Nowości Yamaha na sezon 2014

Co pojawi się w ofercie Yamahy w 2014 roku? Gama zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

Szybko rozwijająca się gama modeli MT „Masters of Torque”, inspirowana „ciemną stroną Japonii”jest jedną z najbardziej ciekawych jednośladów Yamahy ostatnich lat.

Yamaha będzie produkować samochodyczytaj o tym tutaj.

Przedstawiony prasie we wrześniu 2013 roku 3-cylindrowa Yamaha MT-09 o pojemności 847 cm3 zwróciła naszą szczególną uwagę – pisałyśmy o tym tutaj. Czego jeszcze można spodziewać się w ofercie Yamahy na sezon 2014?

Otóż odnowiona gama Yamahy MT zostanie uzupełniona o nowy model Yamaha MT-07, 2-cylindrowy naked o pojemności 689 cm3 o mocy 75 KM. Kluczowymi elementami w tym modelu jest przesunięty do przodu środek ciężkości i wyprostowana pozycja jazdy. Charakterystyczny kształt „Z”, utworzony przez wloty powietrza i krótkie rury wydechowe, może spodobać się niejednej motocyklistce. Ponadto maszyna zalana płynami ma masę jedynie 179 kilogramów, co docenić mogą właśnie panie.

 

2014 Yamaha MT-07
fot. Yamaha
Pojawi się również nowa Yamaha MT-09 Street Rally, model inspirowany wyścigami, o agresywnym kształcie nawiązującym do stylu Supermoto. MT-09 Street Rally ma lekkie nadwozie i kilka smaczków, które podkreślają dziką stronę tego modelu.

 

2014 Yamaha MT-09 Street-Rally
fot. Yamaha

Yamaha nie zapomina również o segmencie Sport Heritage, czyli motocyklach stylem nawiązujących do klasyki – są niżej zawieszone, dość długie, zwykle wygodne, przywołują na myśl podróże niekończącymi się amerykańskimi drogami. Trudno jednoznacznie określić cechy, które charakteryzują ten segement – to mieszanka techniki, stylu, jakości i historii. W tej gamie Yamaha umieszcza znane już modele V-max, XJR1300 oraz XV950/R, a w 2014 roku dołączy do nich odświeżony motocykl, wprowadzony do Europy z rynku azjatyckiego, Yamaha SR400 – łączący w sobie stylistykę retro i nowoczesną technologię. Na sukces tego jednośladu może się złożyć: czterosuwowy, jednocylindrowy chłodzony powietrzem silnik i charakterystycznie wystylizowany bak o pojemności 12 litrów (ekonomia jazdy i spory zasięg). Maszyna ta może być świetną wyjściówką do customizacji – na EICMA Yamaha przedstawiła inspirującą wersję Yard Built tego modelu, czyli SR400 GIBBONSLAP WRENCHMONKEES.

2014 Yamaha SR400 w wydaniu matowo-szarym.
fot. Yamaha
W segmencie Adventure – motocykli stworzonych do podróżowania zwykle w trudnych warunkach terenowych – w 2014 roku pojawi się nowa Yamaha XT1200 ZE Super Ténéré, wyposażona w elektronicznie regulowany zawieszenie (12 trybów) i jednostkę o mocy 112 KM. Poprzedniczka została doceniona w wielu rejonach świata, zatem i ulepszona następczyni zapewne zostanie godnie przyjęta przez wprawionych w jeździe offroad motocyklistów.

Z typowych cruiserów nowością u japońskiego producenta jest Yamaha XVS1300 Custom. To motocykl w stylu „choppera”, napędzany potężnym, chłodzonym cieczą silnikiem V-twin z wtryskiem paliwa, o pojemności 1304 cm3, z wysokim momentem obrotowym. Customa wyposażono w długie i niskie podwozie, co może sprzyjać komfotowi jazdy. Wygląda niesamowicie i zapewne podobnych własności jezdnych należy się po nim spodziewać. Motocyklistki mogą docenić niezwykle nisko położoną kanapę, na wysokości 670 mm.

 

2014 Yamaha XVS1300 Custom
fot. Yamaha

Wśród premier skuterowych pojawią się odnowione modele Yamaha X-MAX 250 oraz Yamaha X-MAX 125, ze zmodyfikowaną stylizacją owiewek i zmodernizowanym podwoziem (źródłem inspiracji inżynierów był duzy skuter X-MAX 400). Oba jednoślady mają jedną, wielką zaletę: schowek, mogący pomieścić dwa pełnowymiarowe kaski.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze