostały wykończone aluminium, zapewniając wyższy poziom jakości i wyrafinowania.
W nowym wnętrzu zastosowano nowe kolory i materiały. Gama dostępnym tapicerek obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki.
Nowa Kona została także wyposażona w najnowszą technologię i funkcje łączności w samochodzie.
Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy pojawił się w i20 Nowej Generacji. Ponadto nowa Kona jest również dostępna 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Ponadto jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, która umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Klienci mogą mieć spersonalizowany profil użytkownika, który można przenieść do innych samochodów Hyundaia oferujących tę samą funkcję.
Nowa Kona jest również wyposażona w nowe funkcje wybierania głosowego. Kierowca może aktywować i sterować takimi funkcjami, jak klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bocznych, a także ogrzewanie kierownicy za pomocą prostego polecenia głosowego.
Nowa Kona jest standardowo wyposażona w powiększony z siedmiu do ośmiu cali wyświetlacz multimediów oraz radio DAB. System został wyposażony w bezprzewodowe Android Auto i Apple Car Play, co oznacza, że klienci nie muszą już używać kabla, aby podłączyć swoje telefony.
Nowa Kona posiada szereg funkcji bezpieczeństwa i wspomagania jazdy.
Inteligentny tempomat (SCC) został wyposażony w funkcję Stop & Go. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), dostępny w połączeniu ze skrzynią DCT, został ulepszony. System aktywuje hamulce pojazdu, aby zapobiec kolizji, jeśli inny pojazd zostanie wykryty w martwym punkcie, a kierowca spróbuje zmienić pas.
Jedną z nowości w tym modelu jest ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który ostrzega kierowcę, jeśli nie reaguje, gdy rusza poprzedzający pojazd. Kolejną jest asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który automatycznie steruje układem kierowniczym, pomagając kierowcy utrzymać się na środku pasa.
Kolejną ulepszoną funkcją jest asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z pieszym, teraz wykrywającym również rowerzystów. FCA oprócz kamery wykorzystuje czujniki, aby lepiej wykrywać potencjalne kolizje. Dzięki temu system wykrywa więcej obiektów i z lepszą dokładnością, a także umożliwia działanie systemu nawet w złych warunkach pogodowych. Jeśli system wyczuje potencjalną kolizję, a kierowca nie zareaguje na czas, automatycznie aktywuje hamulce.
Asystent unikania kolizji z pojazdami podczas cofania (RCCA), również dostępny po raz pierwszym ze skrzynią DCT, działa tak, aby uniknąć kolizji podczas cofania, aktywując hamulce w przypadku wykrycia innego pojazdu. Jest to ulepszenie wcześniej dostępnego systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA), który jedynie ostrzegał.
Kolejną unikalną cechą nowego modelu Kona jest system monitorowania tylnej kanapy (RSA), który ostrzega kierowcę, gdy ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, gdy wychodzi z pojazdu. Kolejna funkcja bezpieczeństwa przeznaczona jest przede wszystkim dla ochrony dzieci, funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW) ma na celu ostrzeganie pasażerów chcących wysiąść pasażerów, jeśli nie jest to wtedy bezpieczne.
Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) wykorzystuje nawigację samochodu lub przednią kamerę do określenia aktualnego ograniczenia prędkości i wyświetla je na zestawie wskaźników i ekranie systemu nawigacji. Jeśli kierowca przekroczy ograniczenie prędkości, zostanie wyświetlone ostrzeżenie.
Ponadto, nowa Kona jest teraz dostępna z systemem eCall, który automatycznie ostrzega służby ratownicze, jeśli zostaną uruchomione poduszki powietrzne lub naciśnięty zostanie przycisk eCall.
Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec tego roku, a na początku 2021 roku dołączy do nich nowa Kona Hybrid.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: