Nowy Ford Ranger zaprezentowany! Ma silnik V6, zmodernizowane zawieszenie i jest naszpikowany technologią
Ford Ranger nowej generacji oferuje kierowcom nowe opcje układów napędowych oraz poprawione właściwości jezdne i prowadzenie. Czy sprawdzi się zarówno jako samochód firmowy, rodzinny i rekreacyjny?
Ford zapewnia, że to najbardziej przemyślany i wszechstronny Ranger w historii modelu. Ford przeprowadził ponad 5000 wywiadów i współpracował z setkami właścicieli pick-upów, podczas dziesiątków spotkań warsztatowych na całym świecie, aby zdobyć informacje o tym, jak użytkownicy korzystają ze swoich aut, co im się w nich podoba, czego by sobie życzyli i co ma dla nich największe znaczenie – pomogło to amerykańskiemu producentowi w zaprojektowaniu i opracowaniu oczekiwanych i najbardziej docenianych rozwiązań dla Rangera nowej generacji.
Ford Ranger nowej generacji ma muskularne nadwozie, w którym wyraźnie dostrzega się geny Forda, charakterystyczne dla stylu samochodów ciężarowych marki. Na pierwszy rzut oka widać z przodu nową osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie litery C, podczas gdy linia przewężenia łączy się na bokach z odważniej ukształtowanymi nadkolami. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory diodowe. Światła tylne zostały zaprojektowane w harmonii z sygnaturą świetlną, którą wykorzystano w reflektorach z przodu.
Przestrzeń ładunkowa została rozplanowana tak, aby klienci byli w stanie przewozić więcej. Zintegrowany stopień boczny z tylnymi kołami ma zapewnić pewny i bardziej stabilny dostęp do skrzyni. Nowa, wytrzymała, formowana z tworzywa sztucznego wanna ma chroni zarówno skrzynię ładunkową przed zadrapaniami, jak i kolana właścicieli podczas klęczenia na podłodze. Dodano punkty mocowania – na mocnych szynach z rur stalowych – które stanowią dogodne rozwiązanie zabezpieczające ładunek. Trwałe, elastyczne panele skrzyni ładunkowej wokół burt skrzyni i klapy tylnej ukrywają punkty mocowania plandek, przykryć i innych akcesoriów.
Ponadto Ranger oferuje nowy system rozlokowania ładunku, wyposażony w przegrody umożliwiające przechowywanie przedmiotów o różnych rozmiarach – takich jak skrzynki czy boksy narzędziowe. Klapa tylna może również pełnić funkcję mobilnego stołu roboczego z wbudowaną linijką i kieszeniami na narzędzia do mierzenia, chwytania i cięcia materiałów budowlanych.
We wnętrzu kabiny, przypominającej samochód osobowy, uwagę zwraca duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji.
Wiele z tradycyjnych elementów kontroli nad trybami jazdy zostało przeniesionych z kokpitu i konsoli środkowej do specjalnie do tego celu stworzonej strony-ekranu na wyświetlacza SYNC. Jednym naciśnięciem przycisku kierowca może przejść do ekranu dla wszystkich trybów terenowych i szosowych, gdzie może monitorować układ napędowy, kąt skrętu kół, kąty nachylenia i przechyłu pojazdu oraz inne parametry i ustawienia.
Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni , który ma ułatwić parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomóc pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych.
Pod nowym nadwoziem kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości. Przód pick-upa jest bardziej otwarty, aby umożliwić większy przepływ powietrza do chłodnicy, co ma pomóc utrzymać niską temperaturę pracy podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.
Ford Ranger – nowe opcje układów napędowych
W gamie silnikowej nowego Forda Rangera znalazły się sprawdzone i znane zespoły napędowe, w tym 3-litrowy turbodiesel V6, dopracowany specjalnie dla tego modelu.
Nowa generacja Rangera będzie również dostępna w wersjach ze dwulitrowymi, rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami Diesla z jedną turbosprężarką oraz Bi Turbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu, dopasowanych pod względem mocy, momentu obrotowego, do potrzeb właścicieli małych firm lub flot pojazdów użytkowych. Silnik Bi Turbo to sportowa odmiana dla klientów, którzy chcą mieć więcej mocy, ale dbają przy tym o niskie zużycie paliwa.
Ford Ranger – poprawione właściwości jezdne i prowadzenie
Zmodernizowane podwozie i zawieszenie ma zapewnić lepsze niż w poprzedniej generacji właściwości jezdne i prowadzenie.
Inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co ma pozytywnie wpłynąć na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.
Kierowcy będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie mają uławić podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.
Listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa do klientów nastąpi na początku 2023 roku.
Najnowsze
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Najmocniejszy wariant hiszpańskiego SUV-a Cupra Formentor VZ5 zyskał dwie limitowane edycje specjalne. Będą one możliwe do zakupu w Polsce. -
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
-
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Zostaw komentarz: