Nowy Ford e-Transit Courier – zrewolucjonizuje dostawy w miastach?
Nowy Ford e-Transit Courier ma być nie tylko elektryczny, ale też pojemniejszy i z większą ładownością od poprzednika.
Spis treści
- Nowy Ford e-Transit Courier – nowy dostawczak będzie nie tylko elektryczny
- Nowy Ford e-Transit Courier – zmieści dwie europalety
- Nowy Ford e-Transit Courier – jaki napęd?
- Nowy Ford e-Transit Courier – ładowanie
- Nowy Ford e-Transit Courier – udogodnienia dla firm
- Nowy Ford e-Transit Courier – galeria
Ford Pro zaprezentował nowy model Ford E-Transit Courier. Model uzupełnia gamę Forda w zakresie użytkowych pojazdów z bezemisyjnym napędem (wcześniej pokazano model Ford e-Transit Custom)Ten w pełni elektryczny pojazd użytkowy imponuje rozbudowanymi funkcjami łączności, jest zawsze online, a Ford zapewnia, że oferuje ponadprzeciętną funkcjonalność firmom korzystającym z kompaktowych furgonów. Co wyróżnia to auto? Jego wygląd możecie ocenić na zdjęciach, a poniżej informacje, których na zdjęciu nie widać.
Nowy Ford e-Transit Courier – nowy dostawczak będzie nie tylko elektryczny
Zacznijmy od tego, że choć nowy model już został zaprezentowany, to na jego rynkowy debiut w wersji elektrycznej jeszcze trochę poczekamy. Według informacji przekazanych nam przez Forda, E-Transit Courier wejdzie do produkcji pod koniec 2024 roku. Wersje z silnikami wysokoprężnymi (1,5 EcoBlue o mocy 100 KM) i benzynowymi (EcoBoost w dwóch wariantach mocy: 100 KM i 125 KM) będzie można zamawiać od lata 2023 roku, z odbiorem przed końcem roku. Spalinowe wersje standardowo łączone będą z sześciobiegowym manualem. Najmocniejszego benzyniaka (125 KM) będzie można wybrać również z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.
Nowy Ford e-Transit Courier – zmieści dwie europalety
Ford chwali się, ze E-Transit Courier został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu funkcjonalności, zyskaniu większej i bardziej wszechstronnej przestrzeni ładunkowej, o 25 procent pojemniejszej, niż w poprzednim modelu, a także większej dopuszczalnej ładowności i miejsca na dwie europalety.
Nowy Ford e-Transit Courier – jaki napęd?
W pełni elektryczny układ napędowy E-Transita Couriera korzysta z jednego silnika elektrycznego generującego moc 100 kW (136 KM). Auto można prowadzić w tzw. trybie jazdy jednopedałowej, co oznacza, że odpuszczenie pedału przyspieszenia automatycznie uaktywnia hamowanie rekuperacyjne. Ford nie ujawnił jeszcze pełnych danych dotyczących osiągów i zasięgu, zostaną one potwierdzone jeszcze przed oficjalną premierą rynkową, która ma nastąpić już niebawem, w dniach 18-20 kwietnia na targach pojazdów użytkowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
Nowy Ford e-Transit Courier – ładowanie
Ford Pro nie ujawnił co prawda pojemności akumulatora trakcyjnego i zasięgu auta, ale za to pochwalił się, że nowy model będzie wyposażony w funkcję domowego ładowania nocnego. W praktyce oznacza to wyposażenie w pokładową ładowarkę AC zdolną do przyjmowania 11 kW mocy. Przy takiej mocy czas naładowania auta wynosi 5,7 godziny. Możemy zatem szacować, że samochód ten będzie wyposażony w akumulator o pojemności około 50 kWh, a taka bateria powinna zapewnić zasięg wystarczający na pokonanie co najmniej 200 km z pełnym obciążeniem pojazdu. Jednak podkreślamy, że są to wyłącznie nasze szacunki, homologowana wartość zasięgu obliczonego według procedury WLTP będzie z całą pewnością większa, ale na te dane musimy jeszcze chwilę poczekać.
W przypadku podłączenia nowego e-Transita Couriera do szybkiej ładowarki DC, kierowca może liczyć na maksymalny transfer prądu elektrycznego z mocą do 100 kW. Zdaniem Forda, tak szybkie ładowanie ma zwiększyć zasięg samochodu o 87 km w ciągu zaledwie 10 minut ładowania. Natomiast ładowanie od 10 do 80 proc. pojemności baterii ma potrwać mniej niż 35 minut. Nabywcy tego modelu mają również otrzymać roczny, bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować pół miliona publicznych ładowarek w całej Europie.
Nowy Ford e-Transit Courier – udogodnienia dla firm
Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów mogą również skorzystać z rocznego, bezpłatnego dostępu do indywidualnie dostosowanych funkcji systemu Ford Pro E-Telematics. System wykorzystuje dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym do zwiększenia efektywności pracy, a także oferuje funkcje, umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.
Program Plug and Charge pozwala właścicielom E-Transita Couriera podłączyć przewód ładowania i zająć się innymi sprawami, jeśli korzystają z kompatybilnych ładowarek Blue Oval Charge Network. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, a po odłączeniu od prądu, do właściciela wysyłany jest rachunek i podsumowanie usługi. Aby zwiększyć dystans między ładowaniami, funkcja inteligentnego zasięgu gromadzi w chmurze dane, które w przyszłości pozwalają na dokładniejsze przewidywanie zasięgu.
Ceny? Na razie Ford Pro ich nie ujawnił, zostaną one podane najprawdopodobniej bliżej oficjalnej premiery tego modelu.
Nowy Ford e-Transit Courier – galeria
A poniżej jeszcze świeżutkie wideo od producenta pokazujące nowy model elektrycznego dostawczaka:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: