Nowy Ducati Monster – rozwija moc 111 KM przy 9250 obr/min. Czy to faktycznie „potwór”?
Nowy Monster reprezentuje całą esencję Ducati w najlżejszej, najbardziej kompaktowej i podstawowej formie. Można to już odgadnąć po nazwie: Monster, czyli potwór.
Ducati Monster to motocykl, który naznaczył historię Ducati, jak niewiele innych. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii: od czasu jego prezentacji wyprodukowano ponad 350 000 egzemplarzy.
Nowy Monster opiera się na tych samych koncepcjach, które wiążą go z niezapomnianym Monster 900, pierwszym prawdziwym sportowym naked, ale na nowo zinterpretowanych i zaktualizowanych. Rezultatem jest motocykl z zaawansowanym, łatwym i wydajnym podwoziem. Pozycja jazdy mniej obciąża nadgarstki, a silnik zapewnia doskonałą równowagę między mocą, momentem obrotowym i łatwością prowadzenia.
Smukły i zwinny motocykl zawiera wytyczne i DNA każdego Monstera, które sprawiają, że jest on natychmiast rozpoznawalny: zbiornik paliwa w kształcie „grzbietu żubra”, okrągły reflektor „osadzony w ramionach”, czysty tył i silnik po środku sceny. Całość jest jednak nowa i nowoczesna. Kształty ewoluowały w kierunku, w którym technologia została wyraźnie podkreślona.
Monster jest napędzany dwucylindrowym silnikiem Testastretta 11 ° 937 cm3 w kształcie litery L, z desmodromiczną dystrybucją i homologacją Euro 5. W porównaniu z poprzednim modelem 821, ten zwiększa pojemność skokową, moc, moment obrotowy i zmniejsza masę (-2,4 kg), aby przyczynić się do lekkości motocyklu i zapewnić lepszą jazdę. Obecnie rozwija moc 111 KM przy 9250 obr/min i maksymalny moment obrotowy 9,5 Nm przy zaledwie 6500 obr/min.
Dzięki zwiększonej pojemności skokowej moment obrotowy poprawia się na wszystkich obrotach, szczególnie w zakresie średnio-niskim, najczęściej używanym na drodze i między zakrętami. Gwarantuje to ekscytujące osiągi, a także łatwość i przyjemność z jazdy, wspierane również przez nową skrzynię biegów i montowaną w standardzie Ducati Quick Shift Up / Down.
Przeczytaj też: Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler
Aby zapewnić maksymalną zabawę, przy tworzeniu nowego Monstera dużą wagę przykładano do redukcji wagi. Podwozie, elementy akcesoriów i nadbudówki zostały przeprojektowane od podstaw, aby stworzyć kompaktowy i lekki rower, idealny do codziennego użytku, a także do użytku sportowego.
Aluminiowa rama przednia naśladuje tę samą koncepcję, co w Panigale V4. Jest krótka i mocowana bezpośrednio do głowic silnika. Przy wadze zaledwie 3 kg ta rama jest o 4,5 kg lżejsza (o 60% mniej) niż poprzednia krata, co pomaga zredukować suchą masę roweru do zaledwie 166 kg.
Każdy element został przeprojektowany i lżejszy: felgi tracą 1,7 kg, a wahacz jest lżejszy o 1,6 kg. Tylna rama pomocnicza zmniejsza się o 1,9 kg. Całkowita oszczędność masy wynosi 18 kg w porównaniu z Monster 821.
Standardowe wyposażenie obejmuje ABS na zakrętach, kontrolę trakcji i Wheelie Control, wszystkie z możliwością regulacji do różnych poziomów interwencji. Sportowy charakter motocykla podkreśla także Launch Control, który zapewnia błyskawiczne starty. To elektroniczne wyposażenie pozwala wyrazić osiągi maszyny przy wysokim poziomie bezpieczeństwa czynnego.
Nowy Monster jest wyposażony w trzy tryby jazdy (Sport, Urban, Touring), które pozwalają kształtować charakter motocykla zgodnie z wymaganiam i potrzebami kierowcy. Wszystkim można łatwo zarządzać za pomocą elementów sterujących na kierownicy i kolorowej tablicy rozdzielczej TFT o przekątnej 4,3 cala z grafiką wyścigową, która przypomina te z Panigale V4, z dużym obrotomierzem, który pokazuje wskaźnik włożonego biegu.
Przeczytaj też: Ducati Multistrada V4 – 170 KM i innowacyjny system radarów. Czy to najlepsze „multi” w historii?
Aby każdy Monsterista mógł uczynić swój motocykl jeszcze bardziej wyjątkowym, stworzono zestawy naklejek, które uwydatniają kształty Monstera i podkreślają sportowy charakter Ducati. Dla tych, którzy chcą podkreślić styl swojego Potwora w jeszcze bardziej zdecydowany sposób, dostępne będą również zestawy osłon. Podobnie jak w przypadku wszystkich motocykli Ducati, dostępna jest również szeroka gama akcesoriów Ducati Performance, takich jak podwójny tłumik zatwierdzony przez Termignoni z zaślepkami z włókna węglowego. W sekcji poświęconej konfiguratorowi na Ducati.com można zobaczyć wszystkie opcje personalizacji.
Nowy Ducati Monster będzie dostępny w salonach Ducati od kwietnia 2021 roku.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: