
Nowy Ford Tourneo Connect, czyli Volkswagen Caddy w przebraniu. Co oferuje kierowcy Fordswagen?
Nowy Ford Tourneo Connect to pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych przez Forda we współpracy z Volkswagenem. Nowy Tourneo Connect ma wiele wspólnego z modelem Caddy.
Osiem lat po debiucie drugiej generacji Tourneo Connect na drogi wyjeżdża jego następca. to pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych przez Forda we współpracy z Volkswagenem. Nowy Tourneo Connect ma wiele wspólnego z modelem Caddy.

Duża atrapa chłodnicy i ostro narysowane reflektory nadają samochodowi charakteru Forda, jednak pozostałe elementy bardzo mocno zdradzają pokrewieństwo z Volkswagenem. Linia boczna, tył, a nawet wnętrze - wszystko jest niemal identyczne jak w modelu Volkswagen Caddy. Oznacza to minimalizm i spory ekran na środku - może mieć przekątną 8,25 cala lub 10,25 cala. Co ciekawe, nawet multimedia pochodzą z Volkswagena.
Nowy Ford Tourneo Connect oferuje miejsce dla siedmiu osób, zarówno w modelach z krótkim rozstawem osi L1, jak i długim rozstawem osi L2. Gdy drugi i trzeci rząd siedzeń nie są używane, można je złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać przestronną przestrzeń bagażową na sprzęt roboczy lub sportowy. Przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając bezpieczny przewóz w pojeździe przedmiotów o długości do 3 metrów, takich jak kajaki, meble do samodzielnego montażu lub drewno.
Ford Tourneo Connect – wersje wyposażenia
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Sport, Titanium i Trend. Co będzie je wyróżniać?
- Sport – wyraziste pasy na masce silnika, bardziej dynamicznie wystylizowana dolna część przedniego zderzaka, 17-calowe ciemne obręcze kół z lekkiego stopu
- Titanium – satynowe chromowane detale, przyciemniane szyby, 16-calowe felgi aluminiowe
- Trend – czarna ramka przedniego wlotu powietrza wykończona na wysoki połysk, stylowe kołpaki kół

Ford Tourneo Connect – systemy wsparcia kierowcy
Na pokładzie nie zabraknie systemów wsparcia kierowcy takich jak pre-collision, asystent pasa ruchu, czy system monitorowania zmęczenia kierowcy. W bogatszych wersjach Tourneo Connect będzie miał także aktywny tempomat, asystent parkowania czy asystent holowania przyczepy.

Ford Tourneo Connect – gama jednostek napędowych
Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje jednostkę benzynową o pojemności skokowej 1,5 litra EcoBoost dysponującą mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm oraz dwa silniki wysokoprężne 2,0 litra EcoBlue rozwijające moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm. Choć Ford określa benzyniaka mianem EcoBoost, a diesla EcoBlue, w rzeczywistości są to dobrze znane jednostki Volkswagena, które w Caddy występują jako TSI i TDI.
Wszystkie modele są standardowo wyposażone w płynnie działającą sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Jednak, co ważne, każdą jednostkę (poza bazowym dieslem) sparujemy również z przekładnią automatyczną. Po raz pierwszy w Tourneo Connect kierowcy mogą korzystać z napędu na wszystkie koła.

Ford Tourneo Connect, tak jak Caddy, będzie produkowany w poznańskich zakładach Volkswagena. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać z fabryki na początku 2022 roku.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: