Nowy Fiat 600e – co już wiemy o tym modelu? [GALERIA]
Nowy Fiat 600e stał się faktem. Auto jest równie miłe dla oka co mniejsza, popularna 500-tka, tu mamy więcej miejsca.
Spis treści
- Nowy Fiat 600e – większy od 500-tki, równie uroczy
- Nowy Fiat 600e – mnóstwo schowków we wnętrzu
- Nowy Fiat 600e – akumulatory i deklarowany zasięg
- Nowy Fiat 600e – co go napędza? Nie tylko prąd
- Nowy Fiat 600e – galeria
Fiat 500 i elektryczny Fiat 500e to model bardzo charakterystyczny i jedno z najpopularniejszych aut najmniejszego segmentu A. Fiat próbuje przenieść sukces malucha do większego segmentu: oto Fiat 600e czyli nowe Seicento. Auto produkowane będzie w Polsce. Co już wiadomo o najmłodszym przedstawicielu włoskiej marki?
Nowy Fiat 600e – większy od 500-tki, równie uroczy
Włosi umieją kreślić auta, a kształt i forma nadwozia Fiata 600e stanowi tego doskonały dowód. Auto równie sympatyczne co mniejszy model w gamie włoskiej marki, ale tu oferujące więcej przestrzeni. Nowy Fiat 600e ma 4,17 metra długości, jest szeroki na 1,78 metra a jego wysokość to 1,52. Auto zostało zaprezentowane w dwóch odmianach: topowe wersji Fiat 600e La Prima oraz Fiat 600 (RED). Nadwozie jest zawsze 5-drzwiowe. To co wiemy na pewno to fakt: że Fiat 600e nigdy nie będzie szary, poniżej nieco zabawny film prezentujący pomysł Włochów.
Nowy Fiat 600e – mnóstwo schowków we wnętrzu
Zdaniem producenta ma zapewniać wygodną przestrzeń dla 5 osób. Chodzi nie tylko o zajmowanie miejsca w fotelach, ale również możliwość przechowywania wielu drobiazgów. Fiat chwali się, że nowy 600e ma najlepszy schowek przedni w segmencie. Wewnętrzny schowek ma 15 litrów pojemności, pasażerowie mogą przechowywać swoje drobiazgu w konsoli centralnej ze spersonalizowaną osłoną, a także w praktycznych organizerach umieszczonych na oparciach foteli przednich. Bagażnik, jak na segment B też nie budzi zastrzeżeń: 360 litrów to solidna pojemność w segmencie subkompaktów.
Nowy Fiat 600e – akumulatory i deklarowany zasięg
Fiat 600e to samochód elektryczny. Auto wyposażono w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 54 kWh, co zdaniem producenta ma zapewnić nowej 600-tce zasięg wynoszący ponad 400 km w cyklu mieszanym i nawet ponad 600 km w cyklu miejskim (wg WLTP). Realnie przy tej pojemności nie oczekiwalibyśmy więcej niż 300-350 km, ale pierwsze jazdy pokażą faktyczny potencjał i efektywność tego modelu. Zresztą nawet 300 km w aucie miejskim to aż nadto. Auto może być ładowane maksymalnie prądem stałym o mocy 100 kW, co skraca czas ładowania do 80% pojemności do 30 minut. Oprócz tego nowy Fiat 600e jest wyposażony w pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW (trójfazowa). Domowe ładowanie z wallboksa o mocy 11 kW ma trwać mniej niż 6 godzin.
Nowy Fiat 600e – co go napędza? Nie tylko prąd
Oczywiście silnik elektryczny. Ale o jakiej mocy? Tę już znamy. Nowy Fiat 600e dysponuje silnikiem generującym moc do 115 kW, czyli 156 KM. To najnowszy silnik, który trafił do elektryków Grupy Stellantis z porównywalnych segmentów. Otrzymał go m.in. nowy Peugeot e-208, elektryczny Opel Astra, a także elektryczny Jeep Avenger. Konotacje z tym ostatnim modelem amerykańskiej marki są silniejsze, zarówno Avenger, jak i nowe 600e budowane są na tej samej platformie konstrukcyjnej, skoro Avenger powstaje w Polsce to i lokalizacja produkcji nowej 600-tki w naszym kraju była oczywistym krokiem koncernu. Wracając do napędu, 156 KM, to moc, która ma pozwolić przyśpieszyć nowemu Seicento w 9 sekund do 100 km/h. To wartość w zupełności wystarczająca do niesportowego, stylowego auta miejskiego.
Początkowo Fiat 600 będzie oferowany tylko jako 600e, czyli wersja elektryczna. Jednak producent już zapowiedział, że w 2024 roku gamę uzupełni także nowe Seicento z napędem hybrydowym (układ spalinowy z miękką hybrydą). Wydaje się, że w Polsce bardziej popularny okaże się przyszły model z hybrydowym układem napędowym. Powód? Oczywiście cena. Tej jeszcze nie ujawniono, ale nie trzeba być biegłym rynku motoryzacyjnego, by wiedzieć, że auta elektryczne wciąż są droższe od spalinowych odpowiedników.
Nowy Fiat 600e – galeria
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: