Nowy Hyundai i30 N – dostępny z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zobaczcie zdjęcia!
Hyundai zaprezentował nowego i30 N z odświeżonym wyglądem, ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (N DCT) oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Nowy i30 N to pierwszy Hyundai sportowej submarki N. Od momentu rynkowego debiutu, w Europie sprzedano ponad 25 000 sztuk modelu i30 N.
Podobnie jak poprzednik nowy i30 N dostępny będzie w dwóch wariantach nadwoziowych: Hatchback i Fastback. Logo N znajdziemy z przodu na szerokim grillu. Kratka grilla składa się z elementów przypominających skrzydła samolotu i została zoptymalizowana pod kątem wydajnego chłodzenia silnika. Logo N pojawia się również na felgach.
Nowe są również reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V. W przednim zderzaku zamontowano kurtyny powietrzne, aby znacząco poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć turbulencje w nadkolu. Tył nowego i30 Fastback N pozostał w niezmienionej formie. W hatchbacku duży spojler z charakterystycznym trójkątnym światłem stop. Przeprojektowane zostały również tylne światła wykonane w technologii LED. Dwie duże rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem dopełniają rasowego wyglądu i30 N.
Nowy i30 N jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym z lakierem specjalnym Performance Blue, który jest dedykowany wyłącznie dla modeli z gamy submarki N. Komplet 19-calowych kutych felg aluminiowych jest o 14,4 kg lżejszy od standardowych 19-calowych odlewanych felg aluminiowych. Ciemnoszare matowe wykończenie, kontrastujące z charakterystycznymi dla N czerwonymi zaciskami hamulcowymi z logo N.
Nowy i30 N ma metalowe nakładki na pedały i przeszycia w kolorze Performance Blue w obu wariantach nadwoziowych. Nowością są pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorze Performance Blue. We wnętrzu utrzymanym w czarnej tonacji znajdują się komfortowe sportowe fotele z tapicerką materiałową lub wykończone połączeniem sztucznego zamszu i skóry.
Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT).
Bazowy i30 N ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki pakietowi Performance silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N i jest dostępny zarówno w wersji 6MT, jak i N DCT. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.
Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Skrzynia N DCT oferuje trzy nowe funkcje N: N Grin Shift, N Power Shift oraz N Track Sense Shift.
System N Grin Control daje Klientom wybór pomiędzy pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, zawieszenia, ESC, mechanizmu różnicowego N Corner Carving (elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), układu wydechowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów.
Asystent unikania kolizji czołowych został zaktualizowany i obejmuje wykrywanie pieszych (FCA). System podążania na pasie ruchu (LFA) utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, nawet zanim pojazd zacznie zbliżać się do jednej z krawędzi. Wersja hatchback nowego i30 N z przekładnią N DCT jest wyposażona w aktywny system monitorowania martwego pola (BCA).
System BCA może aktywować hamulce, aby zapobiec kolizji podczas zmiany pasa na autostradzie lub podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, gdy samochód jest zaparkowany wzdłuż ulicy. Podobnie, asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), również dostępny w hatchbacku z N DCT, może aktywować hamulce, gdy zostanie wykryta przeszkoda bezpośrednio za pojazdem podczas cofania, na przykład podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: