Agnieszka Serafinowicz

Nowy Defender 130 Outbound – auto na ekstremalne wyprawy dla najbardziej wymagających

Nowy Land Rover Defender 130 Outbound poszerza rodzinę Defender o wyjątkowo przestronny, luksusowy i bardzo mocny (nawet V8) samochód zdolny do jazdy po każdej nawierzchni.

Spis treści

Land Rover Defender to samochód-legenda. Połączenie komfortu i absolutnie ponadprzeciętnych możliwości jazdy po każdej nawierzchni. Teraz marka ogłosiła wzbogacenie serii Defender o najnowszy wariant: Defender 130 Outbound. Wersja ta imponuje luksusowym wnętrzem, zapewniającym ponaprzeciętny komfort dla pięciu osób, a przy tym to wciąż Defender, auto które wjedzie wszędzie. Imponują też liczby: nawet 8 cylindrów, 500 koni mechanicznych i 5,7 do setki.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – nowa odsłona klasyka

Najnowsza odmiana kultowego Defendera jest zachwalana przez producenta jako perfekcyjna kombinacja na ekstremalne wyprawy, w pięciomiejscowej przestrzeni dla najbardziej wymagających klientów. Wymagających zarówno możliwości jazdy terenowej, jak i ponadprzeciętnego komfortu podczas podróży po każdego rodzaju nawierzchni. Nowy samochód oferowany jest w wersji z doładowanym silnikiem V8 o mocy 500 KM.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – olbrzymia, komfortowa przestrzeń

Nowy Defender 130 Outbound ma podobno idealnie łączyć luksus przestrzeni wnętrza i potencjał jazdy w każdym terenie. Samochód ten dostępny jest wyłącznie z pięcioma siedzeniami. Daje on potencjał do przejechania każdego terenu, zapewniając wyjątkowy komfort. Został on celowo stworzony w ten sposób, by pomieścić wszystko to, czego potrzebują prawdziwi poszukiwacze przygód. Nie są to słowa rzucane na wiatr. Pięciomiejscowy Defender 130 Outbound pozwala zapakować nawet 1329 litrów bagażu przy komplecie pasażerów. Przestrzeń ta może być zwiększona do 2516 litrów, gdy nie korzystamy z drugiego rzędu siedzeń. Bagażnik jest całkowicie płaski i ma długość do 1,267 metra za drugim rzędem siedzeń. Pozwala to pomieścić najbardziej wyrafinowany sprzęt wyprawowy: namioty, sprzęt wspinaczkowy, kombinezony do nurkowania z zestawami akwalungu, czy dowolny sprzęt kempingowy i inne turystyczne akcesoria oraz bagaże podróżników. Gdyby jednak miejsca zabrakło, nowy Defender może holować przyczepę o masie do 3 ton, co oznacza praktycznie dowolny sprzęt – od skuterów wodnych i łodzi po przyczepy kempingowe. Zawieszenie pneumatyczne ułatwia podczepianie, a przełączniki wewnątrz tylnej klapy służą do podnoszenia i opuszczania tylnej części pojazdu.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – budzi respekt na drodze i poza nią

Charakterystyczny dla tego modelu design nadwozia sprawia, że Defender 130 Outbound wyróżnia się wszędzie tam, gdzie się pojawi. Zderzak i wstawka grilla w kolorze Shadow Atlas Matt, boczne wloty powietrza wykończone w odcieniu antracytu oraz 20-calowe, czy nawet 22-calowe koła w tej samej barwie co zderzak budzą respekt. W ofercie nowej odmiany Defendera debiutują też nowe kolory nadwozi: Fuji White, Santorini Black, Carpathian Grey i Eiger Grey, a charakterystyczne panele tylne w kolorze nadwozia i wykończenia słupków dopełniają zewnętrzne innowacje. Dla klientów oczekujących najwyższej odporności na zarysowania poza utartymi szlakami dostępna jest satynowa folia ochronna karoserii.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – luksusowe i praktyczne wnętrze

W wyposażeniu wnętrza można wybrać luksusową skórę Windsor lub trwałą tkaninę Resist, oba materiały są podobno bardzo miłe w dotyku. Wszystkie są wykończone w kolorze Ebony z podsufitką Ebony Morzine, fornirem Robustec i charakterystyczną dla defendera belką poprzeczną w wykończeniu Satin Black Powder Coat Brushed.

Na początku i na końcu każdej aktywności praktyczne akcenty wyposażenia chronią wnętrze. Dlatego wytrzymałe gumowe dywaniki podłogowe można złożyć, aby chronić zderzak podczas załadunku nietypowego lub ciężkiego sprzętu, takiego jak rowery czy duże walizki. Dodatkowe schowki bezpiecznie przechowują mniejsze przedmioty poza zasięgiem wzroku, a dopełniające je punkty mocowania i nowa siatka bagażowa sprawiają, że różne małe lub duże akcesoria na wyprawę można zabezpieczyć podczas jazdy, by były gotowe do użycia zaraz po przyjeździe.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – niezawodne 4×4

Za napęd 4×4 Defendera odpowiadają systemy All-Wheel Drive oraz Terrain Response 2. Sterowane elektroniczne pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie jest wyposażeniem standardowym. Zaawansowane technologie jazdy terenowej zapewniają bezwysiłkowe i łagodne poruszanie się w każdym terenie, a elektroniczne zawieszenie pneumatyczne pozwala na wychylenie przegubu do 430 mm i brodzenie w wodzie do 900 mm.

Defender 130 Outbound
Nowy Defender 130 Outbound (fot. materiały prasowe producenta)

Nowy Defender 130 Outbound – wersje silnikowe, jest i V8

Nowy Defender 130 Outbound jest dostępny z silnikiem benzynowym P400 i silnikiem wysokoprężnym D300 Ingenium. Oba są wyposażone w instalację typu miękka hybryda (MHEV), która ma poprawiać osiągi i efektywność (niższe zużycie paliwa). Gama Defendera 130 poszerza się również o 5-litrowy, doładowany silnik V8, generujący 500 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić tego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.

Nowy Defender 130 Outbound – galeria

Na koniec zobaczcie też wideo prezentujące Defendera 130:

Komentarze:

Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze