Nowy Chevrolet Camaro zadebiutuje w Europie
Podczas 65. Salonu Samochodowego we Frankfurcie Chevrolet zaprezentuje nowe Camaro w wersji kabrio i coupe. Najnowsza wersja amerykańskiego muscle cara została poddana największym zmianom stylizacyjnym od czasu prezentacji koncepcyjnego modelu piątej generacji w 2006 roku.
Jak zapewnia producent, nowe Camaro wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami aerodynamicznymi, zapewniającymi bardziej skuteczne chłodzenie i wyższą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, natomiast wlot powietrza na masce ma przyczyniać się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomaga ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor. Zarówno w wersji coupe, jak i w kabriolecie zastosowano też spoiler ze zintegrowaną anteną.
Pod maską Chevroleta Camaro pracuje silnik V8 o pojemności 6,2 litra, połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Wersja ze skrzynią automatyczną posiada funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management) oraz układ zmiennych faz rozrządu (VVT). Silnik modelu ze skrzynią manualną rozwija 432 KM (318 kW) przy 5 900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy w wersji coupe z przekładnią manualną i 5,4 sekundy w kabriolecie ze skrzynią manualną.
Chevrolet Camaro Coupe’ |
fot. Chevrolet |
Wsiadanie do nowego Camaro jest prostsze dzięki stosowanemu standardowo systemowi bezkluczykowego otwierania samochodu, a w modelach z automatyczną skrzynią biegów klienci mogą dodatkowo zamówić funkcję zdalnego uruchamiania silnika. Nowe Camaro może być również wyposażone w przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczną regulacją, dostępne w wersji coupe.
Wewnątrz znalazł się nowy kolorowy wyświetlacz head-up oraz nowy system Chevrolet MyLink zamontowany w konsoli centralnej. Radio MyLink działa w oparciu o siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości.
Chevrolet Camaro Cabrio – wersja europejska |
fot. Chevrolet |
Nowe radio Chevrolet MyLink daje użytkownikom możliwość korzystania z książki telefonicznej, osobistej listy odtwarzania i galerii zdjęć zapisanych w pamięci kompatybilnego smartfona. Łączność z pokładowym systemem zapewnia Bluetooth oraz wejścia USB i AUX. Oprócz funkcji rozpoznawania mowy, system oferuje funkcję syntezy mowy, która umożliwia odsłuchanie wiadomości tekstowych ze smartfona. Standardem jest też kamera cofania.
Klienci mogą zamówić zintegrowaną nawigację satelitarną z mapami całej Europy. Podobnie jak w przypadku wszystkich wersji radia MyLink, użytkownicy będą mogli zaktualizować system wraz z pojawieniem się nowych aplikacji.
Nowe Camaro pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Chevroleta pod koniec tego roku. Ceny wersji coupe w Polsce będą rozpoczynać się od 219 990 zł, a wersja z otwieranym dachem będzie kosztowała od 244 990 zł.
Chevrolet Camaro Cabrio – wersja amerykańska |
fot. Chevrolet |
Oryginalne Camaro, opisane dziennikarzom latem 1966 roku jako „małe, wściekłe zwierzę, które pożera Mustangi”, zostało wyposażone w rzędowy silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,9 litra. Od tego czasu na rynku pojawiło się w sumie pięć generacji tego modelu. Do roku 1968 Chevrolety Camaro były budowane w systemie montażu CKD (complete knock down) w dwóch europejskich fabrykach General Motors w Antwerpii w Belgii i Biel w Szwajcarii.
Chevrolet Camaro stał się częścią amerykańskiej kultury, wystąpił w wielu hollywoodzkich filmach, jak „Uciekająca panna młoda” (1999), „Szkoła uczuć” (2003) i oczywiście w serii „Transformers” (2007, 2009, 2011), w której Camaro gra główną rolę robota Bumblebee.
W marcu 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Chevrolet zaprezentował wersję Camaro Z/28. Samochód, opracowany we współpracy z Corvette Racing, jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 7 litrów, mocy 500 KM (373 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 637 Nm.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: