
Nowy film Volvo Trucks: czteroletnia Sophie wprowadza ciężarówkę w przewrót o 360 stopni
Nieprzewidywalne dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy o masie 18 ton. W obrazie Volvo Trucks pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”.
Film ten stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojów, takich jak „The Epic Split” czy „The Hamster Stunt”.
Volvo Trucks po raz kolejny przesuwa granice ludzkich możliwości – a przynajmniej tego, co człowiek może zrobić z samochodem ciężarowym. W najnowszym filmie z cyklu „Live Test” pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie zdalnie steruje ważącym 18 ton Volvo FMX po zamkniętym placu budowy. Sophie wykonuje cały szereg poważnych manewrów, takich jak m.in. wjazd w gruby ceglany mur czy wspinaczka po stromym zboczu o sypkim podłożu, którą przerywa stoczenie się pojazdu w dół połączone z przekoziołkowaniem o pełne 360 stopni.
W ostatnim roku Volvo FMX zyskało kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest Automatyczny System Kontroli Trakcji – system napędu na wszystkie koła, aktywujący się automatycznie w razie potrzeby. Filmem „Look who’s driving” Volvo Trucks chce zademonstrować, ile pojazd ten może wytrzymać.
– Żeby pokazać możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? – pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks nie po raz pierwszy wykorzystuje nietypowego kierowcę do demonstracji cech swoich samochodów ciężarowych. W 2014 r. na portalu Volvo Trucks opublikowało przebojowy „The Hamster Stunt” – trzeci film w cyklu „Live Test” – w którym Volvo FMX kierował chomik. Zrobiono to w celu zaprezentowania aktywnego układu kierowniczego, dzięki któremu dużym samochodem ciężarowym daje się kierować dosłownie jednym palcem.
Zobacz zmagania samochodu ciężarowego w filmie „Look who’s driving” na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube.
Zobacz, jak testowano właściwości nowego Volvo FMX:
Cykl „Live Test”
– „Look who’s driving” jest siódmym filmem wyprodukowanym przez Volvo Trucks w cyklu „Live Test”, zapoczątkowanym w 2012 r. przez „The Ballerina Stunt”. Kolejnymi produkcjami w tej serii były m.in. głośne produkcje „The Hook”, „The Hamster Stunt” i „The Epic Split”.
– Ideą „Live Test” jest prezentowanie cech samochodów ciężarowych Volvo poprzez poddawanie ich spektakularnym próbom.
– Filmy z cyklu „Live Test” odnotowały ponad 100 milionów wyświetleń na portalu YouTube i zostały polecone w Internecie 8 milionów razy. https://www.youtube.com/playlist?list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe
W filmie przetestowane zostały następujące elementy i funkcje pojazdu:
– Automatyczny System Kontroli Trakcji – automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła, aktywowany w razie potrzeby. Rezultatem są lepsze własności trakcyjne, mniejsze zużycie eksploatacyjne i niższe zużycie paliwa.
– Wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka – sekcje zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowią naturalne przedłużenie ramy podwozia.
– Osłona dolna – chroni spód pojazdu przed uszkodzeniem, np. podczas jazdy po podłożach żwirowych lub kamienistych. Ma postać stalowej płyty o grubości 3 mm, wytrzymującej statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t.
– Prześwit Volvo FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tracze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
– Kabina – jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny skutecznie chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok.
– Wodoszczelność – Volvo FMX jest przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach, także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.
Fakty dotyczące samochodu ciężarowego Volvo FMX 8×6
Moc sinika: 540
Specyfikacja: kabina dzienna, zabudowa samowyładowcza (wywrotka), skrzynia biegów I-Shift,
Podwozie wysokie Extra High
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Albo niestety do ataków terrorystycznych… 🙁
Anonymous - 5 marca 2021
Na Dakar go jak taki twardy 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
Cała prawda o tej reklamie… DRUGIE DNO REKLAMY…
http://imgur.com/x04WaDK
Anonymous - 5 marca 2021
No i co z tego, że jest wiele zmontowanych ujęć? Gdyby było jedno z drona byłoby nudne 😉